1e defecten XC40/garantie issues

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
volvothor
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11.11.2018 - 11:56

Ben nieuw op het forum maar heb mijn xc40 D4 momentum al sinds 2 april. Intussen staat er al 25450km op de teller en tot nu toe rijdt de wagen als een droom. Geen irriterende bijgeluiden, geen software-problemen.
De reden dat ik de wagen zo snel kreeg was omdat het een stockwagen was van de garage, eentje met alle mogelijke opties behalve ‘de voorverwarmingskachel’.
Wat me echter vooral opvalt is dat ik nog maar één enkele xc40 ben tegengekomen in al die maanden dat ik al op de baan ben, terwijl de dealer me vertelde dat ‘de verkoop loopt als een raket’.
Eén minpuntje: 7.2l verbruik is een liter meer dan ik gehoopt had, maar zou-zoals elders hier te lezen- verholpen kunnen worden met de nieuwste softwareupdate.
Gebruikersavatar
benv70t
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22.06.2017 - 09:01
Locatie: Arnhem
Contacteer:

benv70t schreef: Hallo,

ik rijd nu ongeveer 1 maand in mijn zwarte XC40 T4 Rdesign, vanaf dag 1 heb ik al last van een krakende bestuurders stoel en tevens kan de auto op geen enkele manier verbinding maken met het internet/downloadcenter.
De auto ben ik al 2 x 1 gehele dag kwijt geweest zonder resultaat, het geen internet hebben is niet zo erg maar die krakende stoel iriteer ik me mateloos aan, zo erg zelfs dat ik niet meer in de volvo rijd maar in onze andere auto Opel AmperaE.
Beide keren dat de auto bij de dealer heeft gestaan is er over en weer contact geweest met Brussel, en omdat ze er niet uit komen nu rechtstreeks met Zweden, inmiddels is het zo ver dat de stoel met rail vervangen word, en het vermoeden van de dealer is dat de gehele computer ook vervangen worden na akkoord uit Zweden.
Al met al nog weinig rijplezier gehad met de auto. <_<
Ik ben inmiddels gebeld door de dealer, volgende week gaat de auto 2 dagen naar de garage, daar word de complete rails van de stoel vervangen.
De hoofdmonteur vertelde me dat het een bekend probleem is bij Volvo, dat bij sommige auto`s teveel speling in de rails kan zitten waardoor dit hinderlijk gaat kraken, ook word de computer in zijn geheel vervangen i.v.m het internet probleem, alle nieuwe update`s van het systeem hebben niet geholpen.
Volvo history
850 20v sedan, V70 2,5T, S70 10v, 850 T5R sedan, 850 T5R station, C70 T5, S80 2.9, S80 2,4, S80 3.2, XC40 T4
XC70 2,4 ( nog in mijn bezit ) V90 CC T5 dagelijkse auto nu
Gebruikersavatar
raystef
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03

raystef schreef: XC40 D4 AWD 190pk
14000km


Even een update van mijn problemen...
*trillingen bij +-92, 111 en 123 km/u zijn na 2 bezoeken van 8 dagen nog steeds niet weg ! Uitgelijnd , gebalanceerd....niets ! Echt vervelend !
Ik erger mij er dood in dat het bij al mijn vorige volvo's niet zo was.
Bij de dealer erkennen ze het wel en zijn ze meegereden met mij zodat ik het kon aantonen. Zelfs het flesje water dat in de middenconsole stond zie je zo meer trillen bij die snelheden.
Degene die meereed zei me dat het wel eens aan de aandrijving/overbrenging kan liggen. Probleem zal zijn dat ze hier NOOIT iets zullen kunnen aan verhelpen.

*ook nog : auto BLIJFT na uitlijnen steeds naar links trekken. En het rare is dat het smorgens meer uitgesproken is. Dat is ook al zo iets raars dat na een volledige uilijning zoiets uberhaupt zou blijven, los van het feit dat hij trilt bij bepaalde snelheden. Binnenkort gaat hij ALWEER binnen voor dat trillen...ppffffffffffffffffffffff !

*gebogen dakraam is beter : ze hebben er aan gesleuteld (lees : glas wellicht getrokken op de vijzen waarmee ze kunnen regelen.)

*trillen dakraam bij dichtschuiven is weg nadat ze er aan gewerkt hadden. Blijkbaar lag het aan 2 beugels. Niet vernieuwd maar bijgesteld en klaar. Smeren helpt hier dus niet (wat ze vorige keer hebben gedaan), enkel bijstellen helpt voor dat trillen.

*ook nog : een paar duizend km geleden begon er onderaan rechts iets te 'tikken' , een metalen geluid...blijkbaar is het de onderplaat die tikt tegen een bovenliggend onderdeel. Volledige plaat heeft nu rubbers tussenin waardoor tikken weg is. Ze dachten ook dat hiermee het trillen van de auto zou wegzijn...nope. Heeft er niets mee te maken...

* ook nog te vermelden : de ventilator slaat geregeld aan en geeft zelfs trillingen door op het stuur. Ze erkennen dit maar ook hier niets aan te doen. Die trillingen voel je op sommige momenten ook als je rijdt. Je voelt gewoon dat de ventilator aanschiet. Soms draait hij zelfs een 15km lang...tooooooooooffff ! En nee dit is niet het specifieke trillen van de volledige auto bij 93,111 en 123.
In de garage zeggen ze dat deze wagens meermaals opgestookt worden(of zoiets ??) om het roetgehalte te verminderen.(???) Vandaar dat de ventilator meermaals draait. Met wat verhalen komen ze nog af zeg...?!

*MAAR NOG NIET GEDAAN ! sinds gisteren GEEN CITY-Safety meer en 3 foutmeldingen op scherm ! Ook geen cruise-control meer....heb gebeld : ' ja we zullen hem eens moeten uitlezen hé...' dus alweer binnen...ja man....

Ben momenteel niet tevreden zeker ook omdat deze D4 AWD niet onder de 7.2 liter/100 te krijgen is. En ja ik rij 'lange' kms, dus veel autostrade. Mijn vorige S60 rdesign 160pk haalde met gemak 6.0 l.100 bij een 5 cylinder. Nooit problemen mee gehad (...ik wil hem terug :( ...)
Ik vraag mij af wat ze allemaal in die boekskes drukken qua meetresultaten. Doen ze die testen op de rollen misschien zonder tegenwind ?! Je zou het haast geloven....

Moet je weten, deze wagen kost een 52K in Belgie, alles erop en er aan....mijn gedacht is er meer aan dan op :devil:

WORDT VERVOLGD :(
UPDATE : probleem cruise control e.d.
Bij een eerste bezoek naar gekeken...konden het niet fixen - zou een camera probleem zijn
Bij een 2de bezoek....opnieuw geen oplossing : camera niet te calibreren en ook city-safety module moet er uit...
Vrijdag e.k. dus naar de 3de afspraak ENKEL EN ALLEEN VOOR DIT PROBLEEM..... !
EN hoe lang gaat dat nog duren ?!

Trouwens sinds vorige vrijdag nieuw probleem : VERLAAGD VERMOGEN !
Ik reed een stukje tot ik plots een zuigend/blazend geluid hoorde vanuit de motor...resultaat : verlaagd vermogen
Heb dit vroeger een keer meegemaakt maar dan na 250.000km dat er 1 van de luchtslangen (denk aan de turbo) gescheurd was.
Maar nu na 15.500 km ?
Ik zit nu momenteel zonder wagen omdat dealers in de buurt overvol zitten qua planning. En laten takelen met volvo assistance doe ik niet vanwege de grote rompslomp, trouwens vervangwagen is maar 3 dagen geldig dan en kan pas vrijdag bij dealer langs....
Als je het echt wil weten ben ik deze xc40 al kotsmoe :devil:
Laatst gewijzigd door raystef op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ZEN10
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21.12.2017 - 16:49

Dibadro schreef:
rikvanbeek schreef: Rode driehoek (dacht ik) en waarschuwingstoon gingen af. Tegelijk of fractie erna remde de auto abrupt heel kort, alsof je pedaal even kort hard aantikt. Daardoor van 80 naar 60 vertraagd maar daarna normaal door alsof er niets gebeurd is. De weg was helemaal leeg, en geen andere gebruikers.
Heb het ook gehad, naast de bocht was een parkeer plaats en de wagen VOL in de ankers en alle toeters en bellen gingen af.
Was een spannend momentje zeg maar :D , gelukkig niets achter me.
Zelfde vergelijkbare ervaringen ook ondervonden:

In mijn geval reed ik net langs zo'n reflectiepaal, die tussen de weg en een fietspad stond. (waarachter de paal zo'n verhoging band loopt tussen weg en fietspad)
Ook dezefde ervaringen bij andere wegen met reflectiepalen. De 'rem-ingreep' bij mij was alleen niet heel erg indrukwekkend. eenmaal een signaal en zeer kortstondig 'rem-actie' wat qua gevoel overeenkomt met een abs rem-ingreep (snel-trillend gevoel onder je pedaal)

Mensen met andere ervaringen?

MVG

ZEN
ET1812
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 23.05.2018 - 14:21

@Raystef: waar heb jij je auto gekocht?
Gebruikersavatar
raystef
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03

ET1812 schreef: @Raystef: waar heb jij je auto gekocht?
Deze wagen is gekocht in B. Had al een paar duizend km op de teller als demo-wagen. Ga niet direct slecht spreken over de 1 of de andere. Enkel en alleen kan ik melden wat er met mijn auto aan de gang is.
De cruise control, city safety e.d zijn terug hersteld. Blijkbaar is de city-safetymodule ook vervangen.
De intercooler darm bleek gescheurd en deze is nu vrijdag besteld...in Zweden. Dus ik denk dat ik de eerste ben met dit probleem aangezien ze dat onderdeel niet in B hebben.
Komt maandag binnen en hopelijk dan ook hersteld :'(
Jan123
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.04.2018 - 09:56

raystef schreef:
ET1812 schreef: @Raystef: waar heb jij je auto gekocht?
Deze wagen is gekocht in B. Had al een paar duizend km op de teller als demo-wagen. Ga niet direct slecht spreken over de 1 of de andere. Enkel en alleen kan ik melden wat er met mijn auto aan de gang is.
De cruise control, city safety e.d zijn terug hersteld. Blijkbaar is de city-safetymodule ook vervangen.
De intercooler darm bleek gescheurd en deze is nu vrijdag besteld...in Zweden. Dus ik denk dat ik de eerste ben met dit probleem aangezien ze dat onderdeel niet in B hebben.
Komt maandag binnen en hopelijk dan ook hersteld :'(
Op 18 augustus heb ik in dit zelfde topic ook al geschreven over verlaagd vermogen. Ook bij mij was er een slang gescheurd en moest dit uit Zweden komen. In totaal heeft de auto 4 dagen bij de dealer gestaan,
Gebruikersavatar
raystef
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03

Jan123 schreef:
raystef schreef:
ET1812 schreef: @Raystef: waar heb jij je auto gekocht?
Deze wagen is gekocht in B. Had al een paar duizend km op de teller als demo-wagen. Ga niet direct slecht spreken over de 1 of de andere. Enkel en alleen kan ik melden wat er met mijn auto aan de gang is.
De cruise control, city safety e.d zijn terug hersteld. Blijkbaar is de city-safetymodule ook vervangen.
De intercooler darm bleek gescheurd en deze is nu vrijdag besteld...in Zweden. Dus ik denk dat ik de eerste ben met dit probleem aangezien ze dat onderdeel niet in B hebben.
Komt maandag binnen en hopelijk dan ook hersteld :'(
Op 18 augustus heb ik in dit zelfde topic ook al geschreven over verlaagd vermogen. Ook bij mij was er een slang gescheurd en moest dit uit Zweden komen. In totaal heeft de auto 4 dagen bij de dealer gestaan,
Ah, dat heb ik niet gezien.
Dus het komt wel meer voor blijkbaar.
Momenteel is de wagen hersteld. Wel blijf ik erbij dat de 190pk helemaal niet tot zijn recht komen. Hij trekt op als een slak en verbruikt dan nog eens meer.
Helemaal niet tevreden dus over rijgedrag, soepelheid en verbruik. Als ik dit vergelijk met mijn S40 , 2x S60 dan is het verschil wel groot....
Ook weet de wagen echt geen raad wanneer ik op het gas druk....bij vol gas duurt het een eeuwigheid alvorens deze echt aantrekt. Voor mij echt een rotgevoel als je weet dat die 190pk heeft. En hij gaat dan ook nog eens niet vooruit. Ik denk altijd bij mezelf :''is dat alles wat deze motor te bieden heeft...?!'' Hij trekt dus echt wel heel traag op voor een 190pk te zijn. Soms denk ik wel dat ik met een 120pk rondrij, ook omdat ik in vele andere wagens gereden en weet wat een 120 of 190 of 210pk is. En deze heeft het echt niet.
Zou hem trouwens eens op de rollen willen zetten om eens echt te zien wat de pk's zijn. (uiteraard met verliezen gerekend qua overbrenging e.d.) Ik denk dat mijn ogen nogal wijd open zullen gaan bij de resultaten.
Spijtig genoeg weet ik geen AWD rollenbank. Anders had ik het allang getest....
Laatst gewijzigd door raystef op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
volvothor
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11.11.2018 - 11:56

Vreemd. Heb je dan geen testrit gedaan? Mijn 190pk is wèl goed voelbaar, ik win elk rode-licht-sprint ;-)
Ik moet mijn d4 zelfs dikwijls intomen of ik heb de ene boete na de andere. Bij 120 km/u lijkt het op vlak van geluids- en trillingcomfort alsof ik 60 rijd. Gelukkig heb ik adaptive cruise control
duvellover
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 27.10.2007 - 20:50

Ik vind mijn D3 ook wel behoorlijk vinnig...
Gebruikersavatar
JustinK
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45

Ik heb helaas ook m'n eerste probleempjes.

Weliswaar (hopelijk) software gerelateerd, maar ben de auto straks toch ook een dag kwijt. Hij is nl. ergens in de installatie van een kaartupdate blijven hangen. Steeds als ik de auto start (en ook tijdens het rijden) staat er 'Baltische Staten zijn geïnstalleerd' (soms wel 10 keer per autorit). Hij start geen nieuwe kaartupdate en ook een update van Spotify die eind vorig jaar beschikbaar is gekomen wil niet starten. Gisteren even bij de dealer langs geweest en die gaven aan dat de software opnieuw geladen moet gaan worden (kon wel 4 a 5 uur duren).
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

JustinK schreef: Ik heb helaas ook m'n eerste probleempjes.

Weliswaar (hopelijk) software gerelateerd, maar ben de auto straks toch ook een dag kwijt. Hij is nl. ergens in de installatie van een kaartupdate blijven hangen. Steeds als ik de auto start (en ook tijdens het rijden) staat er 'Baltische Staten zijn geïnstalleerd' (soms wel 10 keer per autorit). Hij start geen nieuwe kaartupdate en ook een update van Spotify die eind vorig jaar beschikbaar is gekomen wil niet starten. Gisteren even bij de dealer langs geweest en die gaven aan dat de software opnieuw geladen moet gaan worden (kon wel 4 a 5 uur duren).
Opmerkelijk, forumlid @risrael had dit ook met zijn V60, ook precies bij de Baltische Staten.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
JustinK
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45

IkeV70 schreef: Opmerkelijk, forumlid @risrael had dit ook met zijn V60, ook precies bij de Baltische Staten.
Je zou toch bijna denken dat dat geen toeval kan zijn...

Ik heb de mijne vandaag naar de dealer gebracht en ze gaan van alles opnieuw installeren. Hopelijk snel gefixt. Ik houd jullie op de hoogte mocht men iets zinnigs kunnen zeggen over hoe dit probleem kan ontstaan en hoe te voorkomen.
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Opnieuw installeren heeft geen zin. Ze moeten de auto modem (VCM) resetten.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
JustinK
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45

Risrael schreef: Opnieuw installeren heeft geen zin. Ze moeten de auto modem (VCM) resetten.
Geen idee wat ze precies gedaan hebben, maar het is uiteindelijk gelukt. Ze hebben soort reset gedaan en alle kaartupdates + Spotify opnieuw geïnstalleerd. De dealer gaf aan dat het niet aan te raden is om kaartupdates via 4G te updaten, omdat dan de boel weleens vast kan lopen :-/
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

JustinK schreef:
Risrael schreef: Opnieuw installeren heeft geen zin. Ze moeten de auto modem (VCM) resetten.
Geen idee wat ze precies gedaan hebben, maar het is uiteindelijk gelukt. Ze hebben soort reset gedaan en alle kaartupdates + Spotify opnieuw geïnstalleerd. De dealer gaf aan dat het niet aan te raden is om kaartupdates via 4G te updaten, omdat dan de boel weleens vast kan lopen :-/
Klopt, dat zei mijn dealer ook. Zij gingen ook een rapport maken naar Volvo omdat het uitdrukkelijk in de handleiding staat dat het kan en ze er zelfs mee adverteren. Zie mijn topic op viewtopic.php?t=80968

Welke dealer heb je trouwens?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Overigens heb ik met Spotify nog wel eens dat als deze opstart de muziek start maar er ook een blauwe cirkel blijft lopen en je bibliotheek e.d. niet toegankelijk is. Je moet dan er eerst uit (bijv naar radio) en er weer terug in. Daarna werkt het weer perfect.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Risrael schreef: Overigens heb ik met Spotify nog wel eens dat als deze opstart de muziek start maar er ook een blauwe cirkel blijft lopen en je bibliotheek e.d. niet toegankelijk is. Je moet dan er eerst uit (bijv naar radio) en er weer terug in. Daarna werkt het weer perfect.
Klopt idd. Die ervaring heb ik ook.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
JustinK
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45

Erikho schreef:
Risrael schreef: Overigens heb ik met Spotify nog wel eens dat als deze opstart de muziek start maar er ook een blauwe cirkel blijft lopen en je bibliotheek e.d. niet toegankelijk is. Je moet dan er eerst uit (bijv naar radio) en er weer terug in. Daarna werkt het weer perfect.
Klopt idd. Die ervaring heb ik ook.
Ja, dat viel me van de week ook al op...

Overigens is mijn dealer Broekhuis in Zeist. Die hebben alles dus keurig geregeld afgelopen week :)
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Aha dus Scholten is niet de enige dealer die het afraadt om kaarten te updaten via 4G.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”