Pagina 1 van 5

Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 16.07.2018 - 22:04
door Stijn123
Sinds dat de garage een update heeft uitgevoerd, krijg ik niet meer details in de Volvo On Call app te zien.

Vroeger kon ik mooi het verbruik zien per afgelegede meter inclusief snelheid en batterij verbuik.

Nu zie ik enkel punt A en B op een kaart als ik doorklik

Iemand een oplossing??

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 17.07.2018 - 08:03
door Rinootje
Zou je de app ook eens op een ander apparaat kunnen installeren (tablet of zo) en dan inloggen met het zelfde account?
Bij jou vallen de "trip details" weg. En ik heb het vermoeden dat het aan jouw telefoon ligt.
Bij mij staat er alles gewoon in (Android, app versie 4.2.11)

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 17.07.2018 - 08:25
door Willy.VdW
Stijn123 schreef: Sinds dat de garage een update heeft uitgevoerd, krijg ik niet meer details in de Volvo On Call app te zien.

Vroeger kon ik mooi het verbruik zien per afgelegede meter inclusief snelheid en batterij verbuik.

Nu zie ik enkel punt A en B op een kaart als ik doorklik

Iemand een oplossing??
Mijn VOC app heeft nog nooit iets over de staat van de accu laten zien.

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 18.07.2018 - 20:51
door Stijn123
Het is pas na de update van de garage dat ik geen rit detail en ook geen lijn meer op de kaart zie. Bij alle ritten ervoor kan ik het wel nog zien.

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 18.07.2018 - 22:33
door mga1600
Als ik in mijn iPhone app ergens tussen A en B tik gaat er een nieuwe pagina open waarop alle details te zien zijn

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 19.07.2018 - 08:13
door Stijn123
Dat was het geval bij mij ook, maar na de update zie ik dit niet meer

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 19.07.2018 - 22:21
door Stijn123
Hoe het nu is:

Afbeelding

Hoe het zou moeten zijn:

Afbeelding

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 07.02.2019 - 11:23
door mga1600
Bij mij zijn de verbruiksdetails van ritten na 5 januari ook ineens weg...... Dat geldt voir zowel mijn iPhone als mijn iPad. Raar toch? Iemand een idee?

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 07.02.2019 - 13:49
door Tjardi
Heb op 23 januari de auto met een storing (oranje lampje) bij de garage gehad.

Er is toen nieuwe software geïnstalleerd. Ik neem aan niet een deel ,maar alles.

Sindsdien werkt bij mij, de rittenadministratie nog steeds als vanouds.

Geen idee wat het is.

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 08.02.2019 - 15:14
door Stijn123
mga1600 schreef: Bij mij zijn de verbruiksdetails van ritten na 5 januari ook ineens weg...... Dat geldt voir zowel mijn iPhone als mijn iPad. Raar toch? Iemand een idee?
Geen idee hoe ze het opgelost hebben bij de garage, maar plots werkte het opnieuw.

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 14.02.2019 - 22:33
door Schorpioen
Ik zie bij de V40 in de ritten ook niet welke route ik heb gereden.
Is al zolang ik de auto heb.
Heb er bij de aflevering naar gevraagd, bij de ANWB dongel die ik in de V50 had zag ik de route wel, en het antwoord was dat dit niet meer mag ivm privacy wetgeving.

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 14.02.2019 - 23:13
door teebee
Je ziet een A en je ziet een B, maar de route is niet zichtbaar.
Privacy is tegenwoordig het excuus / de verklaring voor alles.....

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 15.02.2019 - 09:42
door Tjardi
Je ziet op 't kleine kaartje inderdaad een A en een B.

Maar als ik dat kaartje vergroot, door er op te tikken, komt de route in beeld.

Ben er bijna van overtuigd dat dat bij iedereen zo is.

*
Overigens ben ik van mening, dat "privacy" hier niets mee te maken heeft.
Als je gesignaleerd wordt in A en in B, is je privacy ook al overschreden.
De route daar naar toe, lijkt me bijzaak.

Jij zelf bent overigens, de enige die die app kan bekijken.
Wil je niet dat een bepaalde rit wordt geregistreerd, kun je hem uit zetten.

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 15.02.2019 - 10:15
door Stijn123
Tjardi schreef: Je ziet op 't kleine kaartje inderdaad een A en een B.

Maar als ik dat kaartje vergroot, door er op te tikken, komt de route in beeld.

Ben er bijna van overtuigd dat dat bij iedereen zo is.
Afbeelding

Dit was bij mij alvast niet het geval (zie hierboven).

Na een bezoekje aan de garage, zag ik wel een lijntje/route tussen de A & B, bij nieuwe ritten zien.

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 16.02.2019 - 09:48
door Risrael
Bij mij ook niet het geval.
Moeten ze dan iets bij de auto doen? Dat is wel vreemd. Lijkt mij iets van de app.

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 16.02.2019 - 19:02
door teebee
Nope, ook bij mij alleen een A en een B.
Op geen enkele manier is de route te zien.
(auto heeft nieuwste software)

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 16.02.2019 - 19:38
door BlackcurrantV70
Hier ook

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 16.02.2019 - 21:49
door Tjardi
Ben bang, dat het dan niet met de auto, en de daarin aanwezige software te maken heeft, maar met de Volvo App.

Wat nog wel eens wil helpen, is de App verwijderen van je telefoon, en hem daarna opnieuw installeren.
Uiteraard weet ik niet zeker, of dat helpt.
Maar niet geschoten is altijd mis.

Hoor graag of dat effect heeft gehad.

*
Is dat niet het geval, zou ik zeker contact zoeken via de dealer, met de Volvo organisatie.

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 16.02.2019 - 21:52
door CH Racing M900
Mmm. Dit bedoelen jullie toch?

Re: Volvo On Call - rittenregistratie

Geplaatst: 16.02.2019 - 22:01
door teebee
Yep, bij mij niet reproduceerbaar (V60 T5 MY19)