Turbo problemen en vragen 2.0 T5
Geplaatst: 20.07.2018 - 18:12
Hallo, Ik zal me even voorstellen; ik ben Gijs uit Lelystad en heb van de week een leuke 850 2.0 T5 uit 1995 gekocht (Italiaanse import). Probleem is (was bekend bij aankoop) dat de turbo niet lekker meedoet. Volgens vorige eigenaar vrij plotseling ontstaan. De kenmerken zijn dat hij veel walmt uit de uitlaat (olie) te weinig vermogen levert. Verder hoor ik de turbo niet en ook het metertje op het dashboard blijft vast in het midden staan.
Vandaag heb ik de turbo losgehaald en er zit behoorlijk speling op de raderen. Ook leek de olie aanvoerleiding behoorlijk droog. Is dit een vaker voorkomend probleem? Dat de olieaanvoer niet lekker is? En waar zit het euvel dan meestal?
En ondanks dat et veel speling op de turbo zit draait hij wel vrij,
Is het dan niet raar dat ik hem niet hoor/voel/zie (op het metertje) Er lijken geen lekken aanwezig, de auto is stil en je hoort hem onder de motorkap niet gek blazen.
Daarnaast is de vraag of het zin heeft de td04-13g te vervangen door een 15g of 16t? Of heeft dit alleen effect met een Remap? En gaat het er slechter van lopen zonder? Een hoop vragen dus, ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen!
Alvast bedankt!
Vandaag heb ik de turbo losgehaald en er zit behoorlijk speling op de raderen. Ook leek de olie aanvoerleiding behoorlijk droog. Is dit een vaker voorkomend probleem? Dat de olieaanvoer niet lekker is? En waar zit het euvel dan meestal?
En ondanks dat et veel speling op de turbo zit draait hij wel vrij,
Is het dan niet raar dat ik hem niet hoor/voel/zie (op het metertje) Er lijken geen lekken aanwezig, de auto is stil en je hoort hem onder de motorkap niet gek blazen.
Daarnaast is de vraag of het zin heeft de td04-13g te vervangen door een 15g of 16t? Of heeft dit alleen effect met een Remap? En gaat het er slechter van lopen zonder? Een hoop vragen dus, ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen!
Alvast bedankt!