Pagina 1 van 2
On call niet te activeren...
Geplaatst: 28.07.2018 - 18:30
door teebee
Iemand een suggestie? (behoudens naar de dealer; dat gebeurt vlgd week)
De On Call app wil niet actief worden in de nw V40 van mijn vrouw.
De verificatie loopt in de 3e stap =(laatste) vast. De app is vooralsnog dus niet bruikbaar en de SOS en on call-knop doen eveneens niets.
Alle (?) mogelijke handelingen volgens mij uitgeprobeerd maar helaas.....
Gezien de enorme hoeveelheid ervaring welke in ons forum aanwezig is, toch maar ff gauw hier insteken alvorens volgende week naar de dealer te gaan.
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 28.07.2018 - 21:15
door Herintreder
Heeft de dealer VOC wel geactiveerd voor de auto?
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 28.07.2018 - 21:20
door V50 R
Ja inderdaad eerst langs de dealer en activeren. Na activatie bij de dealer krijg je binnen een paar minuten een pincode opgestuurd per sms.
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 28.07.2018 - 21:47
door teebee
Is allemaal gedaan, zelfs opnieuw geactiveerd (nieuwe pincode), maar het verificatie proces stokt in stap 3
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 28.07.2018 - 21:50
door OGA244
Als het goed gedaan is werkt de on call knop in de auto (dat staat los van de connectie met je mobiel)
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 28.07.2018 - 21:50
door RZA
Ik had in het begin ook wat issues. App opnieuw geinstalleerd op mobiel en toen werkte het wel. Maar dat heb je wellicht al geprobeerd.
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 28.07.2018 - 23:41
door teebee
OGA244 schreef:
Als het goed gedaan is werkt de on call knop in de auto (dat staat los van de connectie met je mobiel)
Beide knoppen werken ook niet, en ook is er geen contact te krijgen met de on call desk via het menu.
Dealer gaat vlgd week kijken of er wat uit te lezen valt....
(but for now: impatiant me....)
App ook opnieuw geïnstalleerd en ook nog via andere telefoon.... geen effect
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 30.07.2018 - 19:55
door teebee
Vandaag bij de dealer geweest, eea is uitgelezen.
Er was iig een melding dat er een knop was blijven hangen... maar dit loste het probleem niet op.
Ook bleek er een update klaar te staan, deze is geladen maar ook zonder effect.
Is inderdaad geen contact te maken met app noch met helpdesk.
Er is een te h sich rapport opgesteld en naar de techneuten in Zweden gestuurd. Verwacht wordt dat de hele module vervangen moet worden vanwege een defect.
Vooralsnog eerst reactie Zweden afwachten.
-wordt vervolgd-
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 30.07.2018 - 20:09
door mga1600
Balen als het nieuwe speelgoed het niet doet!
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 30.07.2018 - 20:52
door xelor
mga1600 schreef:
Balen als het nieuwe speelgoed het niet doet!
+1
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 30.07.2018 - 22:34
door teebee
mga1600 schreef:
Balen als het nieuwe speelgoed het niet doet!
Yep, als t er op zit moet t werken ook
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 13.08.2018 - 09:55
door teebee
Nou, afgelopen woensdag is de V40 2 dagen teruggeweest naar garage, niet alleen voor de on call problemen maar ook een dingetje met de 5e versnelling.
De 5e versnelling ‘wilde er nauwelijks meer in’ wanneer de motor goed warm was (na zo’n 50 km). Meerdere mensen constateerden dit onafhankelijk van elkaar, zonder het ze vooraf te hebben verteld. De garage gaf aan dat dit wel heeeel ongebruikelijk was en dat ze het nog niet eerder hadden gehoord. Gelukkig deed het euvel zich ook bij hen voor. Ze hebben het opgelost.
De on call problemen zijn nog niet verholpen, er moet nu toch een nieuwe module in. Ik was in de veronderstelling dat dit juist zou gebeuren, maar nu bleek dat ze eerst alle alternatieven moeten proberen voordat ze groen licht krijgen voor een nieuwe module.... (lijkt me qua uren/kosten niet de slimste manier, maargoed).
De nieuwe module staat nu in bestelling en deze week waarschijnlijk nw afspraak.
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 16.08.2018 - 13:08
door coone
teebee schreef:
Nou, afgelopen woensdag is de V40 2 dagen teruggeweest naar garage, niet alleen voor de on call problemen maar ook een dingetje met de 5e versnelling.
De 5e versnelling ‘wilde er nauwelijks meer in’ wanneer de motor goed warm was (na zo’n 50 km). Meerdere mensen constateerden dit onafhankelijk van elkaar, zonder het ze vooraf te hebben verteld. De garage gaf aan dat dit wel heeeel ongebruikelijk was en dat ze het nog niet eerder hadden gehoord. Gelukkig deed het euvel zich ook bij hen voor. Ze hebben het opgelost.
De on call problemen zijn nog niet verholpen, er moet nu toch een nieuwe module in. Ik was in de veronderstelling dat dit juist zou gebeuren, maar nu bleek dat ze eerst alle alternatieven moeten proberen voordat ze groen licht krijgen voor een nieuwe module.... (lijkt me qua uren/kosten niet de slimste manier, maargoed).
De nieuwe module staat nu in bestelling en deze week waarschijnlijk nw afspraak.
Hou ons op de hoogte hoe dit afloopt, heb zelfde probleem met de on call op mijn v90
Pincode ontvangen & kan voertuig niet vinden in stap 3
Auto heeft verbinding met internet (al geprobeerd via modem & via bleutooth op gsm) & staat in stand 2 zoals handleiding voorschrijft, app al eens opnieuw geînstalleerd maar blijft mislopen bij stap 3
Ook doen bij mij de 2 knoppen niets
Ben er nog niet terug mee naar garage gegaan, bij aflevering wagen zeiden ze dat er al hele dag problemen was met de on call servers dus het misschien daar aan lag, maar 2 weken verder lijkt dit toch het probleem niet meer volgens mij

Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 16.08.2018 - 13:30
door OGA244
er is iig op dit moment iig wel (weer) een storing in on call, koppelen lukt (weer) niet
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 16.08.2018 - 13:44
door -KJ-
De OnCall-verbinding loopt niet via het reguliere modern, dus als dat werkt zegt dit niets over OnCall
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 16.08.2018 - 16:47
door teebee
OGA244 schreef:
er is iig op dit moment iig wel (weer) een storing in on call, koppelen lukt (weer) niet
Vandaag de auto naar dealer gebracht voor vervangen van de betreffende module, werd net gebeld dat ze eea nu alsnog niet kunnen testen vanwege een storing aan de zijde van Volvo..... auto blijft daar nu een dag extra zodat hopelijk morgen alsnog eea getest kan worden.
@OGA244: je geeft aan “(weer)”, bedoel je daarmee dat dit regelmatig voorkomt (dan bedoel ik meer dan 4x per jaar)?
Gezien het feit dat er toch best wat toegevoegde waarde kleeft aan een potentieel levensreddend-systeem, zou zo’n systeem toch eigenlijk min of meer fail-proof dienen te zijn....
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 16.08.2018 - 18:14
door Jelmer de Jong
OnCall is tweedelig, je hebt die twee knoppen in het dak waarmee je snel in contact komt met de (SOS)helpdesk en het stukje om je telefoon met de auto te laten praten. Dat laatste doet het gemiddeld zes dagen per week. Dat eerste durf ik niets over te zeggen want die gebruik ik nooit.

Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 18.08.2018 - 16:22
door OGA244
Het automatische alarmeringsdeel staat min of meer los van het "butler" deel
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 19.08.2018 - 08:55
door teebee
Staat nu nog bij dealer, vrijdag systeem nog steeds uit de lucht, maandag nieuwe test activatie poging.
Re: On call niet te activeren...
Geplaatst: 19.08.2018 - 09:07
door OGA244
Systeem is al n week uit de lucht, aanmelden lukt iig niet, eerder aangemelde systemen werken gewoon.