Nieuwe V90 D5
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto )
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto )
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb liever iets meer comfort.Blue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13.07.2018 - 16:59
- Locatie: Gent
Mijn gedacht ookBlue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
De vraag is nu enkel of we hem achteraan genoeg gaan kunnen doen zakken met die bladveer
Iemand trouwens idee van reden v die bladveer?
Waar ik schokdempers besteld heb doen ze enkel verlagingen & sportvering & vroegen ze toch eens om de auto binnen te plaatsen om de ophanging eens te bekijken
Natuurlijk erna veel commentaar dat ze bij volvo terug keren naar de jaren 60 toen bladveren courant waren
1999 V70 2.5D
2007 XC90 V8
2017 V90 D5
2007 XC90 V8
2017 V90 D5
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Reden is volgens mij dat er meer ruimte overblijft in de kofferbak met een dergelijke inrichting:coone schreef:Mijn gedacht ookBlue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
De vraag is nu enkel of we hem achteraan genoeg gaan kunnen doen zakken met die bladveer
Iemand trouwens idee van reden v die bladveer?
Waar ik schokdempers besteld heb doen ze enkel verlagingen & sportvering & vroegen ze toch eens om de auto binnen te plaatsen om de ophanging eens te bekijken
Natuurlijk erna veel commentaar dat ze bij volvo terug keren naar de jaren 60 toen bladveren courant waren
Stukje van Autoweek (over de V60):
-De achteras van de V60 is (net als die van de S90 en V90) voorzien van een dwarse bladveer in plaats van twee schroefveren. De bladveer is ge- maakt van composietmateriaal. We verne- men van Egbert Bakker, een Nederlander die al 34 jaar bij Volvo werkt aan de ont- wikkeling van de onderstellen, dat voor een eerste prototype zelfs een bladveer van een Volvo 960 is gebruikt! Het voordeel van de bladveer is dat de gebruikelijke veerpoten achter niet nodig zijn, wat een grotere ba- gageruimte oplevert. Die meet 529 liter en dat is bijna 100 liter meer dan in de eerste V60.
Laatst gewijzigd door drowel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13.07.2018 - 16:59
- Locatie: Gent
Ja, idd maar ik vraag mij vooral af naar het waaromNielsPHEV schreef: die bladveren in de jaren 60 zaten 90 graden gedraaid overigens had eind jaren 80 de 340 ook nog bladveren. Ik vind het wel een fraaie oplossing overigens
Enkel voor kofferruimte ontwerpen ze toch geen volledig nieuwe ophanging?
1999 V70 2.5D
2007 XC90 V8
2017 V90 D5
2007 XC90 V8
2017 V90 D5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Noem het bij Volvo maar geen bladveer. Werdt mijn niet in dank afgenomen door de dealer..en de monteur..
Kijk even bij mijn topic daar staat ook de handleiding van Heico voor het verlagen achterzijde... veel werk en speciaal gereedschap voor het onspannen van het veerblad...
Kijk even bij mijn topic daar staat ook de handleiding van Heico voor het verlagen achterzijde... veel werk en speciaal gereedschap voor het onspannen van het veerblad...
Was één V90
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
drowel schreef:Reden is volgens mij dat er meer ruimte overblijft in de kofferbak met een dergelijke inrichting:coone schreef:Mijn gedacht ookBlue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
De vraag is nu enkel of we hem achteraan genoeg gaan kunnen doen zakken met die bladveer
Iemand trouwens idee van reden v die bladveer?
Waar ik schokdempers besteld heb doen ze enkel verlagingen & sportvering & vroegen ze toch eens om de auto binnen te plaatsen om de ophanging eens te bekijken
Natuurlijk erna veel commentaar dat ze bij volvo terug keren naar de jaren 60 toen bladveren courant waren
Stukje van Autoweek (over de V60):
-De achteras van de V60 is (net als die van de S90 en V90) voorzien van een dwarse bladveer in plaats van twee schroefveren. De bladveer is ge- maakt van composietmateriaal. We verne- men van Egbert Bakker, een Nederlander die al 34 jaar bij Volvo werkt aan de ont- wikkeling van de onderstellen, dat voor een eerste prototype zelfs een bladveer van een Volvo 960 is gebruikt! Het voordeel van de bladveer is dat de gebruikelijke veerpoten achter niet nodig zijn, wat een grotere ba- gageruimte oplevert. Die meet 529 liter en dat is bijna 100 liter meer dan in de eerste V60.
Vrij toevallig...
Gaat wel over de V60, maar lees ergens anders dat het vergelijkbaar is qua opzet