Nieuwe V90 D5

De nieuwe generatie S en V90
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Blue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
Ik heb liever iets meer comfort. 8-)
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
coone
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 13.07.2018 - 16:59
Locatie: Gent

Blue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
Mijn gedacht ook

De vraag is nu enkel of we hem achteraan genoeg gaan kunnen doen zakken met die bladveer

Iemand trouwens idee van reden v die bladveer?

Waar ik schokdempers besteld heb doen ze enkel verlagingen & sportvering & vroegen ze toch eens om de auto binnen te plaatsen om de ophanging eens te bekijken
Natuurlijk erna veel commentaar dat ze bij volvo terug keren naar de jaren 60 toen bladveren courant waren :)
1999 V70 2.5D
2007 XC90 V8
2017 V90 D5
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

coone schreef:
Blue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
Mijn gedacht ook

De vraag is nu enkel of we hem achteraan genoeg gaan kunnen doen zakken met die bladveer

Iemand trouwens idee van reden v die bladveer?

Waar ik schokdempers besteld heb doen ze enkel verlagingen & sportvering & vroegen ze toch eens om de auto binnen te plaatsen om de ophanging eens te bekijken
Natuurlijk erna veel commentaar dat ze bij volvo terug keren naar de jaren 60 toen bladveren courant waren :)
Reden is volgens mij dat er meer ruimte overblijft in de kofferbak met een dergelijke inrichting:

Stukje van Autoweek (over de V60):
-De achteras van de V60 is (net als die van de S90 en V90) voorzien van een dwarse bladveer in plaats van twee schroefveren. De bladveer is ge- maakt van composietmateriaal. We verne- men van Egbert Bakker, een Nederlander die al 34 jaar bij Volvo werkt aan de ont- wikkeling van de onderstellen, dat voor een eerste prototype zelfs een bladveer van een Volvo 960 is gebruikt! Het voordeel van de bladveer is dat de gebruikelijke veerpoten achter niet nodig zijn, wat een grotere ba- gageruimte oplevert. Die meet 529 liter en dat is bijna 100 liter meer dan in de eerste V60.
Laatst gewijzigd door drowel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

die bladveren in de jaren 60 zaten 90 graden gedraaid overigens had eind jaren 80 de 340 ook nog bladveren. Ik vind het wel een fraaie oplossing overigens
coone
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 13.07.2018 - 16:59
Locatie: Gent

NielsPHEV schreef: die bladveren in de jaren 60 zaten 90 graden gedraaid overigens had eind jaren 80 de 340 ook nog bladveren. Ik vind het wel een fraaie oplossing overigens
Ja, idd maar ik vraag mij vooral af naar het waarom
Enkel voor kofferruimte ontwerpen ze toch geen volledig nieuwe ophanging?
1999 V70 2.5D
2007 XC90 V8
2017 V90 D5
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

Noem het bij Volvo maar geen bladveer. Werdt mijn niet in dank afgenomen door de dealer..en de monteur..
Kijk even bij mijn topic daar staat ook de handleiding van Heico voor het verlagen achterzijde... veel werk en speciaal gereedschap voor het onspannen van het veerblad...
Was één V90
coone
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 13.07.2018 - 16:59
Locatie: Gent

D5R-Design schreef: Noem het bij Volvo maar geen bladveer. Werdt mijn niet in dank afgenomen door de dealer..en de monteur..
:D :D O-)

een springveer dan?
1999 V70 2.5D
2007 XC90 V8
2017 V90 D5
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

drowel schreef:
coone schreef:
Blue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
Mijn gedacht ook

De vraag is nu enkel of we hem achteraan genoeg gaan kunnen doen zakken met die bladveer

Iemand trouwens idee van reden v die bladveer?

Waar ik schokdempers besteld heb doen ze enkel verlagingen & sportvering & vroegen ze toch eens om de auto binnen te plaatsen om de ophanging eens te bekijken
Natuurlijk erna veel commentaar dat ze bij volvo terug keren naar de jaren 60 toen bladveren courant waren :)
Reden is volgens mij dat er meer ruimte overblijft in de kofferbak met een dergelijke inrichting:

Stukje van Autoweek (over de V60):
-De achteras van de V60 is (net als die van de S90 en V90) voorzien van een dwarse bladveer in plaats van twee schroefveren. De bladveer is ge- maakt van composietmateriaal. We verne- men van Egbert Bakker, een Nederlander die al 34 jaar bij Volvo werkt aan de ont- wikkeling van de onderstellen, dat voor een eerste prototype zelfs een bladveer van een Volvo 960 is gebruikt! Het voordeel van de bladveer is dat de gebruikelijke veerpoten achter niet nodig zijn, wat een grotere ba- gageruimte oplevert. Die meet 529 liter en dat is bijna 100 liter meer dan in de eerste V60.

Vrij toevallig...
Gaat wel over de V60, maar lees ergens anders dat het vergelijkbaar is qua opzet
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”