Pagina 1 van 1

Tip: Service tijdig je PCV / Carterventilatie circuit!

Geplaatst: 14.08.2018 - 17:03
door nd-photo
Pas geleden heb ik een siliconen tip gemonteerd op mn 2.4T en kwam erachter dat er best wat olie aanwezig was in mn drukcircuit. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat een verstopt PCV circuit hier ten grondslag aan kan liggen.

Heb de reparatie deels uitgevoerd, en mijn vermoeden bleek waarheid. 2 Van de 3 gaten ventilatie zaten gewoon dicht 8)7 Daar kwam een flinke zooi uit, kan door veel korte stukjes en/of slechte kwaliteit olie. Ik heb een kit gekocht met alle buizen erbij, maar bij onderzoek bleek me dat teveel werk voor op een doordeweekse avond.

AfbeeldingVolvo S80 2.4T PCV Repair by Andy Ramdin, on Flickr

Heb alle slangen nagelopen en schoongemaakt waar nodig, de olieafscheider en 2 van de slangen die erop zitten zijn wel vervangen. Zie onder de 2 verstopte gaten

AfbeeldingVolvo S80 2.4T PCV Repair by Andy Ramdin, on Flickr

En na wat schoonmaak acties krijg je dit soort zooi eruit

AfbeeldingVolvo S80 2.4T PCV Repair by Andy Ramdin, on Flickr

Ook wat goed nieuws, de kleppen waren allemaal prima schoon 8)

AfbeeldingVolvo S80 2.4T Clean Valves :) by Andy Ramdin, on Flickr

En zo ziet het eruit als je inlaatbrug eraf ligt bij de 5 pitter. Groot voordeel tov de S60 is dat je best wat ruimte hebt om in te werken.

AfbeeldingVolvo S80 2.4T PCV Repair by Andy Ramdin, on Flickr

Wacht hier niet te lang mee! Te lang ermee doorrijden kan o.a. voor een kapotte turbo zorgen.