Ik ben geen auto monteur maar wel nieuwsgierig en dacht ga eens verder onder de motorkap kijken.
Nu zie ik iets van vloeistof (olie?) op kabels.
Ben benieuwd of iemand mij van advies kan voorzien, buiten bezoek de Volvo garage.
De volgende foto's van ver af en dichtbij.
Alvast veel dank voor elke reaktie.
Re: Olie lekt?
Geplaatst: 19.08.2018 - 00:38
door PHEV60PHEV
Ik denk dat je dit beter onder reguliere D5 topic moet vergeve vragen. Ik heb geen kennis als ex-lease rijder, maar wordt hier niet verontrust van.. lijkt op normaal zweten.
Maar wellicht kan reguliere d5 forum hier mee info geven
.
Re: Olie lekt?
Geplaatst: 19.08.2018 - 07:27
door Jelmer de Jong
Brandschoon maken en dan kijken waar het vandaan komt.
Re: Olie lekt?
Geplaatst: 19.08.2018 - 08:30
door evkessel
Brandschoon maken en dan kijken waar het vandaan komt.
Thanks!
Ik heb gisteren toevallig ook de boel schoongemaakt, goede tip. Ben benieuwd of het zo blijft.
Re: Olie lekt?
Geplaatst: 19.08.2018 - 08:34
door evkessel
Maar wellicht kan reguliere d5 forum hier mee info geven
D5 forum? Ga ik naar toe, thanks.
Begin er meer van te snappen.
Ook dat geen D6 motor bestaat maar de PK range aangeeft.
Re: Olie lekt?
Geplaatst: 23.08.2018 - 16:19
door evkessel
Om deze thread te sluiten, geen lekkages.
Wist niet dat de olie filter ernaast zat (ben gewent onder/naast de motor)
Zal bij een eerdere keer oliefilter vervangen gebeurt zijn dat er iets gelekt heeft.
Re: Olie lekt?
Geplaatst: 23.08.2018 - 20:08
door The Mechanic
Olie komt vaak uit de aansluiting van de carterventilatie op de inlaatbuis....
Re: Olie lekt?
Geplaatst: 23.08.2018 - 21:08
door evkessel
Je bedoelt dit: ?
Re: Olie lekt?
Geplaatst: 23.08.2018 - 22:58
door The Mechanic
evkessel schreef:
Je bedoelt dit: ?
Dat idd...
Re: Olie lekt?
Geplaatst: 24.08.2018 - 22:16
door evkessel
Ook al vind ik vermogen niet super belangrijk, ik twijfel of mijn auto alles geeft.
Specs geven aan 0-100 in 6.1 sec.
Dat haalde ik niet, 7.5sec eerder, de BCV was stuk en is vervangen.
Nu na reparatie haal ik 6.8 sec.
Ik test dat met de Torque app en een OBD dongle.
De booster geeft 22.5 psi aan.
De PK meting geeft zo'n 250 pk, maar dat kan goed afwijken met Torque denk ik.
Zou met volle accu 285 moeten zijn.
Zou iemand me tips kunnen geven wat ik allemaal zelf zou kunnen testen/onderzoeken?