Pagina 1 van 1
automaat probleem of injector?
Geplaatst: 17.08.2018 - 22:26
door peterp
Vandaag na 200 km gereden te hebben met caravan in de file bij Antwerpen terecht gekomen. Zo ver geen problemen. File is voorbij en kunnen weer doorrijden. Plotseling in scherm versnellingsbak service vereist bak schakelt niet meer en er verschijnt een streepje i.p.v. de D. Daarna Antiskid direct gevolgd door motormanagement storing met het rode driehoekje. Foute boel. Auto in noodloop en dat op de ring Antwerpen. Weet gelukkig nog een afrit te pakken en komen uit bij een benzinestation.
Op dat moment denk ik zelf dat de ATF misschien te heet is geworden. Ik schakel altijd met de hand met de caravan er achter en hou de auto lekker op toeren. Net 1000 km achter de rug zonder problemen. Gelukkig is er snel hulp. Monteur leest de auto uit en reset de melding. Dacht zelf in eerste instantie ook aan te heet geworden bak. Maar de motor loopt nog niet lekker. Lijkt wel op 4 cilinders te lopen. Monteur denkt probleem bij injector. Heb hem zelf al eens uitgelezen en kreeg de melding Injector 5 Power Signal to High. Monteur heeft de connector schoongemaakt met WD 40 en nog en goedje en probleem was over.Ben zonder verdere problemen na 200 km thuisgekomen.
Maar...........dit wil ik nog niet nog een keer meemaken. Wat zou nu het probleem geweest zijn? Twee verschillenden problemen op het hetzelfde moment? Toen we het over de injector hadden noemde de monteur ook als mogelijkheid speling op vliegwiel? Wie heeft suggesties?
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 17.08.2018 - 22:40
door Msuidgeest
Zou het kunnen zijn dat storingen in het geheugen blijven staan als ze zijn opgelost of gereset? Zo ja, dan kan de dealer misschien iets met die informatie.
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 18.08.2018 - 17:56
door peterp
storingen die er o.a. nog instonden ECM-23E0 Injector cyl 5 - Signal missing ECM cylinder 5 - Emission agitation. Vandaag kreeg ik weer problemen met een stotterende motor en inhouden (Antiskid melding). Weer VIDA er aan en dezelfde meldingen. Wanneer ik stekker injector los maak en deze wat schoonmaak (zie geen corrosie) gaat het weer even goed en verdwijnen de storingsmeldingen. Is het simpelweg een stekker probleem? Garage heeft helaas pas over een paar dagen tijd.
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 18.08.2018 - 21:58
door Msuidgeest
Stekkerprobleem. Los draadje. Rotte connector.
Als ik dit zo goed lees is er misschien toch iets met de connector van de 5e cilinder. Maar WD40 is toch geen goede keuze? Eerder een contactspray of gewoon een nieuwe connector monteren.
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 18.08.2018 - 23:11
door peterp
Msuidgeest schreef:
Maar WD40 is toch geen goede keuze? Eerder een contactspray of gewoon een nieuwe connector monteren.
Dat dacht ik ook maar de Belgische monteur van Touring maakte er ook dankbaar gebruik van. Heb een close-up foto gemaakt van de connector. Kan je op de verstuiver ook de connector verwijderen? Of zit deze vast?
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 19.08.2018 - 12:23
door haasje
Als ik de foto zo bekijk zie ik aan de linkerkant wel de terminal zitten en aan de rechterkant niet. Dit zou kunnen zijn door lichtval, maar ook doordat hij er aan de rechterkant niet goed in zit.
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 19.08.2018 - 21:48
door peterp
haasje schreef:
Als ik de foto zo bekijk zie ik aan de linkerkant wel de terminal zitten en aan de rechterkant niet. Dit zou kunnen zijn door lichtval, maar ook doordat hij er aan de rechterkant niet goed in zit.
Dat was ook mijn eerste idee. Bij nadere inspectie bleek dit (helaas) niet zo te zijn. Vandaag eens een beetje aan het kabeltje lopen duwen en trekken. Heb nu zonder problemen 30 km kunnen rijden. Draadbreuk?
Alleen bij het achteruitrijden een boompje over het hoofd gezien. Gevolg: rechter achterlamp aan gort

Kan er ook nog wel bij. Wie heeft er nog 1 liggen
Auto gaat woensdag naar dealer voor verder inspectie........
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 22.08.2018 - 20:25
door peterp
Probleem opgelost. Was inderdaad een kabelbreuk.
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 23.08.2018 - 00:23
door edraket
Neem aan de kabel naar de injector? Komt inderdaad wel vaker voor.
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 23.08.2018 - 11:40
door peterp
edraket schreef:
Neem aan de kabel naar de injector? Komt inderdaad wel vaker voor.
Inderdaad kabel naar de injector
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 01.04.2019 - 17:24
door john.hulst
Msuidgeest schreef:
Stekkerprobleem. Los draadje. Rotte connector.
Als ik dit zo goed lees is er misschien toch iets met de connector van de 5e cilinder. Maar WD40 is toch geen goede keuze? Eerder een contactspray of gewoon een nieuwe connector monteren.
Ik weet niet wat voor WD40 onze belgische vriend gebruikte maar als hij de gele gebruikte kan dat best gewoon een goede optie zijn, dat is een contactspray/cleaner. Maar als het de bekende rood-blauwe WD40 is dan is dat wel apart, maar kan ook weinig kwaad WD40 kruipolie lost van zichzelf namelijk snel op.
Wat betreft het probleem klinkt het als een kabelbreuk, maar heb je al wat meer kunnen ontdekken?
Re: automaat probleem of injector?
Geplaatst: 02.04.2019 - 12:35
door peterp
Viel niet veel meer te ontdekken. Kabelbreuk dat was het.