Hier voor de info de zuiger zoals die uit mijn V70 T5 (VEA 2015.5) is gekomen. Benzinemotor is identiek aan de diesel voor deze reeks (qua zuigers/zuigerveren dan). Goed te zien is hoe de onderste schraapveer (de dubbele ring) helemaal is volgekoekt.
Mijn topic hierover staat hier: viewtopic.php?t=92295
Inmiddels zo'n 3000km geleden en tot nu toe nog geen olieverbruik (meet het via OBD en app) geconstateerdOlieverbruik VEA-D4
- Speedyace
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21
Ik mag er vanuit gaan dat de cilinders gehoond zijn alvorens er nieuwe zuiger en veren zijn gemonteerd.waal70 schreef: ↑17.10.2023 - 09:53 Hier voor de info de zuiger zoals die uit mijn V70 T5 (VEA 2015.5) is gekomen. Benzinemotor is identiek aan de diesel voor deze reeks (qua zuigers/zuigerveren dan). Goed te zien is hoe de onderste schraapveer (de dubbele ring) helemaal is volgekoekt.
IMG_0702.jpeg
Inmiddels zo'n 3000km geleden en tot nu toe nog geen olieverbruik (meet het via OBD en app) geconstateerd
Mijn topic hierover staat hier: viewtopic.php?t=92295
- Volvere
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 11.08.2011 - 20:38
Hoi Waal, hoe zijn de ervaringen tot nu toe? In het andere topic over de schikking in US heb ik mijn relaas gedaan. Zou je eventueel nog iets meer kunnen vertellen over de weg die je bewandeld hebt? Mag ook per pb.waal70 schreef: ↑17.10.2023 - 09:53 Hier voor de info de zuiger zoals die uit mijn V70 T5 (VEA 2015.5) is gekomen. Benzinemotor is identiek aan de diesel voor deze reeks (qua zuigers/zuigerveren dan). Goed te zien is hoe de onderste schraapveer (de dubbele ring) helemaal is volgekoekt.
IMG_0702.jpeg
Inmiddels zo'n 3000km geleden en tot nu toe nog geen olieverbruik (meet het via OBD en app) geconstateerd
Mijn topic hierover staat hier: viewtopic.php?t=92295
XC70 2014 T5 VEA 4-cilinder Nordic+
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47
Sorry voor de late reactie - PB verstuurd.
Ervaringen tot nu zijn een wereld van verschil. Nagenoeg geen olieverbruik. Als ik heel precies kijk, heb ik mogelijk 75 ml verstookt in 3500km, inclusief een paar keer (expres) staarttrappen. Dat is voor mij een alleszins acceptabel olieverbruik en onvergelijkbaar met de tijd ervoor.
Ik durf te stellen dat dit dus hét euvel was bij mijn auto.
Ervaringen tot nu zijn een wereld van verschil. Nagenoeg geen olieverbruik. Als ik heel precies kijk, heb ik mogelijk 75 ml verstookt in 3500km, inclusief een paar keer (expres) staarttrappen. Dat is voor mij een alleszins acceptabel olieverbruik en onvergelijkbaar met de tijd ervoor.
Ik durf te stellen dat dit dus hét euvel was bij mijn auto.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Op dit moment heb ik een Volvo V60 Polar+ van 2017 met een VEA 2.0 T3 (B4204T37) motor op het oog, deze heeft op dit moment +/- 197k gereden. De koppeling is bij 177K vervangen, tot 150K is de auto dealer onderhouden, daarna twee keer bij een Volvo specialist. Ik heb contact gehad met beide bedrijven, beide geven aan in dit specifieke geval niet bekend te zijn met olieverbruik.
Zouden jullie het aandurven om een V60 (met deze motor) met dergelijke km stand te kopen? Het is mijn plan om minimaal 5 jaar (+/- 100K) te gaan rijden met de V60.
Zouden jullie het aandurven om een V60 (met deze motor) met dergelijke km stand te kopen? Het is mijn plan om minimaal 5 jaar (+/- 100K) te gaan rijden met de V60.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
- eta76
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
- Locatie: Zuid-Holland
Koop je de auto particulier? Of van een garage? In dat geval afspreken dat je tijdens garantie periode olie verbruik niet boven een bepaald verbruik wil zien. Sowiso zijn ze tegenwoordig een jaar garantie verplicht, ook al proberen ze dat als los pakket aan te bieden.
1 liter op 5000km is al best veel verbruik, Volvo lijkt zelf 1 liter op 1000km pas een hoog verbruik te vinden... Dus ik zou het vooraf bespreken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
De auto staat bij een autobedrijf die niet is aangesloten bij de Bovag, ze geven 6 maand garantie. Ik zal het eventueel mogelijke olie verbruik bespreken met de verkoper.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 25.06.2022 - 15:13
Had ergens gelezen dat de benzine moteren vanaf eind 2016/begin 2017 de vernieuwde scraapveren hebben. Of dat ook echt klopt ben ik nooit achter gekomen.
Km stand is op zich netjes. Hebben ze ook de druklager en koppelingcilinder meegenomen ? Die begint ook in die buurt wat te laten merken. Druklager is vervelend want dan moet alles eraf. Duur dingetje, met name de uren. Koppelingcilinder (bij rempedaal) is minder kostbaar.
Distributie al gedaan ? Die zal daar ook ergens zitten.
Blijven fijne autos en als je zelf elke 10k olie + filter vervangt voorkom/vertraag je ellende. Heb zelf een d4 en merk dat met regelmatig oliewissel het olie verbruik beter en stabiel is geworden. Is 1 op 5000. Had rond 180k bovengenoemde problemen, maar ben nu ruim een ton verder zonder extra kosten (op normale slijtage - bv remmen na)
Km stand is op zich netjes. Hebben ze ook de druklager en koppelingcilinder meegenomen ? Die begint ook in die buurt wat te laten merken. Druklager is vervelend want dan moet alles eraf. Duur dingetje, met name de uren. Koppelingcilinder (bij rempedaal) is minder kostbaar.
Distributie al gedaan ? Die zal daar ook ergens zitten.
Blijven fijne autos en als je zelf elke 10k olie + filter vervangt voorkom/vertraag je ellende. Heb zelf een d4 en merk dat met regelmatig oliewissel het olie verbruik beter en stabiel is geworden. Is 1 op 5000. Had rond 180k bovengenoemde problemen, maar ben nu ruim een ton verder zonder extra kosten (op normale slijtage - bv remmen na)