Powershift Vroeger schakelen kickdown
Geplaatst: 21.08.2018 - 14:17
Dit vind ik persoonlijk het enige nadeel van de Powershift op mijn T4 van 2015;
bij Kickdown raast ie een paar versnellingen lager en schakelt pas ergens ver boven de 6000 RPM.
Vooral terugschakelen tot die eerste versnelling, om van 5000 toeren te vertrekken naar 6500 is belachelijk.
Is er een manier om de wagen te vertellen dat hij dit niet moet doen?
Ook op de autostrade inhalen is een vergelijkbaar scenario, terugschakelen tot het niet meer kan om dan nog effe ergens tussen 5500 en 6500 alles te laten piepen.
Eigenlijk mot het erop neer hem te laten schakelen op 5000 of 5500 als max?
Manueel o S stand en zelf schakelen bedoel ik even niet.
bij Kickdown raast ie een paar versnellingen lager en schakelt pas ergens ver boven de 6000 RPM.
Vooral terugschakelen tot die eerste versnelling, om van 5000 toeren te vertrekken naar 6500 is belachelijk.
Is er een manier om de wagen te vertellen dat hij dit niet moet doen?
Ook op de autostrade inhalen is een vergelijkbaar scenario, terugschakelen tot het niet meer kan om dan nog effe ergens tussen 5500 en 6500 alles te laten piepen.
Eigenlijk mot het erop neer hem te laten schakelen op 5000 of 5500 als max?
Manueel o S stand en zelf schakelen bedoel ik even niet.