Pagina 1 van 1
Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 23.08.2018 - 21:51
door Eric65
Nieuw hier op het forum. Ik rijd al aan heel aantal jaren met moderne Volvo's (V50 en nu een V40 met D4 en achtraps automaat, heerlijk!), maar ik heb nog steeds een zwak voor een 240. Vandaar dat ik me aan het oriƫnteren ben op het gebied van de 240, een station is voor mij de ultieme auto in deze.
Vragen:
1. In het algemeen wordt de 2.3 boven de 2.0 verkozen. Is dit echt zo hard als mensen beweren een groot verschil of maakt het niet veel uit?
2. Wat is een fatsoenlijke kilometerstand nog voor een 240 als je deze wilt aanschaffen om er nog een paar jaar plezier van te hebben, oftewel hoelang gaat een motor in de V240 mee?
3. Motoren zijn te reviseren, wat zijn de kosten voor het reviseren en hoelang gaat een motor na revisie mee?
4. Revisie is 1, maar zijn er nog nieuwe motoren te verkrijgen voor de V240?
Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 23.08.2018 - 22:12
door OGA244
De 2.0 of de 2.3 schelen niet spannend veel, niet qua prestaties en niet qua levensduur..
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 23.08.2018 - 22:15
door OGA244
Met lage standen zijn 240 vaak erg kostbaar geworden, zelfs sedans (die vaak wel mooier zijn als estates)
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 29.08.2018 - 14:25
door Gustaf Larson
Laat bij aanschaf de kleppen stellen (bijvoorbeeld bij Timen Smit); weet je meteen hoever het blok 'heen' is. Want daar zal het het eerst op vastlopen; uitgestelde kleppen.
2.0 of 2.3 is ook nog afhankelijk van jaartal. Een 2.0 injectie is in mijn opinie net zo lekker als een 2.3 met carburateur. Allebei prima blokken. 600.000 tot 800.000km zonder enige vorm van revisie zijn geen uitzonderingen. Wel heb ik het gevoel dat 'hoe jonger het blok hoe beter.' Volvo stond bekend om constante verbeteringen (ipv radicaal alles omgooien)
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 30.08.2018 - 13:33
door Eric65
Bedankt, het wordt al wat meer helder zo. Hoe makkelijk sleutel je aan een injectiemotor tov een carburateur? Heb veel aan carburateurs gesleuteld in het verleden, maar met meer elektronica wordt het sleutelen steeds lastiger heb ik het idee.
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 31.08.2018 - 09:30
door Eric65
Heeft iemand nog een menig over een automaat versus handgeschakeld?
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 31.08.2018 - 16:59
door Msuidgeest
Wat wil je weten over de manier van schakelen in je auto? Ik rij nu 20 jaar automaat, zelfs zakelijk met een Vito, en wil niet anders meer. En wat betreft onderhoud: verse atf-olie zorgt doorgaans voor soepeler schakelen in een automaat. Maar alles kan kapot en is mede afhankelijk hoe er met de auto wordt gereden.
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 31.08.2018 - 20:10
door Eric65
Mark, wat ik zou willen weten hoe solide de automaten van de 240 zijn. In vroege jaren werden aan automaten nogal wat negatieve eigenschappen toegeschreven, maar die verhalen ken ik eigenlijk niet van de 240. Ben dus benieuwd hoe de automaat in de 240 is, is deze betrouwbaar, zit daar veschil met handschakelen. Ik rij nu ook automaat en dat bevalt mij goed.
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 31.08.2018 - 21:49
door Bart
Ik vind de handbak van onze 240 heerlijk, maar geniet ook dagelijks van de automaat van de BMW.
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 31.08.2018 - 22:06
door OGA244
De handbak heeft 5 verzetten, n late automaat 4
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 31.08.2018 - 22:08
door Msuidgeest
Ik heb wat Volvo betreft alleen ervaring met de automaten uit de 900-serie. En afgezien van een lekkende automaat in een 940 Turbo geen onzin meegemaakt.
Re: Nieuw en een aantal vragen
Geplaatst: 07.09.2018 - 23:39
door Gustaf Larson
Knutselen aan de 240 is basis autotechniek. Zelf met injectie want nog gewoon verdelerkap en rotor. Persoonlijk vind ik een carburateur uitdagender.