Gasklephuis of iets anders
Geplaatst: 26.08.2018 - 21:36
Beste mede vlovlo rijders,
Het gaat om de volgende auto, Volvo S80 2.9 1999.
Een tijd geleden begon de auto in te houden en te stoten bij het gas geven. Ook gaat soms het emissie lampje branden en stinkt ie alsof de lambdasonde stuk is. Na verloop van tijd verdwijnt de melding en rijdt de auto (enigszins) normaal, terwijl later het euvel weer terug komt.
Alleen het emissie lampje brand niet altijd, maar het onregelmatig stationair lopen, het inhouden en het bokken tijdens het gas geven komt wel steeds terug of blijft.
Nadat ik de auto uitgelezen heb, ben ik op het internet en forum gaan zoeken en kom ik uit op het gasklephuis. Er wordt ook gepraat over een witte sticker, dan zou het gasklephuis nog orgineel zijn.
Kan het zo zijn dat met de onderstaande code's het gasklephuis vervangen moet worden? Of ligt het probleem ergens anders?
Bij aankoop van deze auto een paar jaar geleden werd mij namelijk gezegd dat het gasklephuis al vervangen zou zijn.
Het gaat om de volgende foutcode's:
* P0300 - Random/multiple cilinder misfire detected.
* P1171 - Long term feultrim, upper limit of Rotor sensor fault.
* P0171 - System to lean (bank 1).
Het gaat om de volgende auto, Volvo S80 2.9 1999.
Een tijd geleden begon de auto in te houden en te stoten bij het gas geven. Ook gaat soms het emissie lampje branden en stinkt ie alsof de lambdasonde stuk is. Na verloop van tijd verdwijnt de melding en rijdt de auto (enigszins) normaal, terwijl later het euvel weer terug komt.
Alleen het emissie lampje brand niet altijd, maar het onregelmatig stationair lopen, het inhouden en het bokken tijdens het gas geven komt wel steeds terug of blijft.
Nadat ik de auto uitgelezen heb, ben ik op het internet en forum gaan zoeken en kom ik uit op het gasklephuis. Er wordt ook gepraat over een witte sticker, dan zou het gasklephuis nog orgineel zijn.
Kan het zo zijn dat met de onderstaande code's het gasklephuis vervangen moet worden? Of ligt het probleem ergens anders?
Bij aankoop van deze auto een paar jaar geleden werd mij namelijk gezegd dat het gasklephuis al vervangen zou zijn.
Het gaat om de volgende foutcode's:
* P0300 - Random/multiple cilinder misfire detected.
* P1171 - Long term feultrim, upper limit of Rotor sensor fault.
* P0171 - System to lean (bank 1).