Pagina 1 van 2

nieuw nieuw

Geplaatst: 28.08.2018 - 10:03
door Brenn..
Goedemorge beste leden,

ik ben pas net nieuw hier op het forum.

zal me even voor stellen: ik ben brandon ben op dit moment nog pas 24 lentes jong maargoed ik ben in dit geval opzoek naar een volvo en waar kan ik de vraag dan beter stellen dan op een Volvo Forum.

ik heb namelijk een vraag over de V70 van MY 2001 t/m 2007.

zijn er specifieken dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een V70 2.4 D of een D5 met automaat.
de dealer heeft me wel al wat tips gegeven over rubbers van de ophanging en dat de automaat eigelijk vrijwel onderhoudsarm is maargoed jullie zijn hier de specialisten denk ik zo met ook persoonlijke ervaringen.

mochten jullie nog iets weten of goede tips hebben dan hoor ik ze graag :-)

Groetjes van het Volvo groentje Brandon :D

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 28.08.2018 - 12:04
door lint
Welkom. Een gedocumenteerde onderhoudshistorie is van belang daarnaast kan een aankoopkeuring door een Volvo dealer handig zijn.

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 28.08.2018 - 13:35
door Carfreak
Handremschoentjes, draagarmen, stabistangetjes, achterste wielkasten roesten op de rand, motorsteunen. Ik heb alleen ervaring met de benzineversie. Automaat moet gespoeld worden om de 80k. Als hij "klonkt" bij inleggen is hij eraan toe.

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 28.08.2018 - 14:08
door Brenn..
Oke oke. dus als ik het goed begrijp vrij standaard dingentjes dus. alles goed controleren bij een proefrit.

ik lees ook andere artikelen die het hebben over problemen rond de 300K kilometers. zijn daar meer ervaringen mee?
graag zou ik ook jullie advies willen.

ik heb een aantal modellen gezien waarvan allemaal (uiteraard de 5 cilinder) echter het verschil tussen een 163 en 185PK en met of zonder AWD.
zijn die 22 PK echt merkbaar of is het vooral in het verbruik te merken?

ik twijfel namelijk heel sterk over het zijnde AWD ja of neet. scheelt in de aanschaf niet veel en met wintersport is het alleen maar meegenomen maar dit zorgd dan natuurlijk ook weer voor extra onderhoud lijkt mij. ervaringen?

ik hoor het graag van jullie :)

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 28.08.2018 - 15:14
door ArjanU
Als je naar een diesel zoekt, bedenk dan of je het faceliftmodel wilt of niet. Het 'oude' model heeft geen roetfilter. Schijnt zuiniger te rijden dan de modellen met roetfilter. Volgens mij was de facelift in 2005. Dan had je nog een (of twee) modeljaren met 'nieuw' uiterlijk maar nog zonder roetfilter. Daarna met roetfilter. Roetfilter en EGR kan (financieel) gedoe opleveren.
Ik heb een aantal jaren in een V70 Edition Sport 2,4D gereden. Heerlijke auto. We kregen alleen wel te maken met kapotte wervelkleppen als gevolg van (als ik het goed heb) de EGR. Ik hou van 'dikke' auto's en zo'n Edition Sport heeft lekker veel opties. Veel succes met zoeken.

Met AWD is wel leuk maar levert ook een iets hoger verbruik op. Verder zijn er hier vast genoeg mensen die je kunnen vertellen over de voor- en nadelen van AWD. Bij de XC70 moet je volgens mij letten op welk systeem je hebt. Dat zal voor de V70 niet veel anders zijn gok ik.

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 28.08.2018 - 19:48
door Bover
ga eens kijken en praten bij volvoservice in Elst, weten alles van volvo.

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 29.08.2018 - 08:54
door Rippie V70
Voor de 185PK D5, lees je eens in over de wervelkep problemen, Verder bij AWD gaat de haldex nog wel eens stuk. Kostbare reparatie
MY 2005 is wel facelift maar zonder roetfilters. MY2006 heeft deze wel
Bij modellen T/m MY2004 (voor de facelift) kan je nog wel eens problemen hebben met de verstuivers en een slecht gesoldeerde klokkenwinkel.
Voor de automaat, neem een Geartronic, en geen Std automaat.En regelmatig flushen.
Zoals vernoemd de draagarmrubbers, en motorsteunen.
Intercoolers staan nog wel eens bol en dienen dan vervangen te worden.
Je kan bij de dealer een aankoopkeuring laten verrichten tegen betaling. Dat geeft vaak een aardig beeld.

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 29.08.2018 - 09:43
door Casey
Ik heb in 8 jaar een D5 - 185PK - Geartronic van 140 naar 440k gereden.
Idd ook een keer wervelklep issue gehad (best duur...). En een keer een lekke airco-condersor (ook duur)
Automaat iedere 100k laten flushen, en heeft tot het einde toe prima gefunctioneerd.
Maar verder probleemloos en comfortabel!
Nu in een D3 met 163PK, en mis de extra PK's nog steeds...

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 29.08.2018 - 11:27
door Brenn..
hartstikke bedankt voor de tips allemaal.
ik heb mijn onderzoek gedaan en ben inderdaad van mening na jullie tips dat ik toch moet kijken naar een D5 met 163 PK zonder AWD. een goede vriend van mij heeft een S60 D5 ook met 163PK en heeft nu 30.000 KM probleemloos en onbezorgd kunnen rijden.

ik heb er eentje op het oog die in limburg staat.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... ?cldtidx=3

ik ga hier zaterdag na kijken en mee proefrijden mocht hij goed bevallen zal hij waarschijnlijk heel snel voor de deur staan :)

bedankt voor jullie tips allemaal.

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 29.08.2018 - 16:00
door Rippie V70
De 163PK 2.4D van 2007 heeft ook een wervelklep. Tevens een roetfilter.
Die van MY2005 en eerder niet.

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 29.08.2018 - 16:36
door Brenn..
Rippie V70 schreef: De 163PK 2.4D van 2007 heeft ook een wervelklep. Tevens een roetfilter.
Die van MY2005 en eerder niet.
Rippie V70
ondervindt jij dan ergens problemen mee of dat hij in dit geval onzuiniger is of iets dergelijks?

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 30.08.2018 - 08:03
door Rippie V70
Een auto met roetfilter is altijd minder zuinig. Ik heb een 2005 gehad zonder filter en wervelklep. (verkocht bij 480K)

Van die laatste gaat regelmatig de bediening stuk wat resulteert in een fikse kostenpost. Wellicht is die bij een km stand van 270K al wel vervangen. Er bestaat wel een fix maar die is niet heel robuust.
Gewoon even checken. Check ook even of hij de laatste software updates heeft gehad. Voor de regeneratie van het filter ook wel belangrijk. Eerste series hadden een probleem dat de Diesel in de motorolie kwam door de regeneratie. De update heeft dit veranderd. Oliewissels even in het boekje bekijken (om de 30k)

Verder wel een mooie auto! Check even goed de NAP Met name tussen 2010 en 2014

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 04.09.2018 - 10:55
door Brenn..
Rippie V70 schreef: Een auto met roetfilter is altijd minder zuinig. Ik heb een 2005 gehad zonder filter en wervelklep. (verkocht bij 480K)

Van die laatste gaat regelmatig de bediening stuk wat resulteert in een fikse kostenpost. Wellicht is die bij een km stand van 270K al wel vervangen. Er bestaat wel een fix maar die is niet heel robuust.
Gewoon even checken. Check ook even of hij de laatste software updates heeft gehad. Voor de regeneratie van het filter ook wel belangrijk. Eerste series hadden een probleem dat de Diesel in de motorolie kwam door de regeneratie. De update heeft dit veranderd. Oliewissels even in het boekje bekijken (om de 30k)

Verder wel een mooie auto! Check even goed de NAP Met name tussen 2010 en 2014
NAP viel mij inderdaad ook al op.

ik ben afgelopen zaterdag gaan kijken en heb de auto eens even stevig aan de tand gevoeld maar was in technische top toestand. motorisch helemaal niks mis mee en trekt goed geen rare geluiden of rookwoljes en ook de door jullie angegeven plekjes qua roest gezocht maar zag er prima uit. had wel verweerde koplampen en wat kraasen rechtsvoor en links achter deze worden voor de aankoop nog allemaal aangepakt zodat hij er weer goed uitziet (was wel een van mn voorwaarde aangezien hij niet wilde zakken in prijs) krijg er ook een grote beurt bij en een uitgebreidde poets en polijst beurt bij. verder 6 maanden garantie van de goede man dus "so far, so good".

had wel wat standaard plekjes en de radio was niet helemaal top aangezien de speaker links voor in de deur naar mijn mening is opgeblazen.

al met al vind ik het nog een goede deal gekeken naar de rest van het aanbod op internet. ik ga hem vandaga bellen dat ik graag nog een 2e proefrit wil maken om nog wat dingen te controleren die ik zaterdag vergete ben te zoeken en als alles goed is dan gaan we alles in gan zetten en dan zien jullie over 2 a 3 weken wat mooie fotos langskomen van de nieuwe aanwinst :D

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 04.09.2018 - 12:17
door sbv
Wat was de verklaring van de NAP dan ? auto paar jaar stil gestaan ?

Koplampen verweren allemaal. Polijsten werkt tijdelijk wel weer even.
Let ook even op wat die 6 maanden garantie is of wat er van de prijs af gaat als je er vanaf ziet

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 05.09.2018 - 14:04
door Brenn..
sbv schreef: Wat was de verklaring van de NAP dan ? auto paar jaar stil gestaan ?

Koplampen verweren allemaal. Polijsten werkt tijdelijk wel weer even.
Let ook even op wat die 6 maanden garantie is of wat er van de prijs af gaat als je er vanaf ziet

ja koplampen kun je weinig aan doen.

ja de NAP was idd te verklaren door het feit dat het een lease auto is geweest. hij heeft 3 jaar stil gestaanop een depot van de maatschappij en is toen verkocht geworden aan een particulier die hem in dit geval 4 jaar heeft gehad en nu te koop staat..

helaas gaat voor mij het hele verhaal niet door omdat ik een 0 urencontract heb en de financiering niet rond krijg.. ik moet eerst nieuw werk regelen voordat ik deze droom in vervulling kan laten gaan :(

helaas pindabaas

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 07.12.2018 - 10:19
door Brenn..
Beste mensen,

Kleine update: de volvo waar ik voor was gaan kijken is m niet geworden. uiteindelijk toch geen goed gevoel bij de verkoper en het bedrijf die de auto maar al te graag kwijt wilde en niet echt veel wilde doen. auto was de prijs niet waard met de schades. ja ik weet het is een gebruikte auto maar ook de foto's waren op een dusdanige manier gemaakt dat de schades op de website niet te vinden viel.

nu na een kleine tussenstop en baanwisseling toch weer mijn zoektocht opgestart en inmiddels alweer een andere gevonden, die niet alleen beter uitziet maar ook nog minder gelopen heeft en meer opties heeft.

daarbij komt wel mijn volgende vraag: heeft iemand van jullie ervaring met het "Four-C chassis"? ik heb er al wat over gelezen maar ik kan niet precies vinden hoe het precies werkt en of het onderhoudsgevoelig is.

het gaat om de volgende auto: https://www.autotheunissen.nl/occasions ... port-2007/

ik hoor graag de tips van jullie :D

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 07.12.2018 - 14:27
door ArjanU
Hoi Brenn,

Dat is een mooie. We hebben zelf ook jarenlang in een V70 Sport Edition gereden. Fijne auto. We kregen wel te maken met een ingrijpende reparatie doordat de EGR klep niet goed werkte. De klepstoters waren daardoor kapot. Dat kun je horen als de motor loopt. We hadden overigens een handbak.
Four C heb zit in onze huidige XC70. Werkt prettig op hogere snelheden. Allemaal net wat strakker. Nadeel is dat als het kapot is, je duurder uit bent. En ander nadeel is volgens mij dat je geen niveauregeling hebt als je Four C hebt. Niveauregeling is normaal standaard op een Sport Edition.
Ik zou verder zeggen laat een aankoopkeuring doen bij een Volvo garage of specialist.
Groeten, Arjan

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 09.12.2018 - 18:21
door Brenn..
Nou Arjan, idd ik ben er gister mee weze rijden en t is een geweldige wagen echter natuurlijk toch even de 185 paardjes een aantal keet aangesproken en ineens management lampje begon te branden. En wat denk je... egr was een plastig verstel ding los. Weer erop gezet op de staart getrapt en hij knalde weer. Dit gaan ze uiterraard kostenloos voor me maken echter kreeg ik daarbij ook de vraag of ik wilde dat ze de EGR uitschakelde software matig. Valt schijnbaar niet te zien bij een apk en de auto zou er een stuk zuiniger van worden. Hierover twijfel ik wel nog wat ik ermee wil doen of gewoon origineel laten repareren of de egr gwn laten uitschakelijk. Voor de rest is er werkelijk niets op aan te merken en na overleg toch uitgekomen op een degelijke prijs waar ik akkoord op heb gegeven :D.

Zou iemand mij kunnen helpen met de keuze: of de EGR laten herstellen met originele volvo onderdelen OF de egr volledig laten uitschakelen waardoor hij zuiniger word echter weet ik niet wat hier de gevolgen van kunnen zijn.

Ik hoor het graag van jullie :) :)

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 09.12.2018 - 18:54
door V70/2.4D/2003
Egr, gaan we weer.

Als je die weg laat schrijven dan voldoet je auto niet meer aan de typegoedkeuring op basis waarvan je kenteken is afgegeven. Ergo, je auto is niet langer in overeenstemming met je kentekenbewijs en dus is je kenteken ongeldig. Verder zit dat ding er niet voor de grap op, iets met milieu en NoX uitstoot enzeau. Daar is al de nodige discussie over geweest. JA, het is een onding. JA, als je hem regelmatig schoonmaakt geen gedoe. JA, als je met regelmaat even hoog in de toeren zit, de motor goed heet laat worden dan heb je geen gedoe. En dat verbruik, weeg niet op tegen de kosten. Auto origineel houden is het beste.

Re: nieuw nieuw

Geplaatst: 09.12.2018 - 18:58
door V70/2.4D/2003
O ja, een geartronic. ...hoeveel Drama verhalen wil je daarover lezen? Bakrevisie kost minimaal 2500 euro en dat ding moet elke 75.000 km toch minimaal een flush hebben gehad. Zo niet, dan is de olie chocolademelk en doet niets meer.

Lees je in alhier, alles wat er kan gebeuren staat hier en daar tot in de dure details op dit forum te lezen.