Pagina 1 van 3

Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 25.08.2018 - 09:50
door jp-v60
Goedemorgen,

Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.
Ik ben net terug van een vakantie in oostenrijk-italie-oostenrijk. In de eerste week in oostenrijk merkte ik dat het hybridesysteem niet meer werkte, ( zelfde regel in het dashboard als wanneer de diesel het filter aan het schoonmaken is). d de auto deed het gewoon op diesel dus nog naar italie geweest en daarna nog een week weer in oostenrijk. Gister op de terugweg op de duitse autobahn ging de auto niet harder dan 150 km p/u
i.v.m. de hybride uitval.
Gistermiddag gelijk doorgereden naar de Volvo dealer om de auto te laten uitlezen. Conclusie: eleltromotor defect. De auto rook ook erg branderig aan de achterzijde na een rit van 1000 km.
Ik weet nog niet wat de kosten worden er is wel al 50% coulance toegezegd en ze gaan proberen meer coulance van Volvo te krijgen. Maar nadenkende vind ik het wel erg snel dat een elektromotor al na 4,5 jaar stuk gaat. Ik hou jullie op de hoogte.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 25.08.2018 - 20:07
door The Mechanic
Elektromotor of de koppeling daarvan?

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 26.08.2018 - 21:06
door s60magic
Vraag mij af of er ook mensen zijn die geen problemen hebben met een PIH.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 26.08.2018 - 23:04
door Tukker999
Vast wel, maar die hoor je hier niet.

Maar als je een probleemloze auto wilt, koop dan gewoon een Japanner.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 00:29
door s60magic
Flauwe kul, met mijn twee vorige S60 nooit problemen in tien jaar tijd

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 08:44
door Paul
s60magic schreef: Vraag mij af of er ook mensen zijn die geen problemen hebben met een PIH.
Mijn vader met zijn D6 (klop het nu af)
En die hier op de oprit staat gaat ook prima.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 09:37
door NielsPHEV
Heb 2 1/2 en 90 k km's gereden een MY 13 PIH, alleen de modificaties en updates en een relais kapot. Nu 2 1/2 jaar en 90 k km's een XC90 T8 alleen de modificaties en updates en een paar remschijven. Het waren wel veel modificaties en updates maar dat is gezien de complexiteit van de techniek gewoon te begrijpen.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 17:36
door edraket
Er zijn zeker wel bovenmatig veel problemen met de pih. Het is een enorm complex stuk techniek (nog complexer dan een normale Volvo al is!) en de kans dat daar wat aan stuk gaat is best aanzienlijk. Misschien is Paul zijn huidige storingsvrij, maar kan me ook wel een paar akkefietjes herinneren. En dat geldt voor veel bezitters. Daarnaast zijn de problemen die er zijn complex (lees duur). Zo’n auto zou ik niet snel particulier kopen. Als je zo’n auto bij een handelaar weg haalt zonder Volvo ondersteuning of speciale garantie is erg riskant.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 19:35
door RoaldH
Ik sluit me bij je aan edraket. Zeker met de aircoproblemen en in mindere mate ISG en ERAD problemen. Volvoselect garantie (of een volledig dealeronderhouden PIH) is essentieel vanwege de zaken die onder coulance vervangen moeten worden. Desondanks ben ik (muv de aircopomp problemen) enorm blij met mijn V60 PIH.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 20:58
door NielsPHEV
Het is inderdaad complex en ook ik zou er prive niet aan beginnen en heb zelfs op de zakelijke auto garantie bijgekocht tot 5 jaar en 150.000 km. Aan de andere kant heb ik de indruk dat Volvo het nu op die aircopomp toestanden met de V60 na goed voor elkaar heeft.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 21:31
door evkessel
@RoaldH, ik rij sinds een paar maanden een Limited Edition (nr 038). Jij hebt er ook een zie ik.
Ik heb hem prive gekocht bij een autohandelaar.
"Slechtse" combi ooit zoals ik dat hier mag lezen.
Airco was na 2 weken al stuk, en terwijl ik een afspraak had gemaakt knapte de multiriem.
Binnen 1 maand terug met vanalles onder garantie vervangen, nml distributieset+waterpomp (omdat de geknapte multiriem de beschermkap van de distributie had beschadigd het zekere voor het onzekere), de airco en de ISG.
Dat laatste door een volvo garage.

Ik dacht eerst het ergste, verkeerde aankoop.
Maar de airco is bekend, de isg vaak in combinatie.
Ik heb gelezen dat de my2013 een multiriem vervanging nodig heeft gehad ivm kwaliteit, mogelijk was dat bij deze auto niet uitgevoerd.
De distributieset uit voorzorg, voordeel: is dat maar gedaan onder garantie op 107.000km.

Mijn vraag: wat is er bij jou aan onderhoud geweest in de afgelopen jaren, wat mijn auto mogelijk gemist heeft?

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 22:27
door RoaldH
@evkessel: Ik rij sinds juni 2013 een MY2013. Deze heb ik zelf nieuw "gehaald" uit Zuid-Duitsland. Er was rond juli/augustus 2013 een recall van de ISG riem. Toen de vervangende riem bij forumlid RichieB kort na dir vervanging brak, heb ik wel twijfels gehad. Toch heeft mijn dealer Broekhuis alles steeds goed opgelost. Ja, ik heb ook de 5 jaar extra garantie bijgekocht via de Duitse dealer (en ook nodig gehad). De eerste 5 à 6 maanden waren er bijna elke week wel software aanpassingen. Na ongeveer 2 jaar is de laadunit vervangen achter het linker voorscherm. Gelukkig onder extra garantie. Na 3 jaar de ISG nagekeken (maar viel in de juiste serie). Kort daarna overleed de 1e aircopomp (versie 2, coulance). Na iets minder dan 10 maanden de 2e aircopomp (versie 3, nu onder extra garantie). Na 3 maanden de 3e aircopomp (versie 3, gelukkig weer coulance). Dan weer binnen 10 maanden de 4e aircopomp (nu versie 5 en coulance)....

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 22:30
door RoaldH
Ik ben de recall aan de ERAD (electrische aansluiting) in september 2013 vergeten...

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 22:44
door jp-v60
The Mechanic schreef: Elektromotor of de koppeling daarvan?
De elektromotor

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 22:51
door evkessel
Thanx. Dus qua isg/airco/multiriem ben ik bij...
Mn airco is van 2 mnd terug, maar dat zegt niet veel nu alles gelezen te hebben.
Software updates is een vraagteken, is er iets te herkennen aan te oude software?
Een 2.0 wintercheck is wel op zn plaats vermoed ik.
En dus de ERAD recall..... dat vind ik zorgelijk.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 22:53
door RoaldH
Bij de recall van de ISG riem en de ERAD, was ik de auto enkele sagen kwijt, maar wel vervangend vervoer via Volvo.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 23:06
door RoaldH
evkessel schreef: Thanx. Dus qua isg/airco/multiriem ben ik bij...
Mn airco is van 2 mnd terug, maar dat zegt niet veel nu alles gelezen te hebben.
Software updates is een vraagteken, is er iets te herkennen aan te oude software?
Een 2.0 wintercheck is wel op zn plaats vermoed ik.
En dus de ERAD recall..... dat vind ik zorgelijk.
Ik denk dat je volledig bij bent met de recalls.
Bij elke beurt updaten ze de software.
De recall van de ERAD was een temperatuursensor die moest worden vervangen. Hiervoor moest de hele achteras onder de auto vandaan.

Bevalt de auto je wel?

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 23:07
door RoaldH
jp-v60 schreef:
The Mechanic schreef: Elektromotor of de koppeling daarvan?
De elektromotor
Hoi JP. Hoeveel kilometers heb je inmiddels gereden met de V60?

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 23:16
door evkessel
RoaldH schreef:
evkessel schreef: Thanx. Dus qua isg/airco/multiriem ben ik bij...
Mn airco is van 2 mnd terug, maar dat zegt niet veel nu alles gelezen te hebben.
Software updates is een vraagteken, is er iets te herkennen aan te oude software?
Een 2.0 wintercheck is wel op zn plaats vermoed ik.
En dus de ERAD recall..... dat vind ik zorgelijk.
Ik denk dat je volledig bij bent met de recalls.
Bij elke beurt updaten ze de software.
De recall van de ERAD was een temperatuursensor die moest worden vervangen. Hiervoor moest de hele achteras onder de auto vandaan.

Bevalt de auto je wel?
Omdat de auto volgens mij niet bij Volvo in onderhoud is geweest twijfel ik (wel bij garage die samenwerkt met een volvo garage, maar in het onderhoudsboekje zie ik dat niet terug).

Over de auto, gewoon geweldig.
Moest noodgedwongen een andere en na lang zoeken deze gekocht.
Ik vind het een genot, rij veel kms zakelijk (rij prive en declareer op mn zaak).
Ook al lijkt het een scheurmonster, vind ik cruisen nog het fijnste, helemaal met de ACC (wel even oefen op de snelweg).

Ik kom relaxed en veilig aan bij mn klanten.

Ik reed Renault, maar ben wel heel erg tevreden over deze auto.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 23:20
door RoaldH
Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.