invoeren in Frankrijk
Geplaatst: 28.08.2018 - 19:29
Wegens emigratie Frankrijk in Juli 2018 de auto gekeurd in France. Daar is sinds mei 2018 een nieuwere keuring die de auto uitgebreider keurt dan bij APK.
1. De keuring:
Mijn remmen voor weken 21 af op links en rechts en dat was een afkeur item. Nieuwe remklauw gemonteerd toen ik NL was bij "Volvoservice Elst", die tevens alles weer naliep voor de zekerheid als service, en de tweede
keuring was goed.
2. Fiscaal Bureau
Toen naar Bureau Fiscal met aankoopnota ( auto 2011 gekocht ) om te bewijzen dat we BTW hadden betaald. Na drie uur wachten in benauwd lokaal had de ambtenaar de benodigde papieren in orde.
3. Aanvraag Carte Grise. ( kenteken papieren)
Daty ging eerder via de prefectuur tot mei 2018 maar nu kan het alleen per internet. Het niveau van Nederlandse RDW laat nog wel 5 jaar op zich wachten. Vereiste was een fiscaal nummer anders kun je niet inloggen bij betreffende overheidsdienst. Die hebben we pas in 2019.
Gelukkig bood een blijde Francaise uitkomst en met haar fiscaal nummer alles ingevuld.
Dan alle verzamelde papieren uploaden als PDF en rond de 250,- betalen en Yep... 7 weken later kregen we post met ons nieuwe kenteken.
4. Naar een 'station" dat kenteken( plaque) drukt en je betaald dan weer 30,- voor een setje,
5. Verplicht monteren met popnagels zodat kenteken moeilijker te stelen is.
6. Maandlasten NL-FR
De WA verzekering kost in NL 42,35 in France 23,75
De wegenbelasting kost NL 1800,- per jaar hier 0,-
Super schone Volvo
Omdat ik opmerkelijk vond wat keuringmeester zei nog het volgende:
Ik heb getuned bij "Volvotune" wat ze niet wisten! maar ze hadden zelden zo een schone dieseluitstoot gezien als deze Volvo.....
Opmerkelijk he
https://www.autoweek.nl/mijnautoweek/au ... iew-177856
Met Franse groet, Bob
1. De keuring:
Mijn remmen voor weken 21 af op links en rechts en dat was een afkeur item. Nieuwe remklauw gemonteerd toen ik NL was bij "Volvoservice Elst", die tevens alles weer naliep voor de zekerheid als service, en de tweede
keuring was goed.
2. Fiscaal Bureau
Toen naar Bureau Fiscal met aankoopnota ( auto 2011 gekocht ) om te bewijzen dat we BTW hadden betaald. Na drie uur wachten in benauwd lokaal had de ambtenaar de benodigde papieren in orde.
3. Aanvraag Carte Grise. ( kenteken papieren)
Daty ging eerder via de prefectuur tot mei 2018 maar nu kan het alleen per internet. Het niveau van Nederlandse RDW laat nog wel 5 jaar op zich wachten. Vereiste was een fiscaal nummer anders kun je niet inloggen bij betreffende overheidsdienst. Die hebben we pas in 2019.
Gelukkig bood een blijde Francaise uitkomst en met haar fiscaal nummer alles ingevuld.
Dan alle verzamelde papieren uploaden als PDF en rond de 250,- betalen en Yep... 7 weken later kregen we post met ons nieuwe kenteken.
4. Naar een 'station" dat kenteken( plaque) drukt en je betaald dan weer 30,- voor een setje,
5. Verplicht monteren met popnagels zodat kenteken moeilijker te stelen is.
6. Maandlasten NL-FR
De WA verzekering kost in NL 42,35 in France 23,75
De wegenbelasting kost NL 1800,- per jaar hier 0,-
Super schone Volvo
Omdat ik opmerkelijk vond wat keuringmeester zei nog het volgende:
Ik heb getuned bij "Volvotune" wat ze niet wisten! maar ze hadden zelden zo een schone dieseluitstoot gezien als deze Volvo.....
Opmerkelijk he

https://www.autoweek.nl/mijnautoweek/au ... iew-177856
Met Franse groet, Bob