Pagina 1 van 1
Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 29.08.2018 - 00:25
door Basbas
Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen de "comfort" en de "sport" stand is bij een V60 D3 automaat uit 2012.
Onlangs sprak ik iemand met een BMW X3 en hij vertelde dat zijn auto meteen terug schakelt als hij de auto in de sport stand zet.
Ik merk totaal geen verschil tussen beide standen bij mijn auto....
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 29.08.2018 - 06:53
door Ted-S60
Mijn S60 reageert feller in de S stand. Schakelt ook op met een hoger toerental
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 31.08.2018 - 11:18
door Plopkoek
Mijn V60 reageert inderdaad ook sneller als ik hem in S zet. Je merkt onmiddellijk het verschil, reageert sneller op gaspedaal en schakelt op hoger toerental.
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 31.08.2018 - 20:05
door Basbas
Dat is raar,ik merk echt niks....
Kan daar iets aan kapot zijn?
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 01.09.2018 - 07:10
door rsnhakan
Het kan zijn dat de S stand van je S60 alleen bedoeld is voor handmatig schakelen. Je hebt namelijk een powershift (automaat met dubbele koppeling) en geen geartronic.
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 01.09.2018 - 09:37
door mga1600
rsnhakan schreef:
Het kan zijn dat de S stand van je S60 alleen bedoeld is voor handmatig schakelen. Je hebt namelijk een powershift (automaat met dubbele koppeling) en geen geartronic.
Dat dacht ik ook.....in mijn eerste XC60 (2013 met Powershift) was er ook niets van te merken, en in mijn tweede(2016 met GT) was het een wereld van verschil...., maar klopt dat nu wel? Een diesel heeft toch altijd GT gehad?
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 01.09.2018 - 13:06
door rsnhakan
Excuus, verkeerd gelezen! Ik las dat TS een V50 had. Maar het blijkt een V60 te zijn. Deze heeft inderdaad een Geartronic. Echter is het nog steeds goed mogelijk dat de S stand alleen bedoeld is voor handmatig schakelen. Ik heb geen idee wat de reden hiervan is. De nieuwere modellen hebben wel gewoon een sport stand.
(in de wat oudere modellen had de diesel een Powershift 1.6D en 2.0D)
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 01.09.2018 - 15:37
door Basbas
Bedankt voor jullie reacties heren!
Wellicht dat er iemand is met de auto die dit kan bevestigen....
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 01.09.2018 - 20:23
door edraket
Er hoort een heel duidelijk verschil tezijn, zoals gezegd langer in de versnelling (hoger in toeren dus) en de gasrespons is veel feller. Even laten uitlezen denk ik, en de sortstand activeren als test in vida.
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 02.09.2018 - 07:27
door rsnhakan
Heeft Volvotune iets aangepast in de software van de bak?
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 02.09.2018 - 10:42
door edraket
Volvotune kan de software van de bak zelf niet aanpassen heeft Obbe me verteld. Ze passen de motor software zo aan dat de bak zich anders gaat gedragen. Ik heb ook volvotune erin, en het verschil tussen de sportstand en normaal blijft ongevere gelijk.
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 05.09.2018 - 12:05
door Basbas
Voordat Obbe mijn auto heeft aangepast was er ook al geen verschil tussen beide standen.
Ik zal binnenkort even uit te laten lezen dan....
Re: Verschil tussen comfort en sport
Geplaatst: 06.09.2018 - 13:44
door Tsjemp
Wanneer je op cc rijdt is er geen verschil als je overschakelt anders wel. Niet alle gt's hebben een sportstand. Bij de minder gemotoriseerde varianten is het alleen handmatig schakelen. Misschien biedt de manual uitkomst?