v50 2.0 d, motor valt uit tijdens rijden

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
renepetra
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18.06.2014 - 23:47

Ik heb een volvo V50, 2.0,diesel (bj-2004), met het probleem dat tijdens het rijden de motor plotseling uitvalt, en dan meteen weer aangaat, het enige wat er er gebeurt is dat alle lampjes op dashboard kortstondig aan en uit gaan, gelijk met de motor uitval.
Het gebeurt soms ook bij stationair, en tijdens het het rijden soms 2 a 3 keer, per 100km, en soms maar 1 keer in de 500.
Dus zeer onregelmatig.
Heb hem uit laten lezen en de enige foutcode die hij aangeeft is ECM-2683,omloopklep signaal te hoog.
Dat kon het volgens de man van de garage niet zijn.
Dus HELP, wat kan ik doen om die storing op te lossen, en om de foutcode te laten verdwijnen.
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 956
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Check de massakabel; bevestigingspunten goed ontroesten en daarna goed vastzetten.
renepetra
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18.06.2014 - 23:47

Bedankt, voor de tip, ik laat je weten of het gelukt is
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3781
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

check de stekker op de brandstofpomp maar eens, deze contactenlaten het wel eens afweten
geen glans zonder wrijving
renepetra
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18.06.2014 - 23:47

Nou alle massa aansluitingen schoongemaakt, egr schoongemaakt, en de stekker van de dieselpomp gereinigd en ingespoten.
Maar helaas, probleem nog steeds niet opgelost, viel vandaag weer 2 x uit, gebeurde tijdens rijden, fractie van een seconde gaan de dashboard lampjes allemaal aan, radio valt 1 seconde weg en de auto stottert en rijd daarna weer als een zonnetje, snap er helemaal niets meer van, dus HELP!!!!
WYD
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58

Ecm 2683 is omloopsignaal van je thermostaathuis, waarschijnlijk een slechte stekker. Lees eerst de auto eens uit met Vida, dan wordt je waarschijnlijk een stuk wijzer. Verder zou ik het contactslot en de bedrading ervan (laten) controleren.
Volvoless, nu Golf VII
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”