Pagina 1 van 2
C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 30.08.2018 - 09:28
door Paul
Ik ben bezig met een geestig projectje, maar wat is wijsheid!
Een dikke C30 D4 met werkelijk alle opties, schuifdak, BLIS, oncall, maar geen bodykit, leder en elektrische stoel. met 74000km
Of een C30 T5 met bijna 120.000km, leder, elektrische stoel, maar geen schuifdak en geen stoelverwarming…
Voordeel D4, lekkere opties en nadeel dat ik nog een bodykit moet zoeken.
Voordeel T5, t5... enne lage wegenbelasting t.o.v. diesel, en betere waarde.
Wat zouden jullie doen?
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 30.08.2018 - 10:12
door t5power
Zou bij mij wel sterk afhangen van aantal kms.... maar ik neig naar de T5 met chippie! Raak je waarschijnlijk straks makkelijker kwijt.
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 30.08.2018 - 10:24
door diesel01
Welke verwachting heb je met de auto, veel langere ritten of doorgaans korter?
Ik laat mij iig niet leiden door onderbuik gevoelens mbt diesel.
Die hele discussie over de vermaledijende diesel speelt hier niet, behalve bij bedrijven die via leaseregelingen diesel willen ontmoedigen.
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 30.08.2018 - 10:33
door Paul
Nou, kijk op dit moment rij ik niet genoeg voor 2 diesels, maar de D4 gaat er dan uit. Dan kunnen we dieselen in de V60, maar die wordt tzt een T8.... dus dan is het weer handig om in de C30 een diesel te hebben.
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 30.08.2018 - 10:40
door V50 R
Paul niet twijfelen en voor een T5 gaan! Ze worden een zeldzaamheid met dat blok.
Enige wat ik even zou controleren is hoe de zit is met de elektrische stoelverstelling. Volgens mij heeft de handverstelbare stoel een stuk diepere zit. Geniet van de keuze!
Deze komt er ook nog aan:
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=266936204
Volvo C30 T5 R-Design Edition/Leder/Navi/Xenon /SHZ
Erstzulassung: 04/2013
Kilometer: 78.628 km
Kraftstoffart: Benzin
Preis: € 15.990
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 30.08.2018 - 10:54
door diesel01
Paul schreef:
Nou, kijk op dit moment rij ik niet genoeg voor 2 diesels, maar de D4 gaat er dan uit. Dan kunnen we dieselen in de V60, maar die wordt tzt een T8.... dus dan is het weer handig om in de C30 een diesel te hebben.
Idd dan de T5, km maak je in de V60 TE en de C30 is voor om de kerk.
Kun je lekker vlot om de kerk

Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 30.08.2018 - 12:58
door Paul
Die T5 is wel duur! Komt namelijk ook nog 3500 euro BPM bij, ding schijnt niet zo goed voor de boompjes te zijn, wel goed voor de airmiles.
Als ik die T5 neem die ik voor ogen heb moet ik eigenlijk even bij Rima stoelen vinden met verwarming en dan is de vraag of dat gaat werken...
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 30.08.2018 - 19:26
door lint
Mijn voorkeur gaat uit naar de T5 versie.
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 30.08.2018 - 20:01
door V50 R
Paul schreef:
Die T5 is wel duur! Komt namelijk ook nog 3500 euro BPM bij, ding schijnt niet zo goed voor de boompjes te zijn, wel goed voor de airmiles.
Als ik die T5 neem die ik voor ogen heb moet ik eigenlijk even bij Rima stoelen vinden met verwarming en dan is de vraag of dat gaat werken...
Prijs is logischerwijs hoog door de beperkte beschikbaarheid van de T5, prijs voor de diesels is ingestort, maar voor de t5 juist iets gestegen. Prijs is zeker in duitsland bij een goede partij zeker onderhandelbaar, en ik zou persoonlijk voor een zo vol mogelijke versie gaan, aangezien zelf aanpassingen doen bij dit model niet het makkelijkste is weet ik uit ervaring.

Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 31.08.2018 - 08:47
door Paul
Wat heb jij dan nog geprobeerd te doen bij je C30 of bij die van je moeder?
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 31.08.2018 - 09:38
door V50 R
Mijn witte c30was de 2011 versie, r edition, daar ontbrak stoelverwarming, zat slechte audio in,geen bluetooth, geen xenon, en er miste een dimbare binnenspiegel.
Ik was superblij met die auto, maar miste toch wel een paar zaken, dus toennzelf aan de slag gegaan. Audio ingebouwd, parrot netjes weggewerkt in dakconsole (weekend mee bezig geweest met de dremel), dimbare binnenspiegel gekocht (plug and play), en aan de slag geweest met xenon, maar uiteindelijk weer naar stock gegaan, dat wa sniet succesvol. Stoelverwarming koste toen een goede 500 euro en dan had je achteraf een knopje op de stoel zitten. Ik wilde graag de oem uitstraling, maar kreeg het niet aan de praat.
Later idd de C30 van mijn moeder overgenomen met 60dkm en die is full options black saphire, en dat is toch wel heerlijk. Staat hier in de garage en gebruik hem maar weinig ivm de Pih, maar het is zo’n fijne auto. Wellicht dat ik de c30 ooit ga elektrificeren als hobby project.

Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 31.08.2018 - 09:44
door V50 R
Kijk ook eens op c30crew.com , is nog een redelijke actieve community, en staan handige tips. Pas alleen wel op dat je dan waarschijnlijk tot de conclusie komt dat je een T5 polestar edition nodig hebt

Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 31.08.2018 - 09:53
door Paul
Weet je dat ik die bijna had gekocht, stond een blauwe in Zweden te koop met iets van 7000km...
Gaaf te horen en ja ik wil dus eigenlijk ook gewoon een C30 elektrisch hebben!
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 31.08.2018 - 22:45
door RZA
De T5. Kan best wel eens collectors item worden en daarnaast is het genieten met de power van die motor. Vind zelf stoelverwarming en open dak aardige extra's als het er toch op zit, maar zeker geen vereisten; motor staat op 1. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard.
Waarom geen C30 D5?
Geplaatst: 14.10.2018 - 11:16
door Silver S70
Rij zelf met een T5. Met een chippie (Obbe). Vind 'm toch te emotieloos. Alles gaat met ontzettend gemak, zo ontzettend soepel. Smooth is misschien een beter woord. Motor hoor je nauwelijks (nu 84.000 km.).
Hou zelf wel van een beetje drama. Ben al aan het omkijken naar een C70, of een XC60 of XC70 (vanwege de hogere instap en praktisch gemak). Liefst een D5 met automaat. Lekker zo'n knorrende diesel.
Waarom geen C30 D5? Is helemaal uniek!
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 14.10.2018 - 13:15
door RZA
Binnenkort komt er dus een mooie T5 te koop?

Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 14.10.2018 - 19:47
door Paul
Ja precies, Phase II of Phase I?
Phase 1
Geplaatst: 15.10.2018 - 20:23
door Silver S70
Paul schreef:
Ja precies, Phase II of Phase I?
Phase 1 (model 2007). Summum. Automaat, leer (zwart), routeplanner in dash en open dak. Zwart van kleur (moet je van houden).
Re: C30 D4 GT of T5 GT?
Geplaatst: 18.10.2018 - 13:22
door Nomad
Paul schreef:
Als ik die T5 neem die ik voor ogen heb moet ik eigenlijk even bij Rima stoelen vinden met verwarming en dan is de vraag of dat gaat werken...
Dat komt wel goed

Ingeruild op een roetmobiel: een XC90 D5
Geplaatst: 19.12.2018 - 21:04
door Silver S70
RZA schreef:
Binnenkort komt er dus een mooie T5 te koop?
Klopt! Intussen is de C30 T5 tabee.
Ingeruild op een XC90 D5 uit 2007 met weinig (volledig gedocumenteerde) kilometers. Kan jullie melden: heerlijk, absoluut (nog) geen spijt van. Wat een ruimte, praktisch gemak (hoge instap, 5 deuren), veiligheid, comfort en emotie. Rij nu lekker in een 'knorrende diesel', duidelijk meer emotie en volop koppel. Onze 'roetmobiel'. €1,20 per liter brandstof! Schijt aan milieuzones (besteden we ons geld wel in andere steden of plaatsen).
De T5 is kennelijk ergens bij de verkoopafdeling (...) blijven hangen, dat wel.