Pagina 1 van 7

Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 02.09.2018 - 12:34
door sbv
Goedemorgen,

Sinds afgelopen donderdagochtend werkt de locatie van mijn Volo on call app niet meer. Ik dacht vrijdag even de ritten registratie bij te werken maar die is dus gestopt.
Auto blijft steeds op zelfde locatie staan.
Diagnose draaien in de app geeft geen fouten. De auto uitlezen met Vida geeft zo even snel geeft fouten die ik daar toe zou kunnen herleiden.

Iemand dit al eens aan de hand gehad ?

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 02.09.2018 - 12:38
door OGA244
Die van mij doet het gewoon...
Maar soms werkt het niet ok

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 02.09.2018 - 12:45
door sbv
tot op heden werkte het altijd prima alleen nu sinds afgelopen donderdagochtend niet meer. Ik vermoed een storing in/bij de auto met gps module maar dat is slechts een vermoeden

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 02.09.2018 - 13:08
door V50 R
Abonnement is toevallig niet verlopen?

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 02.09.2018 - 13:42
door Gouwe
sbv schreef: Goedemorgen,

Sinds afgelopen donderdagochtend werkt de locatie van mijn Volo on call app niet meer. Ik dacht vrijdag even de ritten registratie bij te werken maar die is dus gestopt.
Auto blijft steeds op zelfde locatie staan.
Diagnose draaien in de app geeft geen fouten. De auto uitlezen met Vida geeft zo even snel geeft fouten die ik daar toe zou kunnen herleiden.

Iemand dit al eens aan de hand gehad ?
Ik heb op dit moment precies hetzelfde, en ook sinds donderdag ochtend. Zal wel weer een server issue zijn of zo.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 02.09.2018 - 14:30
door -KJ-
Bij mij hetzelfde: KLIK
De auto opnieuw koppelen aan de app zoals door de helpdesk werd geadviseerd werkt ook niet, dus ik heb nu helemaal geen info meer.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 02.09.2018 - 15:34
door sbv
Mooi om te lezen dat er meer zijn. Mijn abonnement loopt nog tot aug 2019 dus niet verlopen.

Hoop dan dat het een server issue is.
De update van on call app was een week eerder. Misschien naweeen?

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 03.09.2018 - 07:33
door henkchroom
Hier geen probleem. Het rijlogboek is ook geheel up-to-date. Zowel op de telefoon (android) als op de PC.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 03.09.2018 - 08:08
door mga1600
Bij mij werkt het ook......ik zit zelf tijdelijk in Australië, mijn auto staat thuis in Nederland en de locatie ervan wordt keurig weergegeven.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 03.09.2018 - 08:44
door sbv
Helaas nog steeds niet. Durf niet niet te zeggen waar probleem nu zit. Ligt hij bij Volvo of toch in de auto zelf iets.

Kan je eea ook nakijken of de pc dan ? Ik weet enkel van de App en verder niet

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 03.09.2018 - 09:20
door Gouwe
Als meerdere mensen er last van hebben ligt het niet aan je auto.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 03.09.2018 - 09:24
door henkchroom
De app voor Windows 10 is te downloaden via de volgende link.
https://www.microsoft.com/nl-nl/p/volvo ... verviewtab

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 03.09.2018 - 10:26
door Rha007
Ik was afgelopen donderdag bij de dealer en daar stond een klant met het probleem dat on call helemaal niet met werkte. Volgens de dealer was er weer een algemene storing. Bij mijn V70 werkt alles wel naar behoren.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 03.09.2018 - 10:36
door sbv
henkchroom schreef: De app voor Windows 10 is te downloaden via de volgende link.
https://www.microsoft.com/nl-nl/p/volvo ... verviewtab
Thnx,
Straks even met de laptop in de weer om te zien wat er dan uit gaat komen

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 06.09.2018 - 20:20
door -KJ-
In opdracht van "Beesd" is er vandaag een technische rapportage gemaakt omdat alle andere maatregelen geen oplossing hebben geboden. Zij bij jullie de problemen al voorbij?

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 07.09.2018 - 07:40
door sbv
nee helaas nog niet. Afgelopen week ook geen tijd meer gehad om bij dealer langs te gaan. Naar mijn idee is het iets in de auto of op een server bij Volvo.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 07.09.2018 - 08:47
door Gouwe
Hier ook nog niet, althans wat ik opvallend vind is dat ik de status van brandstof, accu en portieren wel actueel zie en ook als ik ga rijden geeft hij in de app aan dat de auto in gebruik is (dit alles zowel op de app op de IPhone als op mijn W10 PC). Wat alleen niet werkt is het rijlogboek en de positie van het voertuig.

@Sbv: zou wel een heel grote toevalligheid zijn dat er meerdere mensen sinds 30/8 dit probleem hebben en het dan aan de auto's ligt. Moet haast wel een oorzaak buiten de auto zijn.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 07.09.2018 - 12:32
door Dr Schupp
Aloha, ook ik heb sinds 30-08-2018 dezelfde problemen, 5 jaar lang zonder enig probleem VOC gebruikt. sindsdien 2x bij dealer geweest en paar x gebeld. Na vruchteloze pogingen is mijn V60PIH gediagnostiseerd. VOC en aanpalende modules werken100%, zelfs nog een update gedraaid. Mijn dealer heeft daarna een rapport gestuurd naar Volvo (ligt nu al 3 dagen in Zweden...). Ik kan VOC niet meer koppelen aan de auto. Het systeem geeft een melding in de trant van "kan Volvo ID niet verifiëren". Dealer hedenochtend gebeld, gevraagd over de status van mijn klacht; status: nog geen reactie uit Zweden (helaas). Er is opnieuw een klacht verstuurd door de dealer. Wat is er aan de hand? Lijkt me een fout (mijn record? en dat van velen?) op de servers van Volvo...
Overigens, de chef WPL van mijn dealer gaf mij aan dat hij had vernomen dat de sim-kaarten van T-mobile in Volvo's problemen hadden gegeven (niet die van Vodafoon) (of andersom). Klopt dit? Weet iemand meer?

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 07.09.2018 - 13:07
door V50 R
Simkaart probleem zou een logische oorzaak kunnen zijn, zeker aangezien de mensen met problemen hier op het forum t/m my14 zijn als ik even zo snel hierboven in de comments kijk. Dus nieuwere auto’s hebben een andere provider?

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 07.09.2018 - 19:36
door -KJ-
Dr Schupp schreef: Aloha, ook ik heb sinds 30-08-2018 dezelfde problemen, 5 jaar lang zonder enig probleem VOC gebruikt. sindsdien 2x bij dealer geweest en paar x gebeld. Na vruchteloze pogingen is mijn V60PIH gediagnostiseerd. VOC en aanpalende modules werken100%, zelfs nog een update gedraaid. Mijn dealer heeft daarna een rapport gestuurd naar Volvo (ligt nu al 3 dagen in Zweden...). Ik kan VOC niet meer koppelen aan de auto. Het systeem geeft een melding in de trant van "kan Volvo ID niet verifiëren". Dealer hedenochtend gebeld, gevraagd over de status van mijn klacht; status: nog geen reactie uit Zweden (helaas). Er is opnieuw een klacht verstuurd door de dealer. Wat is er aan de hand? Lijkt me een fout (mijn record? en dat van velen?) op de servers van Volvo...
Overigens, de chef WPL van mijn dealer gaf mij aan dat hij had vernomen dat de sim-kaarten van T-mobile in Volvo's problemen hadden gegeven (niet die van Vodafoon) (of andersom). Klopt dit? Weet iemand meer?
Op de rapportage die van mijn auto is gemaakt is al wel gereageerd: de VOC-module moet 30 minuten losgekoppeld worden. Ik ben een weekje niet in de gelegenheid om naar de dealer te gaan, maar ik ga zelf even kijken of ik 'm achter het dashboardkastje kan vinden.
Ik heb zelf eerder het idee dat het op de server van OnCall niet goed gaat omdat er geen hardwareproblemen zijn geconstateerd en bepaalde gegevens wel werden doorgegeven aan de app. Dat was helaas voordat de helpdesk met de "briljante" suggestie kwam om de auto te ontkoppelen in de app.