Pagina 1 van 3

Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 08.09.2018 - 14:19
door vaudi
Velen hebben hun fijne zaken auto moeten inleveren.

Waar blijven ze toch?

Af en toe komen ze bij particulieren, die op deze wijze een flinke auto kunnen rijden
met 50% korting op de MRB.

Maar ook voor relatief weinig geld een zeer ruim uitgeruste auto ontvangen.
Die qua brandstof kosten zeer goedkoop is te rijden.

Dan moet je wel thuis of op het werk tegen een gunstig tarief elke dag laden.

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 08.09.2018 - 14:27
door 4wielen
Ik heb er privé een aangeschaft. Weet dat er wat risico op zit, maar het rijdt fantastisch én goedkoop (als ik geen pech krijg)

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 08.09.2018 - 15:00
door Cem
Klopt helemaal. Wij hebben hem als volvo selekt gekocht. Veel auto voor weinig geld, MRB is zeer gunstig t/m 2020(wat daarna gaat gebeuren geen idee), verbruik is top als je veel stekkert. 1 van de belangrijkste afwegingen voor ons was het mileu, we proberen zo duurzaam mogelijk te leven. Nadelen kennen we allemaal denk ik wel, setje banden gaat niet echt lang mee. Aircopomp, ISG en als particulier schrok ik eigenlijk ook wel van de onderhoudsprijzen, naar de lokale garage is voor ons geen optie i.v.m. de geavanceerde hybride techniek.

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 08.09.2018 - 15:30
door The Mechanic
Veel van de PIH's worden geëxporteerd...

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 08.09.2018 - 16:24
door Paul
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij beide Plug Ins nooit banden heb vervangen.

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 08.09.2018 - 16:39
door V50 R
Jij wisselt gewoon te vaak van auto Paul! :D

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 09.09.2018 - 04:00
door TimV
Hier ook 1 prive. Verbruik ligt onder de 2 liter sinds aanschaf in december 2017. Toen 86000km. Nu huidig is 107000km. 1 nieuwe aircopomp, 1 nieuw slot rechtsachter, 1 nieuwe oliedruksensor. En momenteel al 2 keer niet gesloten het slot rechtsvoor...

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 09.09.2018 - 07:51
door OGA244
Het is n auto die nogal wat meer voordelen bracht aan de 1e eigenaren dan dat de 2e eigenaren er aan zullen krijgen, dat moet hem niet te duur maken bij aankoop..

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 09.09.2018 - 10:30
door Blue-Eyes
En als ik het goed begrepen heb gaat in 2020 of 2021 weer de volle mep betaald worden aan wegenbelasting. De auto is erg zwaar, in relatie met de diesel zal dit een erg hoog maandbedrag geven aan wegenbelasting, richting de 300 euro?
Diesels in de ban, zware wagen.....

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 09.09.2018 - 13:15
door Cem
Blue-Eyes schreef: En als ik het goed begrepen heb gaat in 2020 of 2021 weer de volle mep betaald worden aan wegenbelasting. De auto is erg zwaar, in relatie met de diesel zal dit een erg hoog maandbedrag geven aan wegenbelasting, richting de 300 euro?
Diesels in de ban, zware wagen.....
Halftarief voor plugin hybrids is t/m 2020 van toepassing, wat er daarna gaat gebeuren is niet zeker. Misschien blijft het half tarief, misschien de volle mep. Het zou ook kunnen dat ze de MRB hervormen. Als de MRB niet wordt aangepast gaat men voor volledige EV's de volle mep bepalen in 2021, het lijkt mij dat dit niet gaat gebeuren, maargoed hier in Den Haag weet je nooit wat ze gaan doen.

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 09.09.2018 - 15:01
door vaudi
Blue-Eyes schreef: En als ik het goed begrepen heb gaat in 2020 of 2021 weer de volle mep betaald worden aan wegenbelasting. De auto is erg zwaar, in relatie met de diesel zal dit een erg hoog maandbedrag geven aan wegenbelasting, richting de 300 euro?
Diesels in de ban, zware wagen.....
Voor een auto met ruim 200pk is het niet vreemd dat je in de gewichtsklasse 1750kg - 1850kg zit. Vanaf mj 2015 dacht ik er net boven.
Een krachtige bmw 5 of A6 of E klasse doet hetzelfde.

En zoals elders aangegeven. Vanaf 2020 is het nog niet duidelijk hoe het gaat uitpakken.
Het zou jammer zijn als de staat al die auto's maar weer over de grenzen laat vliegen.

Ik ben ervan overtuigd dat mensen die nu een PIH aanschaffen bewust ervoor kiezen om zoveel mogelijk te stekkeren. Dat is direct in hun voordeel maar ook in die van het milieu. Je koopt die auto niet meer ivm de lage bijtelling.
Daardoor is het van belang dat Den Haag gaat begrijpen, dat het zeker zinvol is om die PIH's hier wel te houden.

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 09.09.2018 - 15:05
door Blue-Eyes
Mijn 335D van 360 pk was net meer dan 1550 kg..... De D6 is een zware diesel met accupakket. Als de maatregelen wegvallen, en dat is niet zeker, dan ga je erg veel wegenbelasting betalen. Dat is mijn punt, en ja, we weten het nog niet, maar kopers gaan daar zeker rekening mee houden.

Het verschil tussen een benzine V60 en de D6 aan belasting is dan fors groot, kan je veel benzine voor kopen!

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 09.09.2018 - 15:12
door vaudi
Blue-Eyes schreef: Mijn 335D van 360 pk was net meer dan 1550 kg..... De D6 is een zware diesel met accupakket. Als de maatregelen wegvallen, en dat is niet zeker, dan ga je erg veel wegenbelasting betalen. Dat is mijn punt, en ja, we weten het nog niet, maar kopers gaan daar zeker rekening mee houden.

Het verschil tussen een benzine V60 en de D6 aan belasting is dan fors groot, kan je veel benzine voor kopen!
Klopt, daarom zul je het leuk moeten vinden om EV te rijden, zodat het leed weer teruggebracht kan worden door ook vaak op elektra te rijden.
Maar of dat kan hangt helemaal van je omstandigheden af. Zelf kom ik vaak bij bedrijven waar ik gratis kan laden. Scheelt best veel op jaarbasis als je alles bij elkaar op telt.

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 09.09.2018 - 15:13
door vaudi
The Mechanic schreef: Veel van de PIH's worden geëxporteerd...
Naar welke landen?

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 09.09.2018 - 15:28
door Blue-Eyes
vaudi schreef:
Blue-Eyes schreef: Mijn 335D van 360 pk was net meer dan 1550 kg..... De D6 is een zware diesel met accupakket. Als de maatregelen wegvallen, en dat is niet zeker, dan ga je erg veel wegenbelasting betalen. Dat is mijn punt, en ja, we weten het nog niet, maar kopers gaan daar zeker rekening mee houden.

Het verschil tussen een benzine V60 en de D6 aan belasting is dan fors groot, kan je veel benzine voor kopen!
Klopt, daarom zul je het leuk moeten vinden om EV te rijden, zodat het leed weer teruggebracht kan worden door ook vaak op elektra te rijden.
Maar of dat kan hangt helemaal van je omstandigheden af. Zelf kom ik vaak bij bedrijven waar ik gratis kan laden. Scheelt best veel op jaarbasis als je alles bij elkaar op telt.
Eens, maar de discussie van mijn kant was of de wegenbelasting wel of niet fors omhoog gaat.
Hypothetisch, indien er geen hybride voordelen meer zijn in 20201/21:
Voor de D6 met 1848kg is dat 171 euro per maand in Flevoland (diesel). De T4 benzine doet met 1478 kg 70,68 euro. Dat is 100 euro minder, alvast 1 tank gewonnen. Omslagpunt gaat door de dieseldiscussie verder omhoog in het voordeel van de benzine.

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 09.09.2018 - 21:30
door The Mechanic
vaudi schreef:
The Mechanic schreef: Veel van de PIH's worden geëxporteerd...
Naar welke landen?
Oost Europa, worden ze ingezet als taxi...

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 10.09.2018 - 07:57
door Paul
The Mechanic schreef:
vaudi schreef:
The Mechanic schreef: Veel van de PIH's worden geëxporteerd...
Naar welke landen?
Oost Europa, worden ze ingezet als taxi...
Noorwegen ook, in Albanië reden veel full electric Hyundais, zal best kunnen dat ze daar ook naar toe gaan ;-)
En Rusland idd als taxi.

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 10.09.2018 - 11:13
door NielsPHEV
dat ze daar de technische mogelijkheden hebben om die auto's te onderhouden, je hebt er war meer gereedschap voor nodig dan een hamer en een sikkel

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 10.09.2018 - 11:56
door Paul
Klopt :)

Re: Afzet kanalen PIH's, na vele km's trouwe dienst.

Geplaatst: 10.09.2018 - 12:55
door 4wielen
NielsPHEV schreef: dat ze daar de technische mogelijkheden hebben om die auto's te onderhouden, je hebt er war meer gereedschap voor nodig dan een hamer en een sikkel
Of misschien wel niet. Ik weet nog dat vroeger een klap op de televisie bij een storing het probleem kon verhelpen :D