Pagina 1 van 1

D5 noodloop: injectoren of contacten?

Geplaatst: 17.09.2018 - 10:02
door biedzjee
Mijn XC90 D5 (bj 2008) heeft nu iets van 290K gelopen. Vorige week na rit van 300+ km enkele reis begon de auto te "bokken", met vervolgens een serie van anti-skid meldingen, motormanagement melding en melding betreffende versnellingsbak.

Bij aankomst bij de dealer aldaar (niet mijn eigen garage dus) laten uitlezen:
- Storingen op alle injectoren (ECM23D0 cil 4: signaal ontbreekt, ECM2670/80/90/B0 cil 1,2,3,5: signaal te hoog)
- ECM-5720 Communicatie regeleenheid voor versnellingsbak - onjuist signaal
- BCM-0101 Communicatieproblemen met motorregeleenheid
- TCM-0A31 Signaal ontbreekt van Motorregeleenheid (ECM)

Bij de dealer zijn de contacten van de injectoren losgehaald, schoongemaakt en ingesprayed met contactspray.

Op de rit naar huis (300+ km) geen enkel probleem. De volgende dag, begonnen de foutmeldingen en noodloop opnieuw, ongeveer 300m na starten van de auto. Vanochtend naar eigen garage geweest. Foutmeldingen op vier injectoren. Afspraak gemaakt om volgende week de injectoren te laten testen.

Wat denken jullie hiervan? Roept dit herkenning op wellicht?

Ik zie ook veel contactproblemen bij de ECM / ECU... Waar zit die precies bij een XC90-D5 2008? Heeft iemand een tekeningetje/foto?

groet!

Re: D5 noodloop: injectoren of contacten?

Geplaatst: 17.09.2018 - 15:31
door pimsam
Hoi,

Heb iets vergelijkbaars gehad op mijn D5. Plotseling melding "versnellingsbak service vereist" met bokkende motor en noodloop tot gevolg. Auto laten afslepen naar garage.

Dankzij Autoservice Sittard bleek het allemaal mee te vallen. Na wat zoekwerk met laptop op schoot tijdens het rijden bleek het een kapotte stekker van een injector te zijn. Deze is vervangen en daarna geen problemen meer gehad. Monteur gaf wel aan dat de dealer dit niet kan repareren zonder de hele kabelboom te vervangen.

Was ook nog 1 dag voor mijn vakantie maar gelukkig snel geholpen. Wel een beetje angstig maar gelukkig geen problemen meer gehad.