Verse S80 rijder met vragen

Plaats reactie
T_I
1st Gear member

Hallo,

Zojuist m'n 2e FWD Volvo gekocht, na 14 jaar met een 7/9 serie te hebben gereden. (laatste werd afgelopen maandag total loss gereden :( ) Het gaat om dit model (https://www.autoweek.nl/auto/28480/volv ... 5-t-elite/).

Ploatje moet er natuurlijk bij. (Volgens mij een T6 look, velgen en chrome handgrepen)

Afbeelding

Nu heb ik wat vragen over de auto.
  • hoe stel ik handmatig de koplamp hoogte in? (motor van de rechter moet gereviseerd worden, is uitgeschakeld ende koplamp is voor de APK op de laagste stand ingesteld, ik heb liever zicht op de weg)
  • kan het kloppen dat er modellen zijn zonder middelste gordel?
  • Is er ook iets nuttigs te doen met het scherm dat voor de navigatie gebruikt wordt? (Ik gebruik Waze op de telefoon)
  • Er zit een HU-601 in, nog leuke trucs? (aux in b.v.)
  • De auto kwam met houten stuur, maar de radiobediening blijkt het niet te doen. De handleiding geeft een andere set knoppen voor de cruise control, dus ik gok dat deze later is vervangen. Kan ik makkelijk zien of er een stekker vergeten is?
Laatst gewijzigd door T_I op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Nee maar: na 10 jaar zie ik ineens Jan weer verschijnen op internet. Leuk om te lezen. Nog steeds in Lelystad ...?
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
T_I
1st Gear member

Msuidgeest schreef: Nee maar: na 10 jaar zie ik ineens Jan weer verschijnen op internet. Leuk om te lezen. Nog steeds in Lelystad ...?
Yup, nog steeds in Lelystad (zelfde huis), nog steeds teveel auto's (nu nog maar 6 hobby wagens en helaas een schade geval), maar ondertussen getrouwd.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Getrouwd. Volgens mij heb ik dat nog meegekregen ...

Heb je zin om naar Schaap te rijden? Die vond ik altijd heel schappelijk met allerhande dingetjes. Maar ik moet direct vermelden dat ik alleen voor Dronten kan spreken en niet Lelystad.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
T_I
1st Gear member

Msuidgeest schreef: Getrouwd. Volgens mij heb ik dat nog meegekregen ...

Heb je zin om naar Schaap te rijden? Die vond ik altijd heel schappelijk met allerhande dingetjes. Maar ik moet direct vermelden dat ik alleen voor Dronten kan spreken en niet Lelystad.
Schaap Dronten en Emmeloord zijn goed, Lelystad... nah. (al was dat de ervaring met de 3 en 7 serie, te oud) Ik heb ook zeer goede ervariongen met Serva Amersfoort. De benodigde ruitensproeier heb ik in Hengelo (huidige opdracht) gevangen, verse koplampmotor op de VKB.

Het is wel wennen, 4 dagen nadat ik de wagen heb zijn alle defecten die ik weet opgelost. Bij de laatste 740 was ik 4 weekenden bezig voor ie apk waardig was. (Maar die was ook 2100 goedkoper in aanschaf, de S80 kwam met APK tot 10-2019 en een verse beurt)

Meteen even wat vragen van mezelf beantwoorden:
  • Koplamp handmatig afstellen: Witte kunstof 6-kant op de motor is voor de hoogte.
  • Volume op stuur: Als je een telefoon module hebt die aan staat is de volume bediening voor dat ding. (uitzetten indien niet in gebruik helpt)
En meteen een vraag erbij, wat is de gebruikelijke bandenspanning voor een 2.5T op 17"?
Ik vond 2.0 in de band links achter, 2.1 links voor, 2.2 rechts achter en 2.5 in rechts voor. (en 2.0, 2.5, 2.6 en 2.7 online) Ik heb nu 2.6 rondom. (rondom gelijk vind ik wel prettiger)
Laatst gewijzigd door T_I op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

T_I schreef: Ik vond 2.0 in de band links achter, 2.1 links voor, 2.2 rechts achter en 2.5 in rechts voor. (en 2.0, 2.5, 2.6 en 2.7 online) Ik heb nu 2.6 rondom. (rondom gelijk vind ik wel prettiger)
Voor mijn S60 (classic) heb ik 2.5 rondom.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
T_I
1st Gear member

Mart van der Steeg schreef:
T_I schreef: Ik vond 2.0 in de band links achter, 2.1 links voor, 2.2 rechts achter en 2.5 in rechts voor. (en 2.0, 2.5, 2.6 en 2.7 online) Ik heb nu 2.6 rondom. (rondom gelijk vind ik wel prettiger)
Voor mijn S60 (classic) heb ik 2.5 rondom.
Mooi, dan zit ik met 2.6 rondom niet al te gek. Rijdt prima zo, rubber oprijden (redelijk vers, niet grandioos qua weggedrag) en dan banden er onder. (of als ie echt vervelend wordt met regen op jacht naar velgen en goede regenbanden voor buiten de zomer erop)
T_I
1st Gear member

Vandaag even gekletst met een ex V50 rijder die nu in een Passat rijdt. In de Passat schijnt het mogelijk te zijn om de default status van de cruise control op aan ipv uit te zetten. Dan is het dus niet nodig eerst de cruise control aan te zetten, maar kan je 'm meteen gebruiken.(Na instellen van een snelheid natuurlijk)

Aangezien dit het gedrag was met m'n 740 (mechanische schakelaar) zou ik het prettig vinden als dat ook met de S80 kan. Is dat mogelijk met de Volvo cruise control of is dat een veiligheidsfeature van Volvo om dat niet toe te staan?
Laatst gewijzigd door T_I op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Helaas is dat niet mogelijk bij Volvo.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
T_I
1st Gear member

Walter schreef: Helaas is dat niet mogelijk bij Volvo.
Jammer, wordt extra stap bij het starten, dashcam monteren, foon op navigatie software (perfecte snelheidsmeter), starten, cruise control aan en gaan.

Ik moet toegeven dat ik niet verwacht had zoveel lol te hebben in een FWD na 14 jaar RWD. Voor de RWD lol hou ik wel m'n speeltjes. NU op jacht naar een passend K&N filter en langzaam eens gaan kijken welke banden ik onder de wagen wil hebben ipv het huidige Vredestein rubber. (Ik wil grip, ook als de wegen blank staan tijdens een hoosbui of bij een stoplicht sprintje)
Plaats reactie

Terug naar “S80”