Pagina 1 van 1
Tweedehandse S80 op Curacao
Geplaatst: 27.09.2006 - 00:21
door viewie
Hallo Allemaal,
Na een heleboel minder leuke ervaringen met mijn 1995 850 GLT heb ik besloten deze aan de kant te zetten om plaats te maken voor een gewoon bakkie. En net nu ik dat besloten heb zie ik een prachtig metallic blauwe S80 T6 uit 2002 met nog geen 50.000 op de teller en gegarandeerd van eerste eigenaar. Redelijke vraagprijs, 47.000 gulden, dat is omgerekend 21.000 Eu. Auto is in nieuw staat, maar mijn 850 ervaring heeft geleerd dat dat niet veel zegt. Bijvoorbeeld verdamper van de airco vernieuwen( de airco staat altijd aan op Curacao!) betekent geen werkende metertjes op het dashboard daarna, geen alarm meer etcetc. Ook breken plastic dingen door uitdroging snel af en en valt de isolatie geheel verpoeierd van de draden en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar goed, deze S80 is wel zo mooi dat ik jullie graag de vraag stel: wat zijn de zwakke plekken en waar moet ik op letten.
Bij voorbaat dank, groeten uit de zon, Viewie
Geplaatst: 27.09.2006 - 01:37
door Paul
Laat snel even een plaatje overkomen, weet dat een hollander er 4 jaar geleden was begonnen met S60's te verkopen en s40 en V40.
Ze zeiden toen bij de Seat garage dat ze de mensen veel succes wensde omdat er geen dealer/garage voor was en dat alle onderdelen uit het buitenland moet komen.
Zag toen ook een Jaquar S-Type met Zwiterse plaaten rijden in Willemstad die had helemaal een probleem (volgens zelfde meisje van Seat)met onderdelen maar dat wist hij natuurlijk nog niet
Viel me ook op dat er heel een aantal M5en en M3's rijden voor zo'n klein eiland toch leuk.
Ben benieuwd naar de foto's!!
Geplaatst: 27.09.2006 - 21:15
door viewie
Er is een Volvo dealer op het eiland, maar dat wil nog niet zeggen dat de service goed is, helaas. Het probleem is dat je op een eiland van 130.000 inwoners nooit genoeg auto's van een merk en type kunt verkopen om een goede onderdelen voorraad aan te kunnen houden en om ervaren monteurs in dienst te hebben. Dat lukt alleen bij Toyota en Mitsubishi, die overigens maar een beperkt aantal modellen voeren. Dus dealers komen en gaan, en de ontevreden klant zal altijd blijven bestaan! Mijn vraag is of een S80 T6 reparatiegevoelig is (net als mijn 850?) en wat de zwakke plekken zijn. Ik heb geen plaatje van de betreffende Volvo, want hij staat helemaal klem tussen andere wagens.
Geplaatst: 27.09.2006 - 21:21
door NOS
Die T6 is impessiepe niet reparatiegevoelig.
maar alles uiteraard afhankelijk van gebruik en er zijn uitzonderingen....
Geplaatst: 27.09.2006 - 22:43
door Oceanracer
Die T6 is impessiepe niet reparatiegevoelig.
Denk dat onze jeugdige vriend "in principe" bedoeld...
Geplaatst: 28.09.2006 - 01:04
door Paul
:-k
Geplaatst: 28.09.2006 - 09:56
door M.A. Trilsbeek
ik heb sinds een aantal maanden een S80. Heb niet erg veel praktijk ervaring, maar weet wel e.e.a over de S80.
Zwakke punten zijn
- de sloten. Het kan zijn dat er zomaar weer een slot open springs na het op slot doen. Dit gebeurt mij zo 1 op de 30 keer. Niet vaak maar wel vervelend. Hoewel een opengesprongen slot na 30 seconden ook niet meer te openen is dankzij de supervergrendeling. Geen ramp dus, maar wel slordig.
- Het gasklephuis schijnt ook een zwak punt te zijn van de S80. Dit is te merken aan een niet constante loop stationair en een vreemde toeren regeling.
- De voorwielophanging wil nog wel eens wat bijgeluiden maken. De stabilisator stangen/ophang rubbers of lagers boven in de veerpoten kunnen hiervan de oorzaak zijn.
- Verder vind ik een negatief punt van de S80 (of misschien wel Volvo in het algemeen) alle rammeltjes en kraakjes in het interieur. Ik ben al een behoorlijke tijd bezig om deze allemaal te elimineren. 2 kraakjes kan ik echter niet traceren. Dat is jammer voor de kwaliteits beleving.
Verder is het volgens mij een goede en betrouwbare auto. De motoren zijn ijzersterk en relatief zuinig (met name de 2.4 benzine varianten).
ik heb sinds een aantal maanden een S80. Heb niet erg veel praktijk ervaring, maar weet wel e.e.a over de S80.
Geplaatst: 28.09.2006 - 14:25
door viewie
Dank voor je antwoord, heer Trilsbeek. Het lijkt wel of je het over m'n 850 hebt! Vooral het gekraak en gerammel is een doorn in het oo(r)g. Ik dacht dat dat eigenlijk grotendeels verdwenen was nadat Volvo door Ford is overgenomen, want de S70 rammelde al een stuk minder dan de 850. Ik ben vooral bang dat de turbo problemen gaat geven, temeer daar de benzine op Curacao niet optimaal van kwaliteit is.
Ik kijk nog even de kat uit de boom en wacht op nieuwe bijdragen uit het forum. Groeten, Viewie
Geplaatst: 28.09.2006 - 15:12
door Paul
toen de S70 gemaakt werd was volgens mij Volvo nog gewoon van Volvo
Geplaatst: 29.09.2006 - 16:51
door Gast
Paul schreef:toen de S70 gemaakt werd was volgens mij Volvo nog gewoon van Volvo
Inderdaad! Zelfs de eerste S80 is nog van Volvo.
Piet