Volvo museum gaat verhuizen
Geplaatst: 03.10.2018 - 09:54
Volvo museum gaat verhuizen.
De panden waar o.a. het Volvo museum in gevestigd zijn, krijgen een andere bestemming. Het plan is nu om het museum te verhuizen van Arendal naar Liseberg, in het hart van Göteborg.
Volvo Cars en de Volvo Group onderzoeken de mogelijkheid om het Volvo Museum van Arendal te verplaatsen en een experience center in het centrum van Göteborg te creëren.
"Dit gaat over het openstellen van Volvo, zodat meer mensen onze geschiedenis van de industrie, onze voertuigen en het belang van Volvo voor de stad Göteborg kunnen delen," zegt Håkan Samuelsson, CEO van Volvo Cars.
De eerste stap is om, samen met het themapark Liseberg, de mogelijkheden te bekijken om het pand in verband te brengen met het Liseberg-gebied.
"Een experience center in onze woonplaats versterkt onze positie als een innovatief bedrijf dat zich richt op mensen", zegt Martin Lundstedt, CEO van de Volvo Group.
Met buren als Liseberg, Universeum en de Zweedse tentoonstelling, is de ambitie om de evenementengebieden van de stad verder te versterken.
- Met het oog op het creëren van een moderne, internationale Volvo Adventure, en in synergie met de centrale ligging en de uitbreiding Liseberg's, kan wagen trekken honderdduizenden meer gasten te Evenemangsstråket aldus Andreas Andersen, CEO van Liseberg.
De panden waar o.a. het Volvo museum in gevestigd zijn, krijgen een andere bestemming. Het plan is nu om het museum te verhuizen van Arendal naar Liseberg, in het hart van Göteborg.
Volvo Cars en de Volvo Group onderzoeken de mogelijkheid om het Volvo Museum van Arendal te verplaatsen en een experience center in het centrum van Göteborg te creëren.
"Dit gaat over het openstellen van Volvo, zodat meer mensen onze geschiedenis van de industrie, onze voertuigen en het belang van Volvo voor de stad Göteborg kunnen delen," zegt Håkan Samuelsson, CEO van Volvo Cars.
De eerste stap is om, samen met het themapark Liseberg, de mogelijkheden te bekijken om het pand in verband te brengen met het Liseberg-gebied.
"Een experience center in onze woonplaats versterkt onze positie als een innovatief bedrijf dat zich richt op mensen", zegt Martin Lundstedt, CEO van de Volvo Group.
Met buren als Liseberg, Universeum en de Zweedse tentoonstelling, is de ambitie om de evenementengebieden van de stad verder te versterken.
- Met het oog op het creëren van een moderne, internationale Volvo Adventure, en in synergie met de centrale ligging en de uitbreiding Liseberg's, kan wagen trekken honderdduizenden meer gasten te Evenemangsstråket aldus Andreas Andersen, CEO van Liseberg.