Een paar V70 T6 vragen
Geplaatst: 03.10.2018 - 18:42
Ik heb de auto weliswaar nog niet, maar al wel wat vragen..
Kan het niet ergens "officieel" vinden, maar heeft de T6 een distributieketting of riem?
Kom wel de hulpaggregraat riem o.i.d. tegen, maar dat is denk ik wat anders en weet ook niet of het schade kan als die knapt.
Carterventilatie: ik weet dat dit bij de 5 cilinders een probleem kan zijn. Is dit ook bij de T6 mogelijk?
Tijdens de proefrit klonk er een fluitgeluid uit de auto en bij uittrekken peilstok een hard sissend geluid van ontsnappende lucht en de fluit tijdelijk weg. Dealer kijkt er nu naar en de carterventilatie is inmiddels compleet gereining. Morgen gaan ze rijden en kijken of de fluit weg is.
Wat denken jullie? Was het de verstopte ventilatie en is compleet reinigen even afdoende als vervangen?
Verder zit er geen koelvloeistofmeter op, nou vond ik dat eerst raar, maar aan de andere kant heeft ie in de huidige auto 7,5 jaar lang rechtop in het midden gestaan, zowel 's winters als bij 40 graden in Zuid Frankrijk, terwijl de CFE 111 graden aanwees...
Is er wel een koelvloeistof beveiliging of melding?
En v.w.b. de motorolie, ik zag in een topic dat je die ook digitaal met blokjes kan uitlezen, kan dat bij MY2008 ook?
Verder heb ik vandaag de CFE plus besteld bij Volvotech. Ik hoop dat daar in de toekomst ook soortgelijke functies op bij komen..
Bedankt alvast voor de antwoorden maar weer.
gr. Edwin.
Kan het niet ergens "officieel" vinden, maar heeft de T6 een distributieketting of riem?
Kom wel de hulpaggregraat riem o.i.d. tegen, maar dat is denk ik wat anders en weet ook niet of het schade kan als die knapt.
Carterventilatie: ik weet dat dit bij de 5 cilinders een probleem kan zijn. Is dit ook bij de T6 mogelijk?
Tijdens de proefrit klonk er een fluitgeluid uit de auto en bij uittrekken peilstok een hard sissend geluid van ontsnappende lucht en de fluit tijdelijk weg. Dealer kijkt er nu naar en de carterventilatie is inmiddels compleet gereining. Morgen gaan ze rijden en kijken of de fluit weg is.
Wat denken jullie? Was het de verstopte ventilatie en is compleet reinigen even afdoende als vervangen?
Verder zit er geen koelvloeistofmeter op, nou vond ik dat eerst raar, maar aan de andere kant heeft ie in de huidige auto 7,5 jaar lang rechtop in het midden gestaan, zowel 's winters als bij 40 graden in Zuid Frankrijk, terwijl de CFE 111 graden aanwees...
Is er wel een koelvloeistof beveiliging of melding?
En v.w.b. de motorolie, ik zag in een topic dat je die ook digitaal met blokjes kan uitlezen, kan dat bij MY2008 ook?
Verder heb ik vandaag de CFE plus besteld bij Volvotech. Ik hoop dat daar in de toekomst ook soortgelijke functies op bij komen..
Bedankt alvast voor de antwoorden maar weer.
gr. Edwin.