Blog over de T5 van Teebee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

J33Bee schreef: 11.05.2022 - 10:33 Die worden toch al even gebruikt dan. In mijn MY21 zitten de "nieuwe" ook al :)
Idem hier
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Herman.Kuyk schreef: 11.05.2022 - 11:13
teebee schreef: 10.05.2022 - 22:14
Bart schreef: 10.05.2022 - 21:25 Top opgelost lijkt me!
Tot nu in ieder geval, ik ga er vanuit dat deel 2 ook dik in orde komt.
Advies van Volvo is om gasveren aan beide zijden te vervangen. Als je dan ook nog een ander type plaatst is het wachten op problemen. Zo tof vind ik deze dealer dus niet.
Ieder zn mening uiteraard.
Maar waar kan ik dat advies van Volvo achterhalen? Jij bent er blijkbaar van op de hoogte (dan ga ik er vanuit dat dat niet ooit een mondelinge boodschap is geweest).
De handelswijze van mijn dealer tot nu toe is voor mij genoeg reden om er zeer tevreden over te zijn, temeer omdat zij zelf aan hebben gegeven dat het nog een (voor mij financieel zo positief mogelijk) vervolg zal krijgen.
Dus… jazeker: TOF
Laatst gewijzigd door teebee op 11.05.2022 - 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Weet iemand hier of het onderdeel naast het uiterlijk ook onderhuids/technisch gewijzigd is?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

raspaardje schreef: 11.05.2022 - 12:40 Weet iemand hier of het onderdeel naast het uiterlijk ook onderhuids/technisch gewijzigd is?
Ik heb het vermoeden van wel, er moet een reden zijn voor het feit dat bij de oude het bovenste deel over het onderste deel schuift en bij de nieuwe juist andersom. Daarbij bemerk ik een verschil in geluid (volume) tussen oud (luider) en nieuw.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Ik verwacht dat ook, waarom zou een fabrikant alleen het uiterlijk willen wijzigen? Het is duidelijk een andere gasveer.

Goed dat Volvo heeft gezien dat de oude exemplaren snel stuk gaan en er iets aan heeft gedaan.
Hopelijk is er wel coulance voor de MY2019 en MY2020 rijders die hiermee geconfronteerd worden. Zo'n gasveer hoort toch wel langer dan een paar jaar mee te gaan.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

raspaardje schreef: 11.05.2022 - 13:20 Ik verwacht dat ook, waarom zou een fabrikant alleen het uiterlijk willen wijzigen? Het is duidelijk een andere gasveer.

Goed dat Volvo heeft gezien dat de oude exemplaren snel stuk gaan en er iets aan heeft gedaan.
Hopelijk is er wel coulance voor de MY2019 en MY2020 rijders die hiermee geconfronteerd worden. Zo'n gasveer hoort toch wel langer dan een paar jaar mee te gaan.
Ik heb een my19 en er wordt coulance toegepast. Dus ik verwacht dat dat voor eenieder geldt in voor komende gevallen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Herman.Kuyk

teebee schreef: 11.05.2022 - 12:33
Herman.Kuyk schreef: 11.05.2022 - 11:13
teebee schreef: 10.05.2022 - 22:14 Tot nu in ieder geval, ik ga er vanuit dat deel 2 ook dik in orde komt.
Advies van Volvo is om gasveren aan beide zijden te vervangen. Als je dan ook nog een ander type plaatst is het wachten op problemen. Zo tof vind ik deze dealer dus niet.
Ieder zn mening uiteraard.
Maar waar kan ik dat advies van Volvo achterhalen? Jij bent er blijkbaar van op de hoogte (dan ga ik er vanuit dat dat niet ooit een mondelinge boodschap is geweest).
De handelswijze van mijn dealer tot nu toe is voor mij genoeg reden om er zeer tevreden over te zijn, temeer omdat zij zelf aan hebben gegeven dat het nog een (voor mij financieel zo positief mogelijk) vervolg zal krijgen.
Dus… jazeker: TOF
Dus jij vind de dealer TOF , ondanks dat ze een ander type gasveer plaatsen. Of zit het meer in dat coulance die je krijgt.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

raspaardje schreef: 11.05.2022 - 13:20 Ik verwacht dat ook, waarom zou een fabrikant alleen het uiterlijk willen wijzigen? Het is duidelijk een andere gasveer.

Goed dat Volvo heeft gezien dat de oude exemplaren snel stuk gaan en er iets aan heeft gedaan.
Hopelijk is er wel coulance voor de MY2019 en MY2020 rijders die hiermee geconfronteerd worden. Zo'n gasveer hoort toch wel langer dan een paar jaar mee te gaan.
Wellicht is het een heel ander merk? Hardware veranderd zo snel/vaak tegenwoordig. Daarnaast is het misschien wel tekorten bij de ene leverancier tov de andere.
Herman.Kuyk

teebee schreef: 11.05.2022 - 12:33
Herman.Kuyk schreef: 11.05.2022 - 11:13
teebee schreef: 10.05.2022 - 22:14 Tot nu in ieder geval, ik ga er vanuit dat deel 2 ook dik in orde komt.
Advies van Volvo is om gasveren aan beide zijden te vervangen. Als je dan ook nog een ander type plaatst is het wachten op problemen. Zo tof vind ik deze dealer dus niet.
Ieder zn mening uiteraard.
Maar waar kan ik dat advies van Volvo achterhalen? Jij bent er blijkbaar van op de hoogte (dan ga ik er vanuit dat dat niet ooit een mondelinge boodschap is geweest).
De handelswijze van mijn dealer tot nu toe is voor mij genoeg reden om er zeer tevreden over te zijn, temeer omdat zij zelf aan hebben gegeven dat het nog een (voor mij financieel zo positief mogelijk) vervolg zal krijgen.
Dus… jazeker: TOF
Uit VIDA In case of defect boh sides must be replaced.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Het betreft simpelweg een nieuw type welke nu uitsluitend geleverd wordt ipv het oude model. Er zal ongetwijfeld een modificatie zijn toegepast (voortschrijdende techniek icm ervaring). Zal niks met tekorten te maken hebben gezien het feit dat deze blijkbaar in de nieuwe modellen standaard worden toegepast en de oude niet meer.
En het TOF zit m in het feit dat de dealer de nodige moeite heeft gedaan (zonder enig verzoek mijnerzijds) om per direct een vervangende (nieuwe) gasveer te plaatsen. Dat er niet direct 2 zijn geplaatst heeft veel te maken met het feit dat er in NL slechts 1 op voorraad was en dat er een 2e uit Zweden moet komen.
En tevens zit TOF m in het feit dat de dealer zelf de nodige initiatieven heeft genomen, en daar nog steeds mee bezig is. TOF zit m ook in het feit dat ik pas een factuur krijg wanneer alles naar volle tevredenheid is uitgevoerd. De klant wordt duidelijk centraal gesteld en dat vind ik genoeg reden om TOF te noemen. Je zou het ook ‘vanzelfsprekend’. Kunnen noemen, maar dat blijkt tegenwoordig niet altijd het geval.
Maar… ook TOF dat je je bijdrage hier wilt leveren ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Herman.Kuyk

Teebee je schrijft:
Toen hij de klep voor me opende viel me direct op dat het uiterlijk van de nieuwe gasveer afwijkt tov de oude.
Bij de oude schuift het onderste deel in het bovenste deel, bij de nieuwe is dat andersom en ook het materiaal is anders.
Dealer had dit niet eerder gezien en de wijziging is dus recent. Betreft een nieuw onderdeelmummer en dus een nieuwe toeleverancier (heeft dit wellicht te maken met defecten van oude type gasveer?). Hij gaf aan dat hij begrijpt dat dit optisch niet fraai is al werkt het naar behoren.

Hij had jou er gelijk op moeten wijzen dat de andere ook vervangen moet worden, of 2 bestellen en dan monteren.
Heeft die wel in VIDA gekeken ! Maar ben blij dat jij de dealer TOF vind
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Herman.Kuyk schreef: 11.05.2022 - 18:03 Teebee je schrijft:
Toen hij de klep voor me opende viel me direct op dat het uiterlijk van de nieuwe gasveer afwijkt tov de oude.
Bij de oude schuift het onderste deel in het bovenste deel, bij de nieuwe is dat andersom en ook het materiaal is anders.
Dealer had dit niet eerder gezien en de wijziging is dus recent. Betreft een nieuw onderdeelmummer en dus een nieuwe toeleverancier (heeft dit wellicht te maken met defecten van oude type gasveer?). Hij gaf aan dat hij begrijpt dat dit optisch niet fraai is al werkt het naar behoren.

Hij had jou er gelijk op moeten wijzen dat de andere ook vervangen moet worden, of 2 bestellen en dan monteren.
Heeft die wel in VIDA gekeken ! Maar ben blij dat jij de dealer TOF vind
Jouw feestje, Tof !
Maar indien je nou iets constructiefs bij wilt dragen, vermeld dan wat VIDA vermeld over het vervangen van deze onderdelen.
En nogmaals er is er 1 vervangen (welke dus defect was) omdat er maar 1 direct beschikbaar was, hij heeft mij daarmee prima geholpen voor het moment. Jouw alternatief van wachten tot er 2 zouden zijn doet mijn achterklep in de tussentijd ontoegankelijk blijven.
Maar met deze post in mijn topic, beëindig ik de ‘diskussie’ over wel of geen toffe dealer; dit is nl voor mij een uitgemaakte zaak.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Jouw dik uitgevoerde T5 is een vijf cilinder maar klopt het nu ook dat het de laatste 5 cilinder serie is die geleverd wordt? .
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Bover schreef: 12.05.2022 - 08:49 Jouw dik uitgevoerde T5 is een vijf cilinder maar klopt het nu ook dat het de laatste 5 cilinder serie is die geleverd wordt? .
de T5 in de V60 II is de VEA 4 cylinder hoor Bob, er is geen 5pitter meer in de V60 II
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Nee Bob, zoals Philken al aangeeft is het ‘gewoon’ een 4-pitter.
Bij de overstap naar deze heb ik met pijn in het hart afscheid genomen van mijn D3 5-pitter.
Desalnietteplus ben ik uiterst tevreden over deze enorme krachtbron.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Vervolg gasveer:
Vandaag contact met garage gehad en de 2e veer wordt maandag vervangen, vers uit Zweden.
Ook hier voor geldt coulance; ik hoef slechts 20% voor mijn rekening te nemen.
Wederom roep ik: TOF

Voor de goede orde: navraag bij de dealer leerde mij dat VIDA niet specifiek aangeeft dat beide gasveren gelijktijdig vervangen dienen te worden (dit itt wat eerder door iemand werd beweerd). Bij sommige modellen is dit wel het geval, en heeft alles te maken met de snelheid/kracht van de motor, maar geldt dus niet voor mijn V60.
Dealer bevestigt ook dat er een modificatie heeft plaatsgevonden, de inelkaar schuivende delen zijn andersom en daardoor ook een wijziging in het motorische deel.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Herman.Kuyk

Was bezig om een screenshot te maken van VIDA en had het hierover met een collega, zegt die tegen mij op dat forum zitten een paar o.a. die Teebee al zet de dealer er vierkante wielen onder zeggen ze nog dat het perfect is. Ja ik bespaar de moeite.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

:D *proest
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Wahahaaaaa ! :lol:
Hoe sneu ben je wanneer je een fictieve ‘collega’ erbij betrekt om je punt te maken.
(Get a life)
En die laatste reactie zal ook wel weer ‘hoogstaand’ zijn; gelukkig worden die vanzelf ‘geblanct’
Maar jullie kunnen vast wel een ander topic vinden wat je kan vervuilen, want verdere reactie zullen uitblijven.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nog ff die vijfpitter.....was me echt ontgaan meende dat deze tot 2019 deze geplaatst werden. Nou dan ben ik als vijfpitter rijder een blij mens.....zal een bandje van het motorgeluid maken ha ha . Deden de schippers eerder wel als ze hun oude langzaam loper moesten vervangen voor een moderne motor. Zonder dat specifieke geluid sliepen de kinderen aan boord niet goed.
Ik kan een slogan achter op de auto ,aken": "blij dat ik nog vijfpit rij".

Teebee fijn dat de dealer "meedenkt" en je weer goede achterklep hebt. Ze hoort het feitelijk ook een pro-actieve garage..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”