V70 brandstofdruksensor common rail vervangen
Geplaatst: 11.11.2018 - 22:37
Ik wil de hogedruk brandstofsensor vervangen (zie post viewtopic.php?t=80335 ) en maak mij wat zorgen om de afdichting van de nieuwe sensor op de commonrail aangezien die niet gelijk is aan de huidige sensor.
De nieuwe sensor heeft namelijk M18 schroefdraad en de huidige M12 of M14. Hij zou echter wel compatible zijn voor mijn type auto.
Naast deze sensor hebben, voor zover ik heb kunnen zien, alle andere merken geschikt voor mijn auto ook M18 schroefdraad. Dit wordt echter niet altijd duidelijk aangegeven.
Nieuwe sensor:
SIDAT 81.043A2
https://www.autodoc.nl/sidat/12788404
Geschikt voor "Volvo 2.4 D5, Bouwjaar 01.2001 - 12.2008, 2401 ccm, 163 PK"
Om de nieuwe sensor (pos15) te kunnen monteren moet ik alle adaptors verwijderen (pos 16 en 18) zie foto.
Deze adaptors hebben echter een afdichtings functie.
De gladde oppervlakken van de sensorkop en adaptor 18 worden tegen elkaar gedrukt en adaptor 18 intern tegen een randje in de commonrail waardoor het geheel afgedicht wordt.
De nieuwe sensor dicht echter af op de buiten rand van de common rail met de rand van de moer aan het einde van het schroefdraad.
Dicht dit voldoende af? Is het voldoende om deze er gewoon strak tegenaan te schroeven?
Heeft iemand ervaring met het monteren van een M18 brandstofsensor in de common rail?
De nieuwe sensor heeft namelijk M18 schroefdraad en de huidige M12 of M14. Hij zou echter wel compatible zijn voor mijn type auto.
Naast deze sensor hebben, voor zover ik heb kunnen zien, alle andere merken geschikt voor mijn auto ook M18 schroefdraad. Dit wordt echter niet altijd duidelijk aangegeven.
Nieuwe sensor:
SIDAT 81.043A2
https://www.autodoc.nl/sidat/12788404
Geschikt voor "Volvo 2.4 D5, Bouwjaar 01.2001 - 12.2008, 2401 ccm, 163 PK"
Om de nieuwe sensor (pos15) te kunnen monteren moet ik alle adaptors verwijderen (pos 16 en 18) zie foto.
Deze adaptors hebben echter een afdichtings functie.
De gladde oppervlakken van de sensorkop en adaptor 18 worden tegen elkaar gedrukt en adaptor 18 intern tegen een randje in de commonrail waardoor het geheel afgedicht wordt.
De nieuwe sensor dicht echter af op de buiten rand van de common rail met de rand van de moer aan het einde van het schroefdraad.
Dicht dit voldoende af? Is het voldoende om deze er gewoon strak tegenaan te schroeven?
Heeft iemand ervaring met het monteren van een M18 brandstofsensor in de common rail?