d5 slecht stationair en deellast
Geplaatst: 13.11.2018 - 12:40
Hallo,
na een lange zoektoch hier op het forum terrecht gekomen, met de hoop dat iemand het probleem wat ik met mijn v50 d5 heb kent, of tips heeft waarmee ik verder kan komen.
Het problem, na het starten loopt de motor ca 10 seconden goed, en begint dan met bokken en slecht/onregelmatig lopen. Dit voel je in de auto, en je ziet het blok heen en weer gaan in de steunen.
De ene dag beter dan de andere dag, maar in ieder geval niet mooi rond. Dit merk je ook met rijden tot ca 2700 toeren in deellast. De auto trekt nog als voorheen, en je merkt ook geen verlies aan vermogen.
het interessante/frustererende is, dat wanneer je via VIDA de test "toerental per cylinder" uitvoert, de motor perfekt loopt (kan dus nog goed lopen)
Wat is gedaan:
Nieuw brandstof filter
niew luchtfilter
nieuwe lmm
nieuwe lambda
nieuwe brandstof druk sensor
beide brandstof druk regelkleppen vervangen (commonrail en pomp)
egr helemaal schoon gemaakt (viel eigenlijk mee, rij ook veel in duitsland)
alles bovenstaande orgineel volvo of bosch (sensoren)
er zijn geen foutcodes.
Kilometer stand, 355.000km, na genoeg altijd met shell vpower diesel getankt.
Ik hoop dat jullie het problem wellicht kennen, of een idee hebben wat te doen. De dealer wil de software eropnieuw op zetten en de connectoren van de injectoren vervangen …
Met vriendelijke groet,
Maarten
na een lange zoektoch hier op het forum terrecht gekomen, met de hoop dat iemand het probleem wat ik met mijn v50 d5 heb kent, of tips heeft waarmee ik verder kan komen.
Het problem, na het starten loopt de motor ca 10 seconden goed, en begint dan met bokken en slecht/onregelmatig lopen. Dit voel je in de auto, en je ziet het blok heen en weer gaan in de steunen.
De ene dag beter dan de andere dag, maar in ieder geval niet mooi rond. Dit merk je ook met rijden tot ca 2700 toeren in deellast. De auto trekt nog als voorheen, en je merkt ook geen verlies aan vermogen.
het interessante/frustererende is, dat wanneer je via VIDA de test "toerental per cylinder" uitvoert, de motor perfekt loopt (kan dus nog goed lopen)
Wat is gedaan:
Nieuw brandstof filter
niew luchtfilter
nieuwe lmm
nieuwe lambda
nieuwe brandstof druk sensor
beide brandstof druk regelkleppen vervangen (commonrail en pomp)
egr helemaal schoon gemaakt (viel eigenlijk mee, rij ook veel in duitsland)
alles bovenstaande orgineel volvo of bosch (sensoren)
er zijn geen foutcodes.
Kilometer stand, 355.000km, na genoeg altijd met shell vpower diesel getankt.
Ik hoop dat jullie het problem wellicht kennen, of een idee hebben wat te doen. De dealer wil de software eropnieuw op zetten en de connectoren van de injectoren vervangen …
Met vriendelijke groet,
Maarten