Pagina 1 van 1
turbodruk en optrekken
Geplaatst: 29.09.2006 - 08:49
door Volvroem
hoi,
Ik heb mijn auto even uitgetest aangezien deze bij aanschaf een turbo erop heeft van net 1.5 maand oud (ja is ingereden)
Ik trok heb dus een keer door en de druk meter vloog tot vlak voor het rode en ik zat wat vaster in de stoel.
De auto heeft inmiddels een andere chip (naar mijn weten van Ricca kan dat?)
En is dus volledig op de nieuwe turbo afgestemd.
Maar die druk hoort dat nou echt tot voor het rode?
Geplaatst: 29.09.2006 - 10:11
door v40jlt4
Wat meer info verstrekken aub, dan herkennen mensen wellicht het gedrag van hun eigen auto.
Diesel/benzine.
WELKE VOLVO?? type? motor? cc's kleppen etc etc etc.
Is de auto nu 1.5 maanden oud of de turbo? wat voor een turbo.
Rica bestaat en is een Volvo tuner
Geplaatst: 29.09.2006 - 10:48
door Volvroem
owke sorry komt omdat ik net een voorstel topic had geopend en daar alles was verteld.
Het betrefd een Volvo 440 1.7 Turbo
de turbo is 1.5maand oud.
de turbo kickt erin op 2700 toeren (vol bedoel ik dan)
En als ik in een keer het gas los laat dan hoor ik een klik/knal dat is denk ik de wastegate die terug vliegt.
Geplaatst: 29.09.2006 - 11:10
door v40jlt4
Ha, snap ik
Hmm, persoonlijk zou ik een "echte" turbo-drukmeter installeren die de druk in bar aangeeft.
Ik zou toch even controleren of je nergens een lekkende vacuum-slang hebt, b.v. die, die naar de wastegate-actuator gaat. In dat geval produceert ie veeeel te veel druk en zou je wel eens eng arm kunnen lopen.
Maar ik hoop eigenlijk dat een 440-eigenaar even hierop reageert.
Als ie gerica-ed is dan produceert ie natuurlijk ook terecht meer druk, maar je wilt even zeker weten of alles wel in de haak is.
Geplaatst: 29.09.2006 - 11:36
door Volvroem
wat ik wel heb als ik een keer heb weg getrokken dat het naar benzine stinkt in de auto
Geplaatst: 29.09.2006 - 11:41
door Volvroem
waar zitten de belangrijkste vacuum slangen.
tekening als het mogelijk is
Geplaatst: 29.09.2006 - 16:33
door v40jlt4
[quote="Volvroem"]waar zitten de belangrijkste vacuum slangen.
tekening als het mogelijk is[/quote]
Da's te specifiek, nu moet een 440 eigenaar meehelpen.
Maar de belangrijkste gaat naar de WG actuator op de turbo zit, die zou ik iig even controleren.
Geplaatst: 30.09.2006 - 12:51
door Volvroem
ben erachter waste gate bleef iets te goed dichtzitten.
bedankt want dit had me mijn blok kunnen kosten.
en er lekte een benzine leiding iets vandaar de stank
Geplaatst: 30.09.2006 - 19:23
door v40jlt4
[quote="Volvroem"]ben erachter waste gate bleef iets te goed dichtzitten.
bedankt want dit had me mijn blok kunnen kosten.
en er lekte een benzine leiding iets vandaar de stank[/quote]
Goed te horen dat je het gefixed hebt! Zeker ook die lekkende benzineslang, dat minstens even eng.
Geplaatst: 05.10.2006 - 13:09
door Volvroem
weet je wat eng is...
apk met verotte dorpels en teveel CO