Dreun / resonantie bij tussen ca. 1200-1500 toeren
Geplaatst: 29.11.2018 - 16:28
Ik rij hier nu sinds een maand of 3 in een XC70 FWD 2.0 D3, 6 bak automaat uit 2012 met 210.00 km. hiervoor heb ik 8.5 jaar en 250.000 km. in een V70 2.4 D5 uit 2007 gereden en heb deze met 385.000 km. ingeruild.
Auto XC70 rijdt op zich fantastisch.
Alleen merk ik zo rond de 1200-1500 toeren een soort van dreun / resonantie in het vooronder om het zo maar te zeggen.
Inmiddels is (gelukkig) onder garantie, de automaat en motor al gespoeld, en deels onder garantie een defecte / lekke olie gevulde motorsteun vervangen. Dit alles helaas zonder resultaat.
Ook is er (door de verkoper) geopperd om de subframe rubbers te vervangen, maar de garage die de reparaties uitvoerde geeft aan dat die eigenlijk niet de oorzaak kunnen zijn.
Er wordt eigenlijk aangegeven dat het een beetje het karakter van de auto is, en vanwege de km. stand ook wel te verwachten kan zijn.
Maar ik blijf het een irritant probleem vinden en kan mij niet voorstellen dat er geen oplossing voor is.
Weet iemand voor dit probleem uit ervaring oplossing of heeft iemand suggesties.
Gr BJE
Auto XC70 rijdt op zich fantastisch.
Alleen merk ik zo rond de 1200-1500 toeren een soort van dreun / resonantie in het vooronder om het zo maar te zeggen.
Inmiddels is (gelukkig) onder garantie, de automaat en motor al gespoeld, en deels onder garantie een defecte / lekke olie gevulde motorsteun vervangen. Dit alles helaas zonder resultaat.
Ook is er (door de verkoper) geopperd om de subframe rubbers te vervangen, maar de garage die de reparaties uitvoerde geeft aan dat die eigenlijk niet de oorzaak kunnen zijn.
Er wordt eigenlijk aangegeven dat het een beetje het karakter van de auto is, en vanwege de km. stand ook wel te verwachten kan zijn.
Maar ik blijf het een irritant probleem vinden en kan mij niet voorstellen dat er geen oplossing voor is.
Weet iemand voor dit probleem uit ervaring oplossing of heeft iemand suggesties.
Gr BJE