Mijn witte V70 D5 AWD
Geplaatst: 01.12.2018 - 13:38
In het hybride deel van het forum had ik al iets laten zien van de "nieuwe" V70 die we onlangs gekocht hebben. Ik heb de V70 gekocht om de V60 D6 puur zakelijk te gaan rijden. Door het verschil in boekwaarde en reële waarde na 1 januari zakelijk te kunnen verrekenen met de fiscus en de aftrekmogelijkheid van de kosten was het voor mij aantrekkelijk om er een auto naast te kopen voor de privé km's. In de loop van volgend jaar kijk ik verder naar wat ik ga doen of beide blijven rijden of één van de twee eruit.
Ik heb serieus overwogen om weer een XC90 te kopen, maar kon niet vinden wat ik zocht. Alternatief was nog een D6, maar ik kan de grootte van de kofferruimte niet waarderen. Uiteraard moest het wel een Volvo worden. Een paar weken geleden met een R-design V70 gaan proefrijden, was echt een feest maar mijn vrouw was er niet enthousiast over, m.n. vanwege de kleur en vandaar verder gaan zoeken.
Vorige week zaterdag dan toch gevonden wat ik zocht. Bij een particulier een mooie witte V70 D5 AWD GT van 2012 op de kop getikt. Een mooie Summum met nog wat leuke opties. Auto is zijn leven begonnen in België en daarna naar NL verhuisd. Auto is al die tijd in onderhoud geweest bij een Volvo specialist en heeft toen ook een powerflush van de automaat gekregen.
Gisteren even langs de dealer gegaan om de auto te laten vernederlandsen want dat was helaas nog niet gebeurd, maar is wel nodig i.v.m. Volvo Assistance. Ook gelijk even de OBD laten uitlezen. Er zit een hardnekkige storing in op 3 injectoren, die overigens wel goed functioneren. Vermoeden bestaat dat dat ligt aan de connectoren en voorstel is om de kabelboom aan te laten passen. Iemand hier ervaring mee? Verder bleek dat er heel wat software updates voor de auto beschikbaar zijn.
Ander ding is dat ik een lichte vibratie voel (had ik tijdens de proefrit niet gemerkt) bij normaal optrekken en lage toerentallen. Heb vandaag Gery even gesproken en is naar alle waarschijnlijkheid vervuiling van de koppelomvormer. Verder schakelt de bak namelijk prima, zonder schokken.
Begin februari gaat de auto naar de dealer voor een beurtje en APK. Ook laat ik de software updaten en de IAM zodat ik de laatste navi update heb.
Als de auto wat langer blijft laat ik nog een Polestar kuurtje uitvoeren. Mijn ervaring is dat de auto nog lekkerder gaat rijden.
Gisteren en vandaag het leer van de auto behandeld en de xenon lenzen schoon gemaakt. Verder wil ik nog rubberen matten bestellen en Cross Climate's laten monteren. Ik kwam er van de week achter dat de velgen niet origineel zijn en misschien dat ik die dan ook nog wel laat vervangen voor een setje Ixions of zo. Af fabriek is de auto geleverd met een setje Sleipner.
Zal mijn belevenissen hier wel regelmatig posten. Plaatjes voor de liefhebbers:
Ik heb serieus overwogen om weer een XC90 te kopen, maar kon niet vinden wat ik zocht. Alternatief was nog een D6, maar ik kan de grootte van de kofferruimte niet waarderen. Uiteraard moest het wel een Volvo worden. Een paar weken geleden met een R-design V70 gaan proefrijden, was echt een feest maar mijn vrouw was er niet enthousiast over, m.n. vanwege de kleur en vandaar verder gaan zoeken.
Vorige week zaterdag dan toch gevonden wat ik zocht. Bij een particulier een mooie witte V70 D5 AWD GT van 2012 op de kop getikt. Een mooie Summum met nog wat leuke opties. Auto is zijn leven begonnen in België en daarna naar NL verhuisd. Auto is al die tijd in onderhoud geweest bij een Volvo specialist en heeft toen ook een powerflush van de automaat gekregen.
Gisteren even langs de dealer gegaan om de auto te laten vernederlandsen want dat was helaas nog niet gebeurd, maar is wel nodig i.v.m. Volvo Assistance. Ook gelijk even de OBD laten uitlezen. Er zit een hardnekkige storing in op 3 injectoren, die overigens wel goed functioneren. Vermoeden bestaat dat dat ligt aan de connectoren en voorstel is om de kabelboom aan te laten passen. Iemand hier ervaring mee? Verder bleek dat er heel wat software updates voor de auto beschikbaar zijn.
Ander ding is dat ik een lichte vibratie voel (had ik tijdens de proefrit niet gemerkt) bij normaal optrekken en lage toerentallen. Heb vandaag Gery even gesproken en is naar alle waarschijnlijkheid vervuiling van de koppelomvormer. Verder schakelt de bak namelijk prima, zonder schokken.
Begin februari gaat de auto naar de dealer voor een beurtje en APK. Ook laat ik de software updaten en de IAM zodat ik de laatste navi update heb.
Als de auto wat langer blijft laat ik nog een Polestar kuurtje uitvoeren. Mijn ervaring is dat de auto nog lekkerder gaat rijden.
Gisteren en vandaag het leer van de auto behandeld en de xenon lenzen schoon gemaakt. Verder wil ik nog rubberen matten bestellen en Cross Climate's laten monteren. Ik kwam er van de week achter dat de velgen niet origineel zijn en misschien dat ik die dan ook nog wel laat vervangen voor een setje Ixions of zo. Af fabriek is de auto geleverd met een setje Sleipner.
Zal mijn belevenissen hier wel regelmatig posten. Plaatjes voor de liefhebbers: