Pagina 1 van 1

On Call activeren?

Geplaatst: 03.12.2018 - 15:39
door Jasper298
Hallo allemaal,

Eerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Jasper, 36 jaar en woon in Malden. Rij al sinds 2012 Volvo. Begonnen met de toen laatste V50 Limited Edition, nu een V40 d2, en sinds afgelopen weekend een v60 d4 2013 ivm een andere baan per januari waardoor ik de v40 moet inleveren.

Nu zit er werkelijk alles op wat er op kan zitten, waaronder ook on-call. Alleen heb ik geen pincode. Nu staat er op internet dat je dan gewoon de on-call knop kan indrukken en dan verbinding maakt met de on-call help desk. Maar dit werkt nu niet eens. In het scherm staat dat on-call niet geactiveerd is.
Lijkt me logisch dat dit wel het geval moet zijn. Maar kan dit zonder pincode? Ik heb een beetje een kip-ei gevoel?

Wie kan me vertellen hoe dit zit?

Ook lijkt de bestuurdersdeur niet goed op keyless (lees niet) te reageren terwijl alle andere deuren dit wel doen. Al een boel gelezen op dit forum van mensen die dit ook hadden maar is dit ook nog zelf te doen?

Groeten,

Jasper

Re: On Call activeren?

Geplaatst: 03.12.2018 - 15:42
door Paul
Gewoon naar de dealer gaan.

Re: On Call activeren?

Geplaatst: 03.12.2018 - 18:01
door Gouwe
Precies en gewoon een nieuw 2 jarig abonnement afsluiten.

Re: On Call activeren?

Geplaatst: 03.12.2018 - 19:31
door diesel01
Idd naar de dealer die kan het abbo weer activeren en je krijgt dan een pincode.
Vervolgens moet je een lang nummer krijgen die je in de auto moet invoeren en je hebt het dan weer werkend.

Re: On Call activeren?

Geplaatst: 04.12.2018 - 11:02
door Jasper298
Bedankt voor de reacties. Ik ga dit weekend even langs de dealer voor een 2 jarig abbo.

Gister nog even mijn keyless geprobeerd, maar de bestuurdersdeur heeft het gister 1x gedaan. Verder doen alle deuren het naar behoren.
Het komt er op neer dat zowel het openen door aan de deurklink te trekken als met je duim over de touch knop gaan, niet werkt bij de bestuurderskant. wel aan alle andere deuren.

Re: On Call activeren?

Geplaatst: 04.12.2018 - 16:14
door Gouwe
Dan is de kabel in dat portier defect. Vervangen is de enige oplossing. Kost een honderdje of drie per deur.

Re: On Call activeren?

Geplaatst: 06.12.2018 - 10:24
door Jasper298
Oke, fijn is dat. Niet dat ik het veel gebruik, maargoed.
Misschien dat ik het dan tzt zelf vervang. kabel kost los een paar tientjes en lijkt me goed te doen.


On call is inmiddels actief. Alleen positie, temperatuur rond auto en verlichting werkt niet in de app. Schijnt even te kunnen duren heb ik begrepen.

Re: On Call activeren?

Geplaatst: 06.12.2018 - 17:17
door Philken
Jasper298 schreef: Oke, fijn is dat. Niet dat ik het veel gebruik, maargoed.
Misschien dat ik het dan tzt zelf vervang. kabel kost los een paar tientjes en lijkt me goed te doen.


On call is inmiddels actief. Alleen positie, temperatuur rond auto en verlichting werkt niet in de app. Schijnt even te kunnen duren heb ik begrepen.
duurt idd enkele dagen soms