Alle begin is moeilijk.
Geplaatst: 11.12.2018 - 18:02
Heb meer als 25 jaar BMW gereden. En de ruitensproeiervloeistof,werd daar vanaf de motorkap,
of bij de latere modellen, onder de motorkap vandaan met 4 straaltjes op de voorruit gespoten.
Daar raak je aan gewend.
Toen ik vanmiddag even bij de dealer langs ging, en hem vertelde, dat de "ruitenpieser" het niet goed deed.
Dat ik geen melding in 't display had gehad, en vullen ook niet mogelijk was. Omdat hij vol zat ..??!!
*
Wat voel je je dan een ongelofelijk stomme oen, als er getoond wordt, dat de ruitensproeiervloeistof,
bij de VOLVO, via de wisser gaat. En er daardoor geen druppel verloren gaat.
*
Kunnen ze bij BMW, best wat van leren.
*
MAG vertelde, in een van z 'n verhalen omtrent de XC90, dat hij veronderstelde geen "Elektrarijder" te zijn.
Maar intussen is hij super enthousiast. Zowel over 't rijden, als over 't verbruik.
Mijn verhaal is eigenlijk identiek. Had ook niet de indruk dat het "met name" leuk rijden was, op elektra.
Wij hebben heel veel korte afstanden, en af en toe er een paar forse afstanden tussendoor.
Maar even naar de supermarkt, de huisarts, bloedprikken etc. gaat helemaal op de elektrische tour.
Giethoorn Meppel. Zit ik met iets meer boodschappen, red ik het "net" niet, met die 40 km.
Komt er een heel klein beetje benzine bij. Wij rijden voor de grap vrijwel alles "pure".
Resultaat is wel na 2250 km 5.7 liter per 100 km.
Vind overigens, dat VOLVO dit niet reëel berekend. Ook een opgeladen accu kost geld.
Ik ga er gemakshalve/grof berekend, dat rijden op stroom 1/3 kost van benzine.
Maar wat die "kabouters" in den Haag voor plannen hebben, met dit hele gedoe, is mij nog niet duidelijk.
*
Wat rijdt die koets fijn. Wat is ie (zeker elektrisch) prachtig stil.
Zou 't fijn vinden, als er in de toekomst nog wat langer elektrisch gereden kon worden.
De nieuwe X5 van BMW redt dat al 80 km.
Maar weet 100% zeker, dat Volvo ook z 'n accu 's gaat opwaarderen. Dat is volkomen voorspelbaar.
*
Helemaal elektrisch, zie ik nog steeds niet zitten.
Als de elektrische peut op is, wil ik graag m 'n eigen regie houden.
Pas als er elektrische auto 's komen, waarmee je probleemloos 800 km haalt, en ook nog eens,
snel kunt laden (dat mag best een half uurtje kosten), ga ik misschien om.
Ben 77 jaar, mijn tijd zal het wel duren. Maar als je nu 100 wordt?
of bij de latere modellen, onder de motorkap vandaan met 4 straaltjes op de voorruit gespoten.
Daar raak je aan gewend.
Toen ik vanmiddag even bij de dealer langs ging, en hem vertelde, dat de "ruitenpieser" het niet goed deed.
Dat ik geen melding in 't display had gehad, en vullen ook niet mogelijk was. Omdat hij vol zat ..??!!
*
Wat voel je je dan een ongelofelijk stomme oen, als er getoond wordt, dat de ruitensproeiervloeistof,
bij de VOLVO, via de wisser gaat. En er daardoor geen druppel verloren gaat.
*
Kunnen ze bij BMW, best wat van leren.
*
MAG vertelde, in een van z 'n verhalen omtrent de XC90, dat hij veronderstelde geen "Elektrarijder" te zijn.
Maar intussen is hij super enthousiast. Zowel over 't rijden, als over 't verbruik.
Mijn verhaal is eigenlijk identiek. Had ook niet de indruk dat het "met name" leuk rijden was, op elektra.
Wij hebben heel veel korte afstanden, en af en toe er een paar forse afstanden tussendoor.
Maar even naar de supermarkt, de huisarts, bloedprikken etc. gaat helemaal op de elektrische tour.
Giethoorn Meppel. Zit ik met iets meer boodschappen, red ik het "net" niet, met die 40 km.
Komt er een heel klein beetje benzine bij. Wij rijden voor de grap vrijwel alles "pure".
Resultaat is wel na 2250 km 5.7 liter per 100 km.
Vind overigens, dat VOLVO dit niet reëel berekend. Ook een opgeladen accu kost geld.
Ik ga er gemakshalve/grof berekend, dat rijden op stroom 1/3 kost van benzine.
Maar wat die "kabouters" in den Haag voor plannen hebben, met dit hele gedoe, is mij nog niet duidelijk.
*
Wat rijdt die koets fijn. Wat is ie (zeker elektrisch) prachtig stil.
Zou 't fijn vinden, als er in de toekomst nog wat langer elektrisch gereden kon worden.
De nieuwe X5 van BMW redt dat al 80 km.
Maar weet 100% zeker, dat Volvo ook z 'n accu 's gaat opwaarderen. Dat is volkomen voorspelbaar.
*
Helemaal elektrisch, zie ik nog steeds niet zitten.
Als de elektrische peut op is, wil ik graag m 'n eigen regie houden.
Pas als er elektrische auto 's komen, waarmee je probleemloos 800 km haalt, en ook nog eens,
snel kunt laden (dat mag best een half uurtje kosten), ga ik misschien om.
Ben 77 jaar, mijn tijd zal het wel duren. Maar als je nu 100 wordt?