proefrit met V60 T5
Geplaatst: 14.12.2018 - 17:24
Onlangs proefrit gemaakt (T5 standaard onderstel): beviel in het algemeen heel goed.
Paar opvallende punten
- motor is bij constante snelheid echt stil; wel windgeruis hoorbaar; bij acceleratie viel mij de 'sound' van de motor eigenlijk ook wel mee; heel erg krachtig als je dat vraagt
- verbruik tijdens hele rit (ongeveer 100 km) 7.5L/100 km (bebouwde kom, buitenweg (80 km/u) en snelweg (100, 120, 130 km/u); eigenlijk zoals ik normaal rijdt
- stabiliteit rechtuit erg goed; weinig overhellen in (wat scherpere en snelle bochten); nb dat is een groot verschil met de S90 waar ik paar jaar geleden een stukje in reed
- elektrische stuurbekrachtiging (even aannemen dat die er op zit) is even wennen; er lijkt korte vertraging in te zitten, maar niet storend; wellicht afhankelijk van drive mode settings
- Geartronic is goed met de rechtervoet 'te bedienen'; bij veel plotseling veel gas schakelt hij snel terug en hoog in de toeren; bij rustige accelereren schakelt hij onmerkbaar
- head-up display is echt zeer praktisch
- weergave navigatie vond ik minder (maar ken natuurlijk alle instellingen nog niet); je ziet op display tussen de meters te weinig van de omgeving; dat is geen probleem als je goed rijdt, maar lastig als je toch verkeerd rijdt, daarbij past het midden display zich niet automatisch aan als je kruisingen nadert (zoals b.v. Garmin dat doet); maar dat kan dus zijn dat ik instellingen niet goed had staan
- ACC is echt heel prettig en ook Pilot Assist doet het best goed (als je maar bedenkt dat het echt niet meer dan een assist is).
Ik heb er maar een aangeschaft.
Paar opvallende punten
- motor is bij constante snelheid echt stil; wel windgeruis hoorbaar; bij acceleratie viel mij de 'sound' van de motor eigenlijk ook wel mee; heel erg krachtig als je dat vraagt
- verbruik tijdens hele rit (ongeveer 100 km) 7.5L/100 km (bebouwde kom, buitenweg (80 km/u) en snelweg (100, 120, 130 km/u); eigenlijk zoals ik normaal rijdt
- stabiliteit rechtuit erg goed; weinig overhellen in (wat scherpere en snelle bochten); nb dat is een groot verschil met de S90 waar ik paar jaar geleden een stukje in reed
- elektrische stuurbekrachtiging (even aannemen dat die er op zit) is even wennen; er lijkt korte vertraging in te zitten, maar niet storend; wellicht afhankelijk van drive mode settings
- Geartronic is goed met de rechtervoet 'te bedienen'; bij veel plotseling veel gas schakelt hij snel terug en hoog in de toeren; bij rustige accelereren schakelt hij onmerkbaar
- head-up display is echt zeer praktisch
- weergave navigatie vond ik minder (maar ken natuurlijk alle instellingen nog niet); je ziet op display tussen de meters te weinig van de omgeving; dat is geen probleem als je goed rijdt, maar lastig als je toch verkeerd rijdt, daarbij past het midden display zich niet automatisch aan als je kruisingen nadert (zoals b.v. Garmin dat doet); maar dat kan dus zijn dat ik instellingen niet goed had staan
- ACC is echt heel prettig en ook Pilot Assist doet het best goed (als je maar bedenkt dat het echt niet meer dan een assist is).
Ik heb er maar een aangeschaft.