Pagina 1 van 3

Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 15.12.2018 - 20:13
door teebee
Vandaag een schrijven van Volvo Nederland ontvangen betreffende een terugroep-aktie mbt On Call.
Betreft de V60 V60CC S90 S90L V90 V90CC XC40 XC60 en XC90 van modeljaren 17-19.
Er zit een potentieel probleem in de software van On Call; deze zou mogelijk niet juist werken bij het automatisch doorgeven van locatie in geval van ongeluk. Handmatige communicatie werkt wel goed.
Software update zsm vereist.
Verzoek afspraak te maken bij dealer voor update, duur ca 60 minuten, en uiteraard kostenloos.
Met de excuses van Volvo ;-)

Dus ga ik maar een afspraakje inplannen bij mijn dealer, zal mij benieuwen wanneer ik terecht kan.... zsm is het nadrukkelijke verzoek van Volvo.... maar ik ben bang dat dat wel even zal gaan duren gezien de gebruikelijke drukte aldaar.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 09:38
door rwbc
Hmm heb nog niets gehoord/ontvangen maar de afgelopen 3 dagen werkt het activeren van de standkachel niet meer.
Weet niet of het met elkaar te maken heeft maar irritant is het wel. Morgen maar even naar de dealer...

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 09:48
door OGA244
Die van mij moet ook even terug

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 09:54
door rwbc
Bij m'n buurman werkte de standkachel ook niet vanochtend dus het lijkt meer te zijn dan even de app opnieuw installeren...

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 10:11
door teebee
In het schrijven wordt uitsluitend gesproken over een potentieel probleem mbt positiebepaling bij automatische melding.
Maar wellicht dat het meer bij-effecten heeft.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 10:15
door rwbc
Als ik nu op de kaart in de app kijk dan staat m'n auto niet op de oprit maar zo'n 30 meter verderop :)

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 10:17
door teebee
Weggegleden door de gladheid? :-)

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 10:42
door NielsPHEV
rwbc schreef: Hmm heb nog niets gehoord/ontvangen maar de afgelopen 3 dagen werkt het activeren van de standkachel niet meer.
Weet niet of het met elkaar te maken heeft maar irritant is het wel. Morgen maar even naar de dealer...
vgls mij is er een on-call storing geweest, bij ons werkte een en ander ook niet meer

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 10:56
door rwbc
Als in het werkt nu wel weer?

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 11:04
door teebee
Schijnt idd vorige week een storing te zijn geweest.
Hier werkte de standkachel optie echter probleemloos.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 11:05
door mga1600
Voor watbetreft die standkachel: bij mij werkt het gebruik van timers niet, wel een directe start. Ik begreep van de dealer dat dat een bekend software foutje is en dat het in de laatste versies verwerkt zou moeten zitten. Bij mij wordt die morgen geladen. Voor wat betreft de VOC positionering heb ik (nog)geen oproep gehad terwijl mijn auto denk ik wel in de groep zit (MY17). Zal het meteen navragen als ik toch bij de dealer ben....

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 16.12.2018 - 11:13
door Risrael
Auto staat wel op de juiste plek maar laten knipperen lukt niet.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 17.12.2018 - 15:05
door teebee
Nou, ik kan op 7-1 terecht voor de noodzakelijke update voor On Call...
Tot die tijd maar voorzichtigjes rijden ;-)

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 17.12.2018 - 15:51
door IkeV70
Ik vraag me af hoe ze deze fout ontdekt hebben.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 17.12.2018 - 16:22
door teebee
Ik mag hopen niet ‘the hard way’....

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 17.12.2018 - 21:30
door the10us
teebee schreef: Nou, ik kan op 7-1 terecht voor de noodzakelijke update voor On Call...
Tot die tijd maar voorzichtigjes rijden ;-)
Wat belachelijk lang voor zo'n belangrijke update. Meer als aan de PC koppelen bij de dealer is het niet. Hoeft niet eens een monteur bij te blijven staan lijkt me.
Ik zou benieuwd zijn hoe de dealer reageert als jou in de tussentijd iets overkomt als gevolg van het niet goed functioneren van de On Call functie.....
Persoonlijk zou ik niet akkoord gaan met zo'n urgente update. Volvo claimt niet voor niets om vanaf 2020 geen dodelijke verkeersslachtoffers meer te hebben. Dan mogen de dealers dergelijke urgente updates wel wat prioriteiten geven.....
#justmy2cents

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 17.12.2018 - 21:43
door teebee
“Zo spoedig mogelijk” is een rekbaar begrip voor een overvolle dealer....
Ik heb vakantie gepland staan zonder lange trips, dus in deze tijd van engeltjes hoop ik dat er 1 op mn schouder meereist ;-) daarnaast staat er nog een mooie V40cc op de oprit :-)
Heb het vermoeden dat er iets meer nodig is dan alleen aan de stekker hangen, zal minstens toezicht nodig zijn verwacht ik.
Is qua bezetting ws ook een lastige tijd.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 17.12.2018 - 21:48
door NielsPHEV
We spreken over een mogelijk probleem op een feature niet bijna niemand ooit gebruikt en in de gevallen dat het wordt gebruikt het nog maar de vraag is of het nodig is hoe vaak is het immers dat je crasht zonder dat er iemand in de buurt is...

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 17.12.2018 - 21:51
door teebee
Maar toch.... je zal die ene maar zijn

Heb tot dit moment ook met het ‘mogelijke probleem’ rondgereden zonder het te weten, die 3 weken extra lukt ook wel.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 17.12.2018 - 21:53
door IkeV70
Ik lig iig niet wakker van dat probleem. Ik heb dan ook geen haast om die software update te laten installeren.