Volvo On call

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
barakat
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 19.05.2008 - 13:35
Locatie: Eindhoven

Ik gebruik VOC nu al ca 4 jaar. Recent weer verlengd met 2 jaar.

In al die tijd is mijn ervaring met VOC zeer slecht, nl om de reden dat VOC gemiddeld wel 1 dag per week eruit ligt. En dan kan je niet inloggen, of er is geen verbinding terwijl alle andere apps/services gewoon een verbinding hebben, of er kan geen contact met de auto worden gemaakt, etc, etc.... Ik vind het waardeloos.

1x per week eruit liggen is anno 2018 echt niet meer acceptabel Volvo. Een keer voor onderhoud even uit de lucht snap ik, hoewel dat tegenwoording ook niet meer nodig is. Veel bedrijven plegen onderhoud zonder de boel uit de lucht te halen. Up tijd van 99,95% of hoger is tegenwoordig de stndaard. Volvo blijft volgens mij hangen rond de 80%. Echt onacceptabel!

Hoop dat ze meelezen en die club kneuzen die veratwoordelijk is voor de VOC service eruit schoppen, en daar capabele mensen voor in de plaats zetten die gaan voor 99,95% up tijd!
In the mind of the beginner there are many options, but in the mind of the expert there are only a few
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Slaat inderdaad nergens op dat het er vaak uit ligt, maar elke week heb ik gelukkig niet ervaren. Maar goed ik heb het pas sinds 2013.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Ook ik gebruik Voc sinds (mei) 2013 en heb er eigenlijk geen problemen mee. Kan het natuurlijk niet reproduceren, maar het zal dicht in de buurt komen van 95%
Ook bij collega's die met andere merken rijden zijn de on call systemen niet perfect.
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Ook ik gebruik VOC sinds dec 2013 en ik heb zelden een probleem. ca. 95% geldt ook voor mij. @barakat , staat de auto misschien op een plek, waar er slecht ontvangst is?
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

barakat schreef:Hoop dat ze meelezen en die club kneuzen die veratwoordelijk is voor de VOC service eruit schoppen, en daar capabele mensen voor in de plaats zetten die gaan voor 99,95% up tijd!
Ik zou zeggen stuur een open sollicitatie..... ;-)
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
barakat
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 19.05.2008 - 13:35
Locatie: Eindhoven

henkchroom schreef: @barakat , staat de auto misschien op een plek, waar er slecht ontvangst is?
Ik woon in een redelijk dicht bebouwde omgeving en verwacht dat de ontvangst in orde is. Problemen met VOC beperken zich niet alleen tot mijn huis adres, maar komen op andere plekken ook voor.

Volvo, als jullie mee lezen, dan stel ik voor dat jullie een "ontvangst sterkte" meter in de App implementeren, wat aangeeft hoe goed de verbinding van de auto is. Dit zorgt voor een stuk transparantie, waardoor de gebruiker snapt waarom iets niet werkt.
Laatst gewijzigd door barakat op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In the mind of the beginner there are many options, but in the mind of the expert there are only a few
Gebruikersavatar
barakat
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 19.05.2008 - 13:35
Locatie: Eindhoven

Hans oet Twent schreef: Ik zou zeggen stuur een open sollicitatie..... ;-)
Ik heb andere dingen aan m'n hoofd... anders zou ik het serieus overwegen.
In the mind of the beginner there are many options, but in the mind of the expert there are only a few
Gebruikersavatar
xelor
3rd Gear member
Berichten: 292
Lid geworden op: 22.05.2018 - 21:22

barakat schreef:
Hans oet Twent schreef: Ik zou zeggen stuur een open sollicitatie..... ;-)
Ik heb andere dingen aan m'n hoofd...
... oh ja? joh!

Volvo On Call werkt prima bij mij, ook in de parkeergarage met matige ontvangst
I've got this theory that there is a dark olive green Volvo in any sane person's future
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

barakat schreef:
Hans oet Twent schreef: Ik zou zeggen stuur een open sollicitatie..... ;-)
Ik heb andere dingen aan m'n hoofd... anders zou ik het serieus overwegen.
Keuze's maken. Als jij de oplossing hebt zou ik serieus overwegen te schrijven. Je loopt dan fluitend binnen. Volvo wil een fortuin betalen aan mensen die de oplossing hebben. Anders zou ik zeggen adem in adem uit en rustig afwachten wat komen gaat. Neem van mij aan dat er achter de schermen knetterhard gewerkt wordt om het probleem te tackelen.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

barakat schreef: Volvo, als jullie mee lezen, dan stel ik voor dat jullie een "ontvangst sterkte" meter in de App implementeren, wat aangeeft hoe goed de verbinding van de auto is. Dit zorgt voor een stuk transparantie, waardoor de gebruiker snapt waarom iets niet werkt.
Niet vervelend bedoeld maar ik krijg de indruk dat je je ook tot Volvo wilt richten. In dat geval ligt het meer voor de hand om ,e direct te mailen of iets op hun Facebookpagina achter te laten.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
ccharlie
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13.01.2018 - 14:56

normaal gesproken werkt Volvo On Call wel hoewel traag reagerend, maar vandaag van iphone geen verbinding met met Volvo. Dus geen adres vooraf naar Volvo kunnen sturen en geen parking climate. Dan maar tijdens het rijden het traag reagerende Sensus systeem bedienen. Gisteren had ik de VOC-app geupdated dus ik dacht dat het daarmee te maken heeft. Of is dat toevallig en lag vandaag zondag 16 dec VOC er overal uit ?
Gebruikersavatar
xelor
3rd Gear member
Berichten: 292
Lid geworden op: 22.05.2018 - 21:22

ccharlie schreef: normaal gesproken werkt Volvo On Call wel hoewel traag reagerend, maar vandaag van iphone geen verbinding met met Volvo. Dus geen adres vooraf naar Volvo kunnen sturen en geen parking climate. Dan maar tijdens het rijden het traag reagerende Sensus systeem bedienen. Gisteren had ik de VOC-app geupdated dus ik dacht dat het daarmee te maken heeft. Of is dat toevallig en lag vandaag zondag 16 dec VOC er overal uit ?
... dat klinkt gezellig :D

hier verder geen bugs VOC 16/12
I've got this theory that there is a dark olive green Volvo in any sane person's future
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

ccharlie schreef: normaal gesproken werkt Volvo On Call wel hoewel traag reagerend, maar vandaag van iphone geen verbinding met met Volvo. Dus geen adres vooraf naar Volvo kunnen sturen en geen parking climate. Dan maar tijdens het rijden het traag reagerende Sensus systeem bedienen. Gisteren had ik de VOC-app geupdated dus ik dacht dat het daarmee te maken heeft. Of is dat toevallig en lag vandaag zondag 16 dec VOC er overal uit ?
Sinds 2017 dat ik het gebruik nog geen serieuze storing gehad met VOC.
Tot afgelopen vrijdag. eenzijdige communicatie alleen van de auto naar app. iets sturen naar de auto is momenteel niet mogelijk.
Ik zie het nu bij meerdere, VOC heeft problemen een hopelijk worden ze snel op gelost.
Wel jammer dat deze uitgerekend in de horror winter van 2018/2019 valt gelukkig duurde deze aanval van sneeuw maar 8 uur.. 2cm ophef :D :D :D :D
Was één V90
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Ik heb de VOC app altijd matig betrouwbaar gevonden. 5 jaar geleden, toen ik de app voor het eerst had, was het heel slecht. De app zelf zat in eerste instantie ook slecht in elkaar. Maar dat verbeterde na enige tijd wel. Ik heb me nooit zo gestoord aan de app omdat ik 'm toch niet gebruikte voor essentiele zaken.
Nu echter, met de nieuwe V60, blijkt dat je uitsluitend via de app de standkachel op afstand kunt starten. Dit kon bij de vorige V60 nog gewoon met de sleutel. Daarmee is de app dus opeen wel essentieel onderdeel geworden van mijn dagelijkse routine. En dat is dus behoorlijk beroerd. Vaak werken de functies wel, maar regelmatig ook gewoon niet. Onlangs heeft de app anderhalve week helemaal geen verbinding meer met mijn auto gehad. Ik beschouw het op afstand kunnen starten van de standverwarming een basis-functionaliteit van dat systeem (wat ik bewust bijbesteld en betaald heb). Dat dat opgelost is dmv de app vind ik bijzonder teleurstellend.

Een andere functie die ik nog wel eens gebruik is een adres naar de navigatie sturen. De laatste paar keer werkte dat in eerste instantie niet. Ik stuur een adres, app zegt dat het gelukt is, ik stap in de auto en geen adres te bekennen. Als ik dan, zittend in de auto, het adres nogmaals stuur komt het wel binnen.

De app zelf blijft hopeloos traag. Althans, het zal wel niet aan de app liggen, maar aan de communicatie tussen app, servers en auto. Maar hoe het komt komt het, het is gewoon vervelend traag. Ik ga dus dan ook niet wachten of mijn standkachelstart opdracht lukt, daarvoor duurt het te lang. Ik kom er dan dus pas bij instappen achter dat de opdracht mislukt is.

Nog een designprobleem van de app: Als de servers er helemaal uitliggen, en dat komt zo nu en dan voor, dan kan de app niet inloggen en vraagt mij opnieuw om mijn wachtwoord. Alsof er niets mis is met de server maar ik mijn wachtwoord veranderd zou hebben, ofzo. Ook als de servers daarna weer online komen moet ik nog steeds mijn wachtwoord opnieuw invullen. Dat is vervelend. Ik ken dat wachtwoord niet uit mijn hoofd. Ik kan dat dan pas weer invullen als ik op kantoor zit en mijn wachtwoord manager bij de hand heb. Maar op kantoor ben ik weer niet met de VOC app bezig, dus dan moet ik er weer aan denken, etc.

Ik wil ook wel een pluspunt noemen: In de Android versie biedt de app widgets voor op je homescreen. Je kunt de standkachel, ERS, door lock/unlock, etc, als widgets op (een van) je homescreen(s) zetten en direct bedienen zonder de app zelf te hoeven openen. Dat is wel handig.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Volvo NL:

Na het updaten van de Volvo On Call app gisteren zijn er problemen ontstaan met bijv. het aansturen van de parkeerverwarming. Het probleem is zojuist opgelost en alles werkt weer naar behoren. Als je nog vragen hierover hebt, horen wij dat graag.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

klopt werkt weer na 11.00 is het weer gaan werken..
Was één V90
Gebruikersavatar
barakat
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 19.05.2008 - 13:35
Locatie: Eindhoven

jalex_h schreef:
barakat schreef: Volvo, als jullie mee lezen, dan stel ik voor dat jullie een "ontvangst sterkte" meter in de App implementeren, wat aangeeft hoe goed de verbinding van de auto is. Dit zorgt voor een stuk transparantie, waardoor de gebruiker snapt waarom iets niet werkt.
Niet vervelend bedoeld maar ik krijg de indruk dat je je ook tot Volvo wilt richten. In dat geval ligt het meer voor de hand om ,e direct te mailen of iets op hun Facebookpagina achter te laten.
Nee ik wil me niet tot Volvo alleen richten. Ik ge(mis)bruik dit forum om een ervaring/vervelend gevoel te delen. En als Volvo hun werk goed doen, dat moeten ze ook dit forum in de gaten houden. Dus in die zin richt ik me tot Volvo via dit forum.

Wat mij stoort is dat er zoveel bedrijven slechte producten naar de markt brengen, en daarmee blijven wegkomen. Als je een product maakt, maak het dan goed. En ja dingen kunnen af en toe het laten afweten, maar niet om de haverklap.
In the mind of the beginner there are many options, but in the mind of the expert there are only a few
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dan moet je niet hier het forum gaan spammen maar je direct tot Volvo wenden, 100punten voor Jalex!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
ccharlie
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13.01.2018 - 14:56

Vandaag werkt VOC inderdaad wel weer goed
Laatst gewijzigd door ccharlie op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Volgens mij heeft Volvo nog wat werk te verrichten....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”