Pagina 1 van 1

C70 eerste generatie zwakke punten

Geplaatst: 23.12.2018 - 16:50
door Remon
Hallo Volvorijders,

Momenteel ben ik aan het rondkijken naar een Volvo C70 cabrio van de eerste generatie. In mijn geval zal de auto zomer en winter buiten staan, hoe gaat dat met het dak en welk onderhoud heeft het nodig?
Wat zijn de zwakke punten van deze auto en waar op te letten?

Alvast bedankt voor jullie reactie en goede feestdagen,

Remon

Re: C70 eerste generatie zwakke punten

Geplaatst: 24.12.2018 - 10:01
door Herman71
Hallo Remon,

Het enige wat ik je kan vertellen is dat het dak van de wagen wel wat meer onderhoud nodig heeft wanneer je de C70 zomer/winter buiten wil laten staan. Er bestaan goede impregneer middelen hiertegen waarbij je het gewenste ‘pareleffect’ kunt krijgen. Ik impregneer mijn C70 eens per jaar (staat wel binnen) en het dak is nogals nieuw.
Verder zou ik geen echte minpunten kunnen op noemen. Kijk goed naar het achterruitje en of het dak vloeiend open/dicht gaat.
Afgelopen zomer heb ik de C70 meegenomen naar Engeland, de kofferbak is wat aan kleine kant (komt door de opbergbak van het dak) maar ruim voldoende om creatief te pakken. Wij hebben confortabel kunnen reizen met telkens het dak open, heerlijke beleving! Maar uiteindelijk heeft elk merk wel zijn plus en minpunten.

Succes met je zoektocht!

Groeten,
Herman

Re: C70 eerste generatie zwakke punten

Geplaatst: 24.12.2018 - 10:57
door Mart van der Steeg
Er is wel wat te noemen:
- kachelradiator kan lekken (bekend punt bij deze serie S/V/ C70)
- antennering bij contactslot (slecht-haperend starten)
- airco (compressor en verdamper)
- draagarmrubbers voor
- motorsteunen
- pakkingen spruitstuk.

Behalve airco heb ik veel van deze zaken laten vervangen, het is allemaal goed te doen en zijn deels slijtage-onderdelen.
Het houdt een keer op met bv. rubbers. Tevens is het gewicht van de C70 vrij hoog.....

Re: C70 eerste generatie zwakke punten

Geplaatst: 26.12.2018 - 09:47
door zwimmiz
Voorgaande kan ik beamen na een S70 en een C70 T5 te hebben gehad. In beide gevallen de kachelradiator/airco laten vervangen/reparareren.
Ik laat alles uitvoeren bij een volvo specialist en kom uit op ongeveer 1000 euro p/j aan onderhoud bij 35 dkm per jaar rijden.

Bij auto's van deze leeftijd zou ik voornamelijk kijken naar hoeveel onderhoud er aantoonbaar uitgevoerd is. En een aankoopkeuring door een volvospecialist is zeker aan te raden. Succes met je zoektocht!