Sensus Navigatie

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6919
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

De menukeuze zoals in het ‘oude’ Sensus systeem is niet aanwezig in het nieuwe.
Wellicht dat RTTI voldoende info biedt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Tibs
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 27.09.2007 - 10:26

Hoe zoom je eigenlijk gemakkelijk snel uit om de volledige route te zien? In een Passat is daar een knopje voor in de vorm van een raket die dan kort een volledig overzicht geeft van de route.
MY2019 Volvo V60 - D3
MY2003 Toyota Avensis Wagon - 2.0 D4-D (Wife’s car)
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

RTTI staat bij mij aan maar ik krijg 0 meldingen. Zelfs al sta ik in een hopeloze file zoals gisteren rond Antwerpen. Ook internet en roaming stonden aan.
Het enige dat ik zie zijn de rode en groene lijnen die aangeven of er file is. Het oude systeem gaf ook aan hoeveel file er staat.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
JoopXC
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59

Risrael schreef: RTTI staat bij mij aan maar ik krijg 0 meldingen. Zelfs al sta ik in een hopeloze file zoals gisteren rond Antwerpen. Ook internet en roaming stonden aan.
Het enige dat ik zie zijn de rode en groene lijnen die aangeven of er file is. Het oude systeem gaf ook aan hoeveel file er staat.
Systeem geeft dus geen suggesties aan wat betreft alternatieve routes?
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Jawel dat doet ie wel. Maar ik zou graag willen weten hoeveel file er op mijn route staat.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

In mijn huidige systeem met Tom Tom live traffic geeft de nav. precies aan waar er hoeveel km file staat en hoeveel vertraging dit oplevert. In je instelling kan je aangeven per wanneer je een omleiding wilt (bijv bij 15 min. vertraging). Dit werkt perfect nu en is nagenoeg gelijk aan Google Maps vaak. Is rtti hiermee vergelijkbaar?
TimN
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03.10.2018 - 20:47

Even terug naar mijn eerste vraag van deze draad.
Ik kreeg gisteren een heldere ingeving om iets uit te proberen. Standaard heb ik de route begeleiding ook aan staan tussen de klokken.
Daarom dacht ik schakel deze eens uit en laat daar andere info tonen. Mijn hoop was dat het grote scherm bij navigatie alle zaken liet zien wat anders tussen de klokken terecht komt. Maar helaas zodat je een route ingesteld hebt komt de begeleiding tussen de klokken gewoon weer terug.
Daar ging mijn heldere ingeving.
Huidig: V60 B3 Inscription 2021, Fusion Red, Blond leder, Panoramadak, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, BLIS, trekhaak en nog wat opties.
V60 T5 Momentum november 2018 - Birch Light Metalic, Lederen bekleding, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, trekhaak en nog wat opties.
V60 T3 automaat, en diverse V60/S60 vanaf 2000
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6919
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Heb je dit direct geconstateerd? (Zonder het contact uit te hebben gehad bedoel ik)
De instelling wat er getoond wordt tussen de klokken staat in principe in je bestuurdersprofiel (sleutel). Dus indien je deze weergave hebt uitgeschakeld en deze wijziging niet hebt vastgelegd in je bestuurdersprofiel, daarna je contact uit hebt gehad en daarna weer aan dan heb jede eerdere instelling gewoon weer terug.
Ik heb het nog niet getest dus het is vooralsnog een suggestie.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Struikrover
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 02.06.2008 - 19:28

teebee schreef: Heb je dit direct geconstateerd? (Zonder het contact uit te hebben gehad bedoel ik)
De instelling wat er getoond wordt tussen de klokken staat in principe in je bestuurdersprofiel (sleutel). Dus indien je deze weergave hebt uitgeschakeld en deze wijziging niet hebt vastgelegd in je bestuurdersprofiel, daarna je contact uit hebt gehad en daarna weer aan dan heb jede eerdere instelling gewoon weer terug.
Ik heb het nog niet getest dus het is vooralsnog een suggestie.
Ik heb dit nagevraagd bij de dealer, stoorde me er er ook aan maar het klopt. Zo snel je een route hebt ingesteld krijg je altijd de kaart tussen je klokken. Volvo doet dit vanuit het veiligheidsoogpunt. Ongeacht je instellingen.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12261
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je krijgt alleen de aanwijzingen te zien
Gebruikersavatar
Struikrover
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 02.06.2008 - 19:28

OGA244 schreef: Je krijgt alleen de aanwijzingen te zien
Bij de nieuwe V60 de kaart en aanwijzigingen.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Struikrover schreef: Ik heb dit nagevraagd bij de dealer, stoorde me er er ook aan maar het klopt. Zo snel je een route hebt ingesteld krijg je altijd de kaart tussen je klokken. Volvo doet dit vanuit het veiligheidsoogpunt. Ongeacht je instellingen.
Vanuit veiligheidsoogpunt ??
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6919
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Direct voor je zicht op je nav ipv opzij
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Struikrover
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 02.06.2008 - 19:28

teebee schreef: Direct voor je zicht op je nav ipv opzij
Idd :P
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Ik kan me niet voorstellen dat dat de overweging was.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6919
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Wie weet zorgt voortschrijdend inzicht er over een poosje (?) voor dat ze een leuke praktische aanpassing programmeren.
De 2.0 updates bevatten tenslotte wel vaker leuke bruikbare aanpassingen (bv het niet kunnen wegrijden van de electr handrem zonder dat je je gordel om hebt, dat is sinds 2.0 van nov/dec achterhaald)
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Als het up-to-date moet zijn, moet je al zeker niet bij de systemen van de constructeurs blijven hangen. In het beste geval zijn die vier maanden oud maar meestal 6 maand of nog ouder. Weet niet hoe Google-maps het doet maar Waze (zelfde stal) is hierin toch heer & meester. Wij komen toch zéér dikwijls op locale wegen in diverse havens waar zéér veel & soms zéér snel alles veranderd en Waze weet dat in 9/10 gevallen al lang nog voor je die straat/wegen daadwerkelijk kan gebruiken. Wij hebben door de jaren heen al heel dikwijls "offroad" gereden met de Allroad. :D
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Kinoúmai schreef: Als het up-to-date moet zijn, moet je al zeker niet bij de systemen van de constructeurs blijven hangen. In het beste geval zijn die vier maanden oud maar meestal 6 maand of nog ouder. Weet niet hoe Google-maps het doet maar Waze (zelfde stal) is hierin toch heer & meester. Wij komen toch zéér dikwijls op locale wegen in diverse havens waar zéér veel & soms zéér snel alles veranderd en Waze weet dat in 9/10 gevallen al lang nog voor je die straat/wegen daadwerkelijk kan gebruiken. Wij hebben door de jaren heen al heel dikwijls "offroad" gereden met de Allroad. :D
Kaart-updates en software-updates zijn 2 verschillende dingen. Qua software-updates moet je inderdaad niet teveel verwachten van autofabrikanten. Qua kaart-updates natuurlijk wel. Mijn (beperkte) ervaring tot nu toe is dat de kaarten in de Sensus Navigatie goed up2date zijn. Ik heb ook al diverse updates ontvangen in de 3 maanden dat ik de auto i bezit heb.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Onder up tot date versta ik dat de file info etc. juist is. Werkt dat RTTI van Volvo goed?
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

IkeV70 schreef:
Kinoúmai schreef: Als het up-to-date moet zijn, moet je al zeker niet bij de systemen van de constructeurs blijven hangen. In het beste geval zijn die vier maanden oud maar meestal 6 maand of nog ouder. Weet niet hoe Google-maps het doet maar Waze (zelfde stal) is hierin toch heer & meester. Wij komen toch zéér dikwijls op locale wegen in diverse havens waar zéér veel & soms zéér snel alles veranderd en Waze weet dat in 9/10 gevallen al lang nog voor je die straat/wegen daadwerkelijk kan gebruiken. Wij hebben door de jaren heen al heel dikwijls "offroad" gereden met de Allroad. :D
Kaart-updates en software-updates zijn 2 verschillende dingen. Qua software-updates moet je inderdaad niet teveel verwachten van autofabrikanten. Qua kaart-updates natuurlijk wel. Mijn (beperkte) ervaring tot nu toe is dat de kaarten in de Sensus Navigatie goed up2date zijn. Ik heb ook al diverse updates ontvangen in de 3 maanden dat ik de auto i bezit heb.
We hebben het hier over kaart-updates. Zou me ten sterkste verbazen dat Volvo die alle drie maanden (on air?) gaat updaten. Zij zouden hiermee dan een vrij unieke plaats innemen in dit gebeuren denk ik want bij "den Duits" gebeurt dit alvast niet. Bij Audi bvb was dit alle 6 maanden gedurende de eerste 3 jaar "gratis" (is verdoken natuurlijk want kocht je incl. een optie bij aankoop). Bij MB hoor ik nu dat het na 3 maanden al betalend zou zijn om je kaarten up2date te houden/krijgen.

Ik zou ook eerder denken dat autoconstructeurs sneller software-update gaan uitbrengen dan kaart-updates, zou me meer de logica zijn. :-)
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”