Sensus Navigatie

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Knippie schreef: Onder up tot date versta ik dat de file info etc. juist is. Werkt dat RTTI van Volvo goed?
Dat zou inderdaad het meest logische zijn maar als je kaarten niet up-to-date zijn heb je aan die RTTI ook niet veel.
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Toch wel, files staan voornamelijk op de snelwegen. Die worden niet elke 6 maanden verlegd
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Knippie schreef: Onder up tot date versta ik dat de file info etc. juist is. Werkt dat RTTI van Volvo goed?
Dat werkt heel goed. Elke kleine vertraging of stilstaand verkeer zie je op het scherm.
Bijvoorbeeld een kleine opstopping voor een brug die open staat.
Risrael schreef: RTTI staat bij mij aan maar ik krijg 0 meldingen. Zelfs al sta ik in een hopeloze file zoals gisteren rond Antwerpen. Ook internet en roaming stonden aan.
Het enige dat ik zie zijn de rode en groene lijnen die aangeven of er file is. Het oude systeem gaf ook aan hoeveel file er staat.
Heb je dit al opgelost? Je moet het systeem toestemming geven om gegevens te delen meende ik?
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Risrael schreef: Waar ik dan nog niet achter ben is het volgende. Bij mijn V70 kon je details opvragen van files en opstoppingen. Zit dit hier ook ergens verstopt?
Bedoel je dit in de bijlage?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Knippie schreef: Toch wel, files staan voornamelijk op de snelwegen. Die worden niet elke 6 maanden verlegd
Hopelijk staat op jou kaarten dan al de nieuwe (nou, is al wel enkele maanden oud natuurlijk maar wil het maar als voorbeeld geven) afrit van Goes-noord op. Anders zou je wel eens heel lang in de file kunnen staan richting Vlissingen. Als je kaart daar geen weet van heeft zal het RTTI je gewoon laten staan met wellicht de juiste file gegevens.
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Thanks jvov60, dat bedoelde ik idd. Fijn dat RTTI goed werkt. Heb nu TomTom live traffic en das echt fijn, zelfs in het buitenland nauwkeurige info.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

jvov60 schreef:
Risrael schreef: Waar ik dan nog niet achter ben is het volgende. Bij mijn V70 kon je details opvragen van files en opstoppingen. Zit dit hier ook ergens verstopt?
Bedoel je dit in de bijlage?
Inderdaad. Super! Ga ik morgen uitproberen.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Gedurende mij wintersport trip heb ik Sensus flink kunnen uitproberen, RTTI actief.
Mijn ervaringen zijn meer dan uitstekend! Het is voor mij een zeer prettig en betrouwbaar systeem gebleken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Helemaal mee eens teebee. Van de week een hele week in Gent en Antwerpen vertoefd. In één woord: voortreffelijk. Geeft alles supergoed aan en geeft duidelijke alternatieve routes indien noodzakelijk.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Het is even een kwestie van wennen; wat geeft het systeem op welke wijze en op welke momenten waar weer.
Indien je dat door hebt is het een werkelijk fantastisch systeem welke zeer nauwkeurig en logisch werkt.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Ik ben ook niet ontevreden. RTTI vind ik zelfs super.
Maar feit is dat Sensus vaak andere routes kiest dan Google Maps. En ik denk dat Google toch wat betere algoritmes erop loslaat voor de meest optimale route op elk moment.
Maar bestaat dat 3D beeld van gebouwen in de huidige Sensus zoals in het filmpje?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Tibs
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 27.09.2007 - 10:26

Toen ik deze week naar Eemshaven moest merkte ik ook dat Sensus een totaal andere route kiest van Google. Scheelde een 30 minuten op de totale tijd. Vond ik toch wat vreemd, dan maar gebruik gemaakt van google maps via carplay. Jammer dat dit (nog?) niet tussen de tellers kan gezien worden.
MY2019 Volvo V60 - D3
MY2003 Toyota Avensis Wagon - 2.0 D4-D (Wife’s car)
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Tibs schreef: Toen ik deze week naar Eemshaven moest merkte ik ook dat Sensus een totaal andere route kiest van Google. Scheelde een 30 minuten op de totale tijd. Vond ik toch wat vreemd, dan maar gebruik gemaakt van google maps via carplay. Jammer dat dit (nog?) niet tussen de tellers kan gezien worden.
Dit is ook mijn ervaring. Al een aantal keer ondervonden dat Sensus een onlogische route kiest.

Zelfs ook al meegemaakt dat de bestemming 20km verwijderd was van de juiste plek. Ik had een adres in Heerhugowaard in mijn favorieten staan. Ingesteld als bestemming, leidt het systeem me naar een plek ergens in Bergen. Bergen en Heerhugowaard liggen 20 km uit elkaar. Favoriet verwijderd en opnieuw erin gezet lijkt het probleem weer verholpen te hebben.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Google heeft mij ook al meer dan eens een ‘bijzondere’ route gepresenteerd.. zo ook andere navi apps, dus concludeer ik dat alle systemen wel ns een hick-up hebben.
Is me overigens bij Sensus nog nooit gebeurd.
20km afwijking bestemming: Heb toch het vermoeden dat er een gebruikersfout (zonder dit te hebben doorgehad) aan te grondslag ligt.

Ennieweej, ik blijf mij uiterst positieve ervaringen met het Sensus systeem onderstrepen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

teebee schreef: Google heeft mij ook al meer dan eens een ‘bijzondere’ route gepresenteerd.. zo ook andere navi apps, dus concludeer ik dat alle systemen wel ns een hick-up hebben.
Is me overigens bij Sensus nog nooit gebeurd.
20km afwijking bestemming: Heb toch het vermoeden dat er een gebruikersfout (zonder dit te hebben doorgehad) aan te grondslag ligt.

Ennieweej, ik blijf mij uiterst positieve ervaringen met het Sensus systeem onderstrepen.
Helemaal mee eens teebee. Ook ik blijf uiterst positief. Mijn Belgische collega's waren ook altijd uiterst negatief over Volvo's navigatiesystemen. Totdat ik eens mee volgde hoe ze het systeem gebruikten en kwam ik erachter dat ze dat gewoon verkeerd deden met een grote "Aaaahhhh zoooo" als gevolg.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

teebee schreef: 20km afwijking bestemming: Heb toch het vermoeden dat er een gebruikersfout (zonder dit te hebben doorgehad) aan te grondslag ligt.
Nee hoor. Geen gebruikersfout. Op het scherm stond correct het adres (straat en plaats) van de bestemming vermeld. Maar de route eindigde ergens anders. Ik heb de bestemming nog een paar keer opnieuw ingesteld (route anuleren en opnieuw instellen). Hielp niet.


Ik ben het er wel mee eens dat Google ook niet altijd een logische route kiest, maar dat is toch minder vaak het geval dan bij Sensus, althans dat is mijn ervaring.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Ik had trouwens vorige week ook dat Sensus me ergens een fietspad op wilde sturen. Kennelijk dacht het systeem dat het een normale weg was.
(dit ligt dan natuurlijk weer aan de kwaliteit van de kaarten en wordt misschien ook wel weer opgelost met een toekomstige update)

Dus ja, het systeem ziet er goed uit, de weergave tussen de tellers is mooi, maar de kwaliteit van de routes en de kaarten is minder, en de aanwijzingen op ingewikkelde knooppunten vind ik minder goed dan ik gewend ben van Google Maps.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

We kunnen concluderen dat jouw ervaringen afwijken tov mijn ervaringen, mbt aanwijzingen is het een persoonlijke kwestie wat vind je logisch, wat ben je gewend, wat verwacht je. Ik vind de aanwijzingen welke worden gegeven uitstekend en laten wat mij betreft niets te wensen over.
De kaartkwaliteit vind ik ver boven gemiddeld, en het is mij nog nooit overkomen dat zaken (ernstig) niet klopten met de werkelijke situatie.
Kwaliteit van de routes heb ik ook niet anders dan als meer dan uitstekend ervaren.
Daarnaast werkt RTTI perfect.
Ook het kunnen opslaan van totale (complexe, persoonlijk samengestelde) routes is ideaal en werkt perfect.

Voor elk geautomatiseerd systeem geldt GIGO (garbage in garbage out), en dat heeft op zich niets met het systeem te maken maar met waarmee het wordt gevoed.

Ergo: meer dan prima systeem!
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Teebee heeft aandelen! :D
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”