Soms komt een oplossing vanzelf, omdat mijn code U1900 maar niet weg ging heb ik een berg aan items doorgelezen op meerdere fora.
Uiteindelijk op het Ford forum een duidelijke aanwijzing gevonden waar de oorzaak ligt.
De focus heeft ook last van deze code U1900
De Ford ECU kreeg tijdens het starten geen stabiele 12V. Na een andere voedingskabel te hebben aangelegd was de code weg.
In dit specifieke geval was het een draad die niet goed was.
Daarover nadenkend en nog maar eens constaterende dat dit de 2e winter zou worden voor mij met deze foutcode...
Tot ik vanmiddag mijn V50 wilde starten...... Tja dat deed ie dus niet meer.
Alleen maar getik en verder niets pfff
De garage waar ik altijd heen ga is letterlijk bij mij om de hoek (Lucky me) waar ik eerst maar een bakkie koffie nam. Het kind aan huis gevoel zal ik maar zeggen.
Daarna zo'n starthulp meegekregen ( wat een handzaam en handig ding) en ja hoor hij leefde weer.
En wat gooide ineens mijn startmotor de motor zo snel rond.
Ik had al een reactie gevraagd hier op het forum over mijn accu van 520A dat ik dit wat te licht vond, de wetenschap dat s'winters die ook nog een beetje inzakken qua prestaties....
Ook al is dus je voedingskabel richting ECU goed, heb je een lichte accu die oud is en met de koude ook nog minder presteert..... Dan blijft die U1900 dus ook komen.
En nu? Klaar voor de winter met een vlamnieuwe accu 65A
Al met al heb ik alle elektrische connecties en stekkers schoongemaakt de massa punten schoongemaakt van een aantal onderdelen en chassis dus zou verder goed moeten komen deze winter.
Ooh ja de dynamo laadt prima bij dus geen verdachte meer.
Eindelijk code U1900 opgelost...
-
- 2nd Gear member
52A lijkt me inderdaad erg weinig. Ik heb zelf 72A geloof ik, is dit niet standaard?
verder zijn accu contact punten altijd belangrijk om goed schoon en corrosie vrij te houden. Kabels in goede staat en massapunten in orde.
verder zijn accu contact punten altijd belangrijk om goed schoon en corrosie vrij te houden. Kabels in goede staat en massapunten in orde.
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
-
- 2nd Gear member
Ik had vorig jaar allerlei gekke storingen, waaronder dat de auto zomaar uit het niet uitviel en er nog meer rare storingen optraden. Achteraf bleek ook hier een oude accu met te weinig Ah na vervangen heb ik tot op heden ook geen problemen meer ondervonden (enkel een terug kerende P0026 storing (automatisch kleppenstelling sensor) welk volgens de garage werd veroorzaakt door oude en/of te dikke olie. Olie is inmiddels ververst.
Rijd een stuk prettiger met de gedachte dat 't autootje weer piekfijn in orde is toch?!!
Rijd een stuk prettiger met de gedachte dat 't autootje weer piekfijn in orde is toch?!!
V50 2.5 - 2005
XC70 2.5 D5 2009
XC70 2.5 D5 2009
-
- 1st Gear member
Echt rete irritant terwijl je weet dat je je wagen goed onderhoud
De link met info :
https://www.actronics.co.uk/news/ford-f ... 900-fault/
Misschien nuttig voor anderen.
De link met info :
https://www.actronics.co.uk/news/ford-f ... 900-fault/
Misschien nuttig voor anderen.
Laatst gewijzigd door Ron67 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.