technische uitdagingen V70R
Geplaatst: 25.01.2019 - 13:17
Beste medeforummers,
3 jaar terug heb ik enthousiast een V70R aangeschaft als gezinsauto. Destijds 88k km gelopen met een aantoonbare historie. De aankoopkeuring bij de merkdealer bevestigde mijn vermoeden dat het een eerlijke auto is die in goede staat verkeerde. Inmiddels staat er 125k op de teller en hebben we wat technische uitdagingen:
- Geen 4 wielaandrijving meer
- bij insturen van bochten een hapering in de stuurbekrachtiging
- regelmatig de melding "chassis service vereist", opnieuw starten laat de melding verdwijnen.
De auto is in onderhoud bij de merkdealer in Rotterdam. Voor het eerste probleem gaven zij aan dat het vermoedelijk de haakse overbrenging defect is. De enige manier om een kostenraming te maken is om alles los te halen en te vervangen, het zou beginnen bij € 800 maar zou zomaar op kunnen lopen tot € 3000. Op zich geen probleem om dit geld in de auto te investeren maar wil ik graag weten waar ik aan toe ben. Daarom ben ik voor een 2nd opinion naar Carrec Technocenter gegaan (bekend van autoweek klokje rond). Zij concludeerden dat de haakse overbrenging defect is en dat zij een betere oplossing hebben dan de dealer.
De dealer zou een nieuwe haakse overbrenging plaatsen van dezelfde kwaliteit als het origineel, die staat niet bekend als oerdegelijk. Carrec stelt voor om te reviseren met onderdelen die beter zijn dan origineel, de kosten zijn ongeveer gelijk maar het resultaat zou beter moeten zijn. Heeft iemand ervaring met een dergelijke modificatie?
De hapering in de stuurbekrachtiging zou verholpen kunnen worden door het vervangen van de stuurpomp en zou een bekend probleem zijn bij alle types V70, zijn jullie hiermee bekend?
De chassis service melding ben ik van plan daarna aan te pakken, maar ik heb een vermoeden dat dit samenhangt met de eerdere genoemde problemen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie kijk op bovenstaand verhaal.
3 jaar terug heb ik enthousiast een V70R aangeschaft als gezinsauto. Destijds 88k km gelopen met een aantoonbare historie. De aankoopkeuring bij de merkdealer bevestigde mijn vermoeden dat het een eerlijke auto is die in goede staat verkeerde. Inmiddels staat er 125k op de teller en hebben we wat technische uitdagingen:
- Geen 4 wielaandrijving meer
- bij insturen van bochten een hapering in de stuurbekrachtiging
- regelmatig de melding "chassis service vereist", opnieuw starten laat de melding verdwijnen.
De auto is in onderhoud bij de merkdealer in Rotterdam. Voor het eerste probleem gaven zij aan dat het vermoedelijk de haakse overbrenging defect is. De enige manier om een kostenraming te maken is om alles los te halen en te vervangen, het zou beginnen bij € 800 maar zou zomaar op kunnen lopen tot € 3000. Op zich geen probleem om dit geld in de auto te investeren maar wil ik graag weten waar ik aan toe ben. Daarom ben ik voor een 2nd opinion naar Carrec Technocenter gegaan (bekend van autoweek klokje rond). Zij concludeerden dat de haakse overbrenging defect is en dat zij een betere oplossing hebben dan de dealer.
De dealer zou een nieuwe haakse overbrenging plaatsen van dezelfde kwaliteit als het origineel, die staat niet bekend als oerdegelijk. Carrec stelt voor om te reviseren met onderdelen die beter zijn dan origineel, de kosten zijn ongeveer gelijk maar het resultaat zou beter moeten zijn. Heeft iemand ervaring met een dergelijke modificatie?
De hapering in de stuurbekrachtiging zou verholpen kunnen worden door het vervangen van de stuurpomp en zou een bekend probleem zijn bij alle types V70, zijn jullie hiermee bekend?
De chassis service melding ben ik van plan daarna aan te pakken, maar ik heb een vermoeden dat dit samenhangt met de eerdere genoemde problemen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie kijk op bovenstaand verhaal.