Ervaringen eerste V60 T8 in Nederland
Geplaatst: 26.01.2019 - 15:42
Mijn MY2013 V60 D6 pure limited hebben we zo’n 6 jaar geleden opgehaald in Torslanda. Na de bestelling van de nieuwe V60 T8 vorig jaar hebben we wederom contact opgenomen met Volvodrive Magazine en in samenwerking met Arendsen en VCNL hebben we een speciale factory delivery kunnen organiseren.
Afgelopen woensdag zijn we naar Gotenburg gereden in een V60 D4 CC en een V60 T5. Vrijdagmorgen is de auto afgeleverd door het factory delivery center. Een en ander is in detail vastgelegd door Paul van Vugt en zal worden gepubliceerd in een van de komende Volvodrive magazines. De reportage wordt geïllustreerd met zogenaamde “rijders” (foto’s die vanuit rijdende auto’s gemaakt zijn) waarvoor we het VCC demo track mochten gebruiken.
Inmiddels staat er 1.100 km op de klok en kan ik de eerste ervaringen delen. Het is een T8 inscription op 18 inch. De auto is daarmee heerlijk comfortabel en voor mij voldoende dynamisch. Bij de V60 T6 op 20 inch vond ik dat de korte oneffenheden te veel werden doorgegeven. Qua comfort en dynamiek vind ik de V60 CC op 20 inch goed te vergelijken met de T8 op 18 inch. Beide auto’s geven ook op hoge snelheid veel vertrouwen en zeker met de T8 heb je weinig kans op bumperklevers als je dat echt niet wilt. De T8 is echt erg snel, versneld lineair en niet explosief. Wel valt op dat er enige vertraging is (lag) wanneer je op een lagere snelheid rijdt en ineens wil versnellen de automaat denk heel even na voor ie vanuit de lockup terugschakeld. Dit is niet storend maar het valt op dat als je al in de juiste versnelling zit de auto meteen nog veel grotere stappen neemt. Op het demo track hebben we scherpe bochten kunnen draaien en waar de “oude” D6 bij een snelle scherpere bocht naar mijn mening toch wat last had van het gewicht van de accu’s en de erad achterin blijft de T8 veel langer neutraal. Ook voelt de besturing veel directer aan.
Ik vind de V60 T8 de best rijdende Volvo van dit moment waarbij de T5 er niet veel voor onder doet.
Afgelopen woensdag zijn we naar Gotenburg gereden in een V60 D4 CC en een V60 T5. Vrijdagmorgen is de auto afgeleverd door het factory delivery center. Een en ander is in detail vastgelegd door Paul van Vugt en zal worden gepubliceerd in een van de komende Volvodrive magazines. De reportage wordt geïllustreerd met zogenaamde “rijders” (foto’s die vanuit rijdende auto’s gemaakt zijn) waarvoor we het VCC demo track mochten gebruiken.
Inmiddels staat er 1.100 km op de klok en kan ik de eerste ervaringen delen. Het is een T8 inscription op 18 inch. De auto is daarmee heerlijk comfortabel en voor mij voldoende dynamisch. Bij de V60 T6 op 20 inch vond ik dat de korte oneffenheden te veel werden doorgegeven. Qua comfort en dynamiek vind ik de V60 CC op 20 inch goed te vergelijken met de T8 op 18 inch. Beide auto’s geven ook op hoge snelheid veel vertrouwen en zeker met de T8 heb je weinig kans op bumperklevers als je dat echt niet wilt. De T8 is echt erg snel, versneld lineair en niet explosief. Wel valt op dat er enige vertraging is (lag) wanneer je op een lagere snelheid rijdt en ineens wil versnellen de automaat denk heel even na voor ie vanuit de lockup terugschakeld. Dit is niet storend maar het valt op dat als je al in de juiste versnelling zit de auto meteen nog veel grotere stappen neemt. Op het demo track hebben we scherpe bochten kunnen draaien en waar de “oude” D6 bij een snelle scherpere bocht naar mijn mening toch wat last had van het gewicht van de accu’s en de erad achterin blijft de T8 veel langer neutraal. Ook voelt de besturing veel directer aan.
Ik vind de V60 T8 de best rijdende Volvo van dit moment waarbij de T5 er niet veel voor onder doet.