keyless entry met fietsendrager op XC40

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

V480-S60 schreef: Ik word zo ontzettend moe van mensen die een keer iets verrassends of vervelends overkomt met hun nieuwe wagen en dan direct, zonder de manual te lezen, een vraag stellen op een forum en verongelijkt doen omdat ze iets niet weten of goed uitgezocht hebben.
Ik snap dat er allerlei nieuwe features op zitten die nogal wat studie vragen. Doe dat dan eens voordat je iets nieuws in gebruik neemt. Bij zo'n beetje alles wat je koopt staat niet voor niets: lees voor gebruik eerst de gebruiksaanwijzing. Doe dat ook eens met je auto. Zo'n beetje het meest ingewikkelde apparaat dat momenteel te krijgen is. Zeker met alle huidige features.
En daar is niks cynisch of sarcastisch bij.

Dus nogmaals RTFM. En als je er dan niet uitkomt zijn wij er om iedereen naar vermogen te helpen. Maar leg ook dan niet direct de schuld bij een fabrikant.
Beetje omdraaien van zaken dit. TS stelt op volkomen normale toon de vraag of het mogelijk is die sensor uit te schakelen ivm de kans dat de klep tegen zijn fietsdrager opentikt. Iets dat niet in de FM te vinden is omdat het waarschijnlijk (? vandaar de vraag) helemaal niet uit te schakelen is. Het zijn de reacties waar men moe van zou kunnen worden. TS wordt zo ongeveer voor debiel uitgemaakt omdat hij zo stom is zijn voet langs de sensor te bewegen tijdens het inpluggen van de stekker, hoe krijgt hij het voor elkaar??? (ik parafraseer een beetje), TS wordt verweten dat hij eerst maar eens in de handleiding moet zoeken voordat hij het in zijn hoofd haalt een vraag hier op het forum te stellen. TS krijgt allerlei goedbedoelde (maar m.i. onpractische) tips om te voorkomen dat het nog eens gebeurt. Terwijl het enige dat hij zich afvraagt: Kun je die sensor uitschakelen?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12282
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ts voelt zich onbegrepen dat Volvo de productie niet meteen aanpast omdat hij wat loopt te klooien.
Gebruikersavatar
Ruier
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 21.10.2007 - 19:08

IkeV70 schreef:
V480-S60 schreef: Ik word zo ontzettend moe van mensen die een keer iets verrassends of vervelends overkomt met hun nieuwe wagen en dan direct, zonder de manual te lezen, een vraag stellen op een forum en verongelijkt doen omdat ze iets niet weten of goed uitgezocht hebben.
Ik snap dat er allerlei nieuwe features op zitten die nogal wat studie vragen. Doe dat dan eens voordat je iets nieuws in gebruik neemt. Bij zo'n beetje alles wat je koopt staat niet voor niets: lees voor gebruik eerst de gebruiksaanwijzing. Doe dat ook eens met je auto. Zo'n beetje het meest ingewikkelde apparaat dat momenteel te krijgen is. Zeker met alle huidige features.
En daar is niks cynisch of sarcastisch bij.

Dus nogmaals RTFM. En als je er dan niet uitkomt zijn wij er om iedereen naar vermogen te helpen. Maar leg ook dan niet direct de schuld bij een fabrikant.
Beetje omdraaien van zaken dit. TS stelt op volkomen normale toon de vraag of het mogelijk is die sensor uit te schakelen ivm de kans dat de klep tegen zijn fietsdrager opentikt. Iets dat niet in de FM te vinden is omdat het waarschijnlijk (? vandaar de vraag) helemaal niet uit te schakelen is. Het zijn de reacties waar men moe van zou kunnen worden. TS wordt zo ongeveer voor debiel uitgemaakt omdat hij zo stom is zijn voet langs de sensor te bewegen tijdens het inpluggen van de stekker, hoe krijgt hij het voor elkaar??? (ik parafraseer een beetje), TS wordt verweten dat hij eerst maar eens in de handleiding moet zoeken voordat hij het in zijn hoofd haalt een vraag hier op het forum te stellen. TS krijgt allerlei goedbedoelde (maar m.i. onpractische) tips om te voorkomen dat het nog eens gebeurt. Terwijl het enige dat hij zich afvraagt: Kun je die sensor uitschakelen?
Als de enige vraag is ‘kun je de sensor uitschakelen’, dan is één telefoontje naar de dealer sneller en dus effectiever. Wat mij betreft is dit forum bedoeld voor tips, uitwisselen van ervaringen enz.
Via VW en Opel terechtgekomen bij Volvo en daar blijven hangen met nu alweer de 6e (na twee keer een V50, twee keer een V70, een V60, XC40-T4 Inscription, nu sinds half februari ‘23 een XC60 T6)
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Ruier schreef: Als de enige vraag is ‘kun je de sensor uitschakelen’, dan is één telefoontje naar de dealer sneller en dus effectiever. Wat mij betreft is dit forum bedoeld voor tips, uitwisselen van ervaringen enz.
Afgezien van het feit dat nergens beschreven staat dat je op het forum alleen maar gebruikt mag worden voor het uitwisselen van tips en ervaringen; Als er een oplossing voor zijn kwestie geweest zou zijn is het forum de snelste manier om daar achter te komen. Ik zie niet waarom dit niet zou vallen onder het uitwisselen van tips en ervaringen.

Ik begrijp absoluut niet wat er mis is met de vraag van TS en waarom je daar moe van zou worden. Ik begrijp wel dat je moe kan worden van de toon van sommigen van de reacties. Blijkbaar wordt de kwestie beschouwd als kritiek op Volvo, en dat wordt niet door iedereen even goed geaccepteerd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19501
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Een forum is, een uitzondering daargelaten, nooit de snelste weg om van een nieuwe, nog maar kort op de weg zijnde, auto alle ins en outs te weten. En daar spreken we hier over! Daar is toch echt een manual de eerste lijn.
Daarna inderdaad de dealer (en ook daar weer uitzonderingen daargelaten) bij de monteur en niet de verkoper.
En dan pas een forum.
Voor al lang rijdende modellen is het forum in de meeste gevallen uiteraard de snelste route. Dat klopt.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik ben van mening dat een twinnyload verboden zou moeten worden :lol: , graag in het preventieakkoord. :bandit:
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/3fd ... P28118.pdf

bladzijde 243, private locking.
lijkt me afdoende om de klep dicht te houden?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19501
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Jij speelt vals. Voor je werk spit jij elke manual uit 8) 8) :-) :-)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Neuh dat niet.

Maar als ik lees dat de wens is met uitgeklapte trekhaak het niet-te-laten-werken denk ik; da's onzin want ik zou al helft vd tijd (wellicht onnnodig) met de uitgeklapte trekhaak rijden en dan zou het systeem dus niet werken. Leek me niet fijn.
Bovendien weet de auto niet of er een fietsndrager, caravan of aanhanger aan die haak zit, dus ook dan lijjkt het me onzinnig om het niet te laten werken (want bij aanhanger/caravan heb je het ''probleem' niet).

Dus ik dacht RTFM, en dat heb ik ff gedaan. Zo is het dus te voorkomen en je moet daar zelf een beetje bewust mee omgaan.
(Dat geldt ook voor lage plafonds in parkeer garages mocht de klep boven de auto uitsteken bij opening etc, beetje zelfde ding...)
Hetgeen OOK weer af te stellen is zag ik, je kunt nl ook (tijdelijjk) de maximale klep-opening beperken. (da's alleen meer werk dan dat knopje drukken).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Conclusie: leest altijd eerst de gebruiksaanwijzing. ...maar dat doen mannen nooit.

En dan, waarde medeforummers, dan komen wij thans, gelet op de laatste posts en de inhoud daarvan alsmede de hierboven vermelde conclusie tot het slotwoord.....Amen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

VolvoTech schreef: Neuh dat niet.

Maar als ik lees dat de wens is met uitgeklapte trekhaak het niet-te-laten-werken denk ik; da's onzin want ik zou al helft vd tijd (wellicht onnnodig) met de uitgeklapte trekhaak rijden en dan zou het systeem dus niet werken. Leek me niet fijn.
Bovendien weet de auto niet of er een fietsndrager, caravan of aanhanger aan die haak zit, dus ook dan lijjkt het me onzinnig om het niet te laten werken (want bij aanhanger/caravan heb je het ''probleem' niet).

Dus ik dacht RTFM, en dat heb ik ff gedaan. Zo is het dus te voorkomen en je moet daar zelf een beetje bewust mee omgaan.
(Dat geldt ook voor lage plafonds in parkeer garages mocht de klep boven de auto uitsteken bij opening etc, beetje zelfde ding...)
Hetgeen OOK weer af te stellen is zag ik, je kunt nl ook (tijdelijjk) de maximale klep-opening beperken. (da's alleen meer werk dan dat knopje drukken).
En zo kan het dus ook! We zijn hier om elkaar te helpen en niet direct RTFM te roepen.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19501
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Waar heeft Volvotech het uit? Juist uit de Manual, die heeft ie er naar aanleiding van dit topic bijgehaald. Dat had TS zelf ook kunnen doen! Dus bij nieuwe wagens eerst RTFM en dan pas vragen op het forum. Niet andersom
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Omdat ik hier zelf even geen XC40 bij de hand heb zou ik van TS wel willen weten of dit afdoende oplossing geeft?
Ben erg benieuwd.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Ik weet niet of Private Locking, een functie die een PIN code vraagt voor het unlocken, door TS beschouwd gaat worden als practische oplossing. Waarschijnlijk zal hij gewoon maar voorzichtiger te werk gaan de volgende keer dat hij zijn fietsendrager (de-)monteert. Dat is iig wat ik zou doen.

Het zou m.i. helemaal niet zo vreemd geweest zijn als Volvo had besloten dat bij uitgeklapte trekhaak de schopfunctie gedeactiveerd zou worden. Ja, dan zouden er mensen zijn die betogen dat het onzin is omdat je met een aanhanger achter ja auto (of gewoon je trekhaak uitgeklapt zonder aanhanger) je de achterklep nog steeds zou moeten kunnen bedienen met een schop. Maar de afweging ten gunste van voorkomen van mogelijke problemen met bv fietsendragers zou toch gemaakt kunnen zijn.
Een instelling zou ook mooi zijn, dan kan ieder voor zich besluiten of de functie wel of niet actief is. Als je dan regelmatig een fietsdrager monteert kun je besluiten de functie maar helemaal uit te schakelen.
Maar goed, het is zoals het is. Geen automatische deactivering bij gebruik van trekhaak, niet instelbaar.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

...

Alsof de duivel ermee speelt.

Zojuist terwijl ik mijn oudste hond in de achterbak help (wat ik elke dag een paar x doe) gaat de achterklep spontaan dicht (hond nog maar half in de auto, ik met mijn hoofd onder de klep). Kennelijk zette ik mijn voet zodanig onder de auto dat de sensor het als schopbeweging interpreteerde.

Ik zal eens even kijken wat de handleiding adviseert in dit soort gevallen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12282
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Die keyless entry zat er niet std op, dat heeft o.a. ts bewust bijbesteld, verdiep je gewoon eens in het geen je koopt en snap je het niet lees het boekje ipv dat je meteen gaan staan gillen dat iets verkeerd ontworpen is..
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19501
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

IkeV70 schreef: ...

Alsof de duivel ermee speelt.

Zojuist terwijl ik mijn oudste hond in de achterbak help (wat ik elke dag een paar x doe) gaat de achterklep spontaan dicht (hond nog maar half in de auto, ik met mijn hoofd onder de klep). Kennelijk zette ik mijn voet zodanig onder de auto dat de sensor het als schopbeweging interpreteerde.

Ik zal eens even kijken wat de handleiding adviseert in dit soort gevallen.
Hier kan ik dus niet om lachen. Want dit is een erger veiligheids issue. Dichtklappen zou beveiligd moeten zijn

Manual of geen manual.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Luc VG
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2018 - 19:26

Optie Private Locking vind ik niet terug op de middendisplay, is een optie (140) . En OGA244 ....ik verwacht van U hierop geen antwoord.
Laatst gewijzigd door Luc VG op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12282
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Geen probleem
Gebruikersavatar
Luc VG
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2018 - 19:26

OGA244 schreef: Geen probleem
Bedankt
Plaats reactie

Terug naar “XC40”