Pagina 1 van 1

V60 D5

Geplaatst: 26.02.2019 - 08:42
door Peet27
We kunnen van een particulier een mooie V60 2013 kopen. Een 5 cylinder diesel die door Volvo dealer naar 230 pk getuned is. Alle opties erop en nog veel meer.
Vreemd is dat bij 70.000 km er een nieuwe cylinderkop gemonteerd is. Die zou onder garantie door Volvo vervangen zijn. De auto heeft nu ruim het dubbele gereden.
Is mijn dochter dan dadelijk weer aan de beurt? Ze heeft lang moeten sparen voor een V60 en het zou sneu zijn als ze na aankoop al direct 3500 e of meer mag aftikken voor een nieuwe cylinderkop.
Onderhoud aan deze auto is door volvo gedaan met uitzondering van de laatste beurt. Bij rijden merken we geen bijzonderheden.

En hoe zijn de roetfilters van deze motor? Dochter rijd nu een V50 2.0D en we weten alles van dat roetfiler :'(

en als laatste vraag,
de dynamo is blijkbaar kapotgeslagen, ik vermoed dat een poelie geblokkeerd is waardoor de riem geknapt is. Er zit nu een revisie in. Ook een zwak punt?

alvast bedankt voor de antwoorden.

Re: V60 D5

Geplaatst: 26.02.2019 - 10:15
door Koendp
Hier S60 D5 2012 140.000 km. Geen euro kosten met uitzondering van de dynamo: lager kapot, maakte rammelend geluid. Vervangen. Roetfilter is perfect, regeneratie loopt vlekkeloos.
Voor mij de beste auto die ik al gehad heb.

Re: V60 D5

Geplaatst: 26.02.2019 - 10:42
door edraket
Er zijn wat problemen geweest met de koppakking, en daardoor zijn er ook nogal wat cilinderkoppen of blokken gesneuveld (doorrijden met lekke pakking).
Als de kop is vervangen zou ik me geen zorgen maken, er zit een gemodificeerde pakking tussen.

Re: V60 D5

Geplaatst: 27.02.2019 - 22:44
door paulh
Hier ook met de V60 D5 al twee jaar en 80dkm (van 140 naar 220) eigenlijk geen problemen. Wel wat slijtagedelen (koppeling op een handbak en >200pk en >200d km is niet zo vreemd). Maar verder: vlekkeloos!

Re: V60 D5

Geplaatst: 27.02.2019 - 23:50
door Peet27
dank voor alle antwoorden

Re: V60 D5

Geplaatst: 28.02.2019 - 08:43
door Nomad
V60 D5, 70k in iets meer dan een jaar. Afgezien van normaal onderhoud en wat slijtagedelen (achteras rubbers) een een aircopomp die aan het overlijden is, geen enkel probleem.