V60 D5
Geplaatst: 26.02.2019 - 08:42
We kunnen van een particulier een mooie V60 2013 kopen. Een 5 cylinder diesel die door Volvo dealer naar 230 pk getuned is. Alle opties erop en nog veel meer.
Vreemd is dat bij 70.000 km er een nieuwe cylinderkop gemonteerd is. Die zou onder garantie door Volvo vervangen zijn. De auto heeft nu ruim het dubbele gereden.
Is mijn dochter dan dadelijk weer aan de beurt? Ze heeft lang moeten sparen voor een V60 en het zou sneu zijn als ze na aankoop al direct 3500 e of meer mag aftikken voor een nieuwe cylinderkop.
Onderhoud aan deze auto is door volvo gedaan met uitzondering van de laatste beurt. Bij rijden merken we geen bijzonderheden.
En hoe zijn de roetfilters van deze motor? Dochter rijd nu een V50 2.0D en we weten alles van dat roetfiler
en als laatste vraag,
de dynamo is blijkbaar kapotgeslagen, ik vermoed dat een poelie geblokkeerd is waardoor de riem geknapt is. Er zit nu een revisie in. Ook een zwak punt?
alvast bedankt voor de antwoorden.
Vreemd is dat bij 70.000 km er een nieuwe cylinderkop gemonteerd is. Die zou onder garantie door Volvo vervangen zijn. De auto heeft nu ruim het dubbele gereden.
Is mijn dochter dan dadelijk weer aan de beurt? Ze heeft lang moeten sparen voor een V60 en het zou sneu zijn als ze na aankoop al direct 3500 e of meer mag aftikken voor een nieuwe cylinderkop.
Onderhoud aan deze auto is door volvo gedaan met uitzondering van de laatste beurt. Bij rijden merken we geen bijzonderheden.
En hoe zijn de roetfilters van deze motor? Dochter rijd nu een V50 2.0D en we weten alles van dat roetfiler

en als laatste vraag,
de dynamo is blijkbaar kapotgeslagen, ik vermoed dat een poelie geblokkeerd is waardoor de riem geknapt is. Er zit nu een revisie in. Ook een zwak punt?
alvast bedankt voor de antwoorden.