140 naar 170PK, erg vervelend
Geplaatst: 25.03.2019 - 16:37
Ben afgelopen zaterdag met een S40 2,4 naar Volvotune geweest.
Dit om van 140 naar 170 PK te gaan.
De ervaring in chronologische volgorde:
- aankomst ruim op tijd, 09.45, afspraak was om 10.00U
- om 10.20u aan de beurt
- meneer gaat aan de slag-
- auto uitvoerig uitgelezen, niets aan de hand
- software 140PK config. opgeslagen op usb stick door meneer
- 170pk config. wordt aan auto toegevoegd
- weer div. testen/metingen, alles oke, niets aan de hand
- gevraagd wordt of ik kan gaan proefrijden
- auto naar buiten gereden
- in dashbord heel veel verschillende meldingen, er is iets mis schijnbaar
- auto die net 50mtr. had afgelegd had in R, terug naar garage
- meneer kijkt het na en weet het even niet
- voor de zekerheid auto terug naar 140PK
- lampen in dashbord blijven echter branden
- monteur van collega bedrif dat in hetzelfde pand zit wordt erbij gevraagd
- constatering is dat dynamo kapot is, hij geeft om en nabij 18V af
- als leek zijnde maak ik de opmerking niet blij te zijn hiermee, ik kom met een auto zonder probleem, nu heb ik er plotseling wel een
- meneer wordt nu direct zeer onaangenaam en wil dat ik een briefje teken en hem niet
aansprakelijk stel
- ik vraag hem rustig te blijven en zeg dat ik ook niet die intentie heb maar zeker ook het recht heb niet blij te zijn
- meneer vraagt aan collega bedrijf wat de oplossing is, een nieuwe dynamo, maar het type schijnt een exoot te zijn en niet voorradig
- mijn onderbuik ervaart dit als vreemd.
- meneer zegt daarbij ook geen tijd te hebben, de auto moet er enkele dagen blijven, ik kan een leenauto krijgen
- ik zeg de auto niet achter te willen laten, woon 160km verderop
- ik zeg een second opinion te willen...
- toen ging de tuner helemaal los, ik moest direct verdwijnen
- heb de auto naar buiten gereden en om de hoek de ANWB gebeld
- ANWB monteur komt kijken, dynamo inderdaad kapot
- ANWB man belt naar hun eigen garage, ze willen de auto herstellen als ze de dynamo hebben, ze gaan kijken
- enkele minuten later bellen ze, hij ligt in hun eigen magazijntje ter plekke, een recht toe recht aan model blijkbaar
- twee uur later ben ik huiswaarts gereden met een herstelde auto, met 140PK en een zeer nare smaak in mijn mond vanwege deze ervaring
- heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand zo los gaat en ik vind het daarbij zeer vreemd dat een second opinion niet zou mogen en dat dit een normale conversatie onmogelijk moet maken.
Dit om van 140 naar 170 PK te gaan.
De ervaring in chronologische volgorde:
- aankomst ruim op tijd, 09.45, afspraak was om 10.00U
- om 10.20u aan de beurt
- meneer gaat aan de slag-
- auto uitvoerig uitgelezen, niets aan de hand
- software 140PK config. opgeslagen op usb stick door meneer
- 170pk config. wordt aan auto toegevoegd
- weer div. testen/metingen, alles oke, niets aan de hand
- gevraagd wordt of ik kan gaan proefrijden
- auto naar buiten gereden
- in dashbord heel veel verschillende meldingen, er is iets mis schijnbaar
- auto die net 50mtr. had afgelegd had in R, terug naar garage
- meneer kijkt het na en weet het even niet
- voor de zekerheid auto terug naar 140PK
- lampen in dashbord blijven echter branden
- monteur van collega bedrif dat in hetzelfde pand zit wordt erbij gevraagd
- constatering is dat dynamo kapot is, hij geeft om en nabij 18V af
- als leek zijnde maak ik de opmerking niet blij te zijn hiermee, ik kom met een auto zonder probleem, nu heb ik er plotseling wel een
- meneer wordt nu direct zeer onaangenaam en wil dat ik een briefje teken en hem niet
aansprakelijk stel
- ik vraag hem rustig te blijven en zeg dat ik ook niet die intentie heb maar zeker ook het recht heb niet blij te zijn
- meneer vraagt aan collega bedrijf wat de oplossing is, een nieuwe dynamo, maar het type schijnt een exoot te zijn en niet voorradig
- mijn onderbuik ervaart dit als vreemd.
- meneer zegt daarbij ook geen tijd te hebben, de auto moet er enkele dagen blijven, ik kan een leenauto krijgen
- ik zeg de auto niet achter te willen laten, woon 160km verderop
- ik zeg een second opinion te willen...
- toen ging de tuner helemaal los, ik moest direct verdwijnen
- heb de auto naar buiten gereden en om de hoek de ANWB gebeld
- ANWB monteur komt kijken, dynamo inderdaad kapot
- ANWB man belt naar hun eigen garage, ze willen de auto herstellen als ze de dynamo hebben, ze gaan kijken
- enkele minuten later bellen ze, hij ligt in hun eigen magazijntje ter plekke, een recht toe recht aan model blijkbaar
- twee uur later ben ik huiswaarts gereden met een herstelde auto, met 140PK en een zeer nare smaak in mijn mond vanwege deze ervaring
- heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand zo los gaat en ik vind het daarbij zeer vreemd dat een second opinion niet zou mogen en dat dit een normale conversatie onmogelijk moet maken.