YoungTimer Volvo V50 T5 2.5 turbo, LPG foutmeldeingen
Geplaatst: 08.04.2019 - 09:11
Ik zou graag jullie gedachten horen.. super bedankt!
27 maart 11:12
ECM-211A Brandstofdruk - signaal ontbreekt
ECM-641A Uitlaat nokkenasregeling - onjuist signaal
(niet gewist)
Van Nijmegen naar Etten-Leur merkte ik alleen onstabiele cruisecontrol die ik niet had opgemerkt op proefrijden.
Mijn vrouw gaat er mee weg voor korte rit en hij geeft aan 'minder motorvermogen’. De motor schiet in een soort noodstand waardoor turbo wegvalt.
29 maart 11:40
211A - Brandstofdruksensor signaalfout
641A - Nokkenas signaalfout
(dit keer wel gewist)
640A - Inlaatnokkenas signaalfout
6814 Regelafwijking van de ladedruk berekende waarde foutief
(gewist)
Na wissen rijdt hij goed, je bent toch kritischer geworden, dus ik merk dat hij iets inhoudt bij het optrekken. Cruisecontrol is nog steeds niet stabiel.
30 maart 19:50
Op benzine ivm testen Lm?
P0027 - Na 20 km. Exhaust valve control solenoid circuit, bank 1 range/performance
(gewist)
Ik kan het nu wissen met mijn mobiel, handig, gaat de auto weer uit de noodstand.
2 april 16:49
120 km op benzine
P0111 Luchttemperatuursensor signaal te sterk
(gewist)
Dit zag ik niet mijn telefoon, maar in een garage laten wissen.
3-4 april CEM schoongemaakt
Door alle varianten van foutmeldingen heb ik de CEM schoongemaakt.
6 april
100 km op benzine naar Houten, geen problemen
100 km terug op LPG, geen problemen
P0027 en p0088 - weer 'minder motorvermogen’ na 1 uur later op LPG naar Oosterhout.
Gewist en terug geschakeld naar Benzine.
Benzine getankt en Injector Cleaner in tank.
P0027 - weer 'minder motorvermogen’ direct na het tanken, op benzine gereden.
Terug niks aan de hand
7 april
Op en neer naar Renesse, geen 'minder motorvermogen’
P0027 Toch uitgelezen en wederom deze fout.
Symptomen
- Aantal keren 'minder motorvermogen’ gekregen.
- Houd met een kleine hik in bij het optrekken.
- Cruisecontrol is niet stabiel, schommelt in toerental, dit zie je met name aan actueel verbruik.
- Airco werkt bij een rit na tijdje rijden niet meer. Na uit en aanzetten komt er ook een muffe lucht uit.
Mogelijke oorzaken (bedacht door een leek met forum-google-youtube-wijsheid)
- Ik heb het vermoeden dat het niet aan de LPG installatie ligt.
- CEM corrosie, heb ik eruit gehaald en schoongemaakt, niks geks aan te zien.
- Exhaust valve control solenoid (hoe heet dit in NL?) ivm p0027 (zie YouTube)
- Magneetkoppeling te veel speling ivm airco wel gewoon werkt bij begin van een rit.
Hebben jullie nog ideeën? Ik wil het zo concreet als mogelijk presenteren aan de garage, daar gaat hij 17 april naar toe voor onderhoud en reparatie.
Super bedankt!!
27 maart 11:12
ECM-211A Brandstofdruk - signaal ontbreekt
ECM-641A Uitlaat nokkenasregeling - onjuist signaal
(niet gewist)
Van Nijmegen naar Etten-Leur merkte ik alleen onstabiele cruisecontrol die ik niet had opgemerkt op proefrijden.
Mijn vrouw gaat er mee weg voor korte rit en hij geeft aan 'minder motorvermogen’. De motor schiet in een soort noodstand waardoor turbo wegvalt.
29 maart 11:40
211A - Brandstofdruksensor signaalfout
641A - Nokkenas signaalfout
(dit keer wel gewist)
640A - Inlaatnokkenas signaalfout
6814 Regelafwijking van de ladedruk berekende waarde foutief
(gewist)
Na wissen rijdt hij goed, je bent toch kritischer geworden, dus ik merk dat hij iets inhoudt bij het optrekken. Cruisecontrol is nog steeds niet stabiel.
30 maart 19:50
Op benzine ivm testen Lm?
P0027 - Na 20 km. Exhaust valve control solenoid circuit, bank 1 range/performance
(gewist)
Ik kan het nu wissen met mijn mobiel, handig, gaat de auto weer uit de noodstand.
2 april 16:49
120 km op benzine
P0111 Luchttemperatuursensor signaal te sterk
(gewist)
Dit zag ik niet mijn telefoon, maar in een garage laten wissen.
3-4 april CEM schoongemaakt
Door alle varianten van foutmeldingen heb ik de CEM schoongemaakt.
6 april
100 km op benzine naar Houten, geen problemen
100 km terug op LPG, geen problemen
P0027 en p0088 - weer 'minder motorvermogen’ na 1 uur later op LPG naar Oosterhout.
Gewist en terug geschakeld naar Benzine.
Benzine getankt en Injector Cleaner in tank.
P0027 - weer 'minder motorvermogen’ direct na het tanken, op benzine gereden.
Terug niks aan de hand
7 april
Op en neer naar Renesse, geen 'minder motorvermogen’
P0027 Toch uitgelezen en wederom deze fout.
Symptomen
- Aantal keren 'minder motorvermogen’ gekregen.
- Houd met een kleine hik in bij het optrekken.
- Cruisecontrol is niet stabiel, schommelt in toerental, dit zie je met name aan actueel verbruik.
- Airco werkt bij een rit na tijdje rijden niet meer. Na uit en aanzetten komt er ook een muffe lucht uit.
Mogelijke oorzaken (bedacht door een leek met forum-google-youtube-wijsheid)
- Ik heb het vermoeden dat het niet aan de LPG installatie ligt.
- CEM corrosie, heb ik eruit gehaald en schoongemaakt, niks geks aan te zien.
- Exhaust valve control solenoid (hoe heet dit in NL?) ivm p0027 (zie YouTube)
- Magneetkoppeling te veel speling ivm airco wel gewoon werkt bij begin van een rit.
Hebben jullie nog ideeën? Ik wil het zo concreet als mogelijk presenteren aan de garage, daar gaat hij 17 april naar toe voor onderhoud en reparatie.
Super bedankt!!