Pagina 1 van 3

Welke laadpas

Geplaatst: 08.04.2019 - 14:25
door RK_Breda
Met een beetje geluk wordt eind mei 2019 mijn Volvo V60 T8 geleverd.
Nu ben ik al aan het kijken naar een laadpas en zie dat de Maingau pas er heel goed uitkomt echter kun je volgens mij met deze pas niet overal laden. Een goede tweede is Vandebron
Welke laadpas adviseren jullie te nemen als je overwegend in NL wil laden en een enkele keer in het buitenland?

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 08.04.2019 - 17:54
door Gouwe
Ik heb de betaalde pas van de ANWB. Bevalt mij prima. Weet alleen niet of deze ook in het buitenland te gebruiken is?
https://www.anwb.nl/auto/themas/elektri ... abonnement

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 08.04.2019 - 19:15
door RoaldH
Ik gebruik die van The New Motion. Deze werkt goed in het buitenland.

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 08.04.2019 - 21:25
door XC30
Idd, The New Motion is de beste allrounder. Maingau de goedkoopste.

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 08.04.2019 - 21:44
door RoaldH
XC30 schreef: Idd, The New Motion is de beste allrounder. Maingau de goedkoopste.
Hoe bevalt je iPace?

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 08.04.2019 - 22:42
door XC30
Best wel goed eigenlijk. De range is natuurlijk een issue, maar het rijden is echt super. Kan een XC90 of Audi A8 nauwelijks tegenop. Jaguar weet tegenwoordig echt wel hoe ze een auto moeten bouwen. Ben best wel onder de indruk van de hele auto. De gebruikte materialen zijn erg mooi. De range gaat nu met het mooie weer met stappen omhoog. Niet genoeg om lekker naar Zuid-Frankrijk te blazen. Maar daarvoor hebben we de V40 opgeschaald naar een XC40. Ook een auto waar ik erg van onder de indruk ben. Qua techniek doe deze niet onder voor een XC90.

En hoe gaat het jou met de S? Is toch wel een hele goede aandrijflijn die ze daar hebben hoor.

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 09.04.2019 - 20:29
door RoaldH
Herkenbaar dat je de V40 hebt opgewaardeerd naar een XC40. Ik vind dat een zeer geslaagd model. Mijn S is een “leftover” van een ex-directeur. Helaas is het echt een basis uitvoering met de stoffen standaard stoelen (die zitten nogal slecht), geen autopilot, maar wel een fijne aandrijflijn. Begin volgend jaar loopt die uit de lease. Dus nu denken wat ik zal doen. De service bij Tesla holt terug. Model 3 heb ik gezien, maar voelt als een stap terug. Volvo is toch meer mijn merk (zoals ik merk bij RichieB), dus een Polestar 2 lijkt me ook wel wat, met een Volvo Twin Engine als backup...

Hoe is jouw ervaring bij Jaguar? Er zou een budget versie van de iPace komen. Mss is dat ook een oplossing: iPace 70kWh accu voor 60/65K i.p.v. de Model 3 LR AWD. Een Model S zit nu bij de 100K en is in feite vanaf 2013 op de markt.

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 09.04.2019 - 21:05
door XC30
Als je voor 65k wilt elektrisch wilt gaan shoppen moet je de KIA E-Niro ook eens overwegen. Ik heb m gezien en gereden. Ook erg indrukwekkend. Die jongens maken stappen. En de veiligheid is ook op een hoog niveau. Zijn nog net niet premium, maar ziet er toch wel goed uit.

Wanneer de budget-versie van de Jag komt zou ik echt niet weten. Ik heb eerder de indruk dat Jaguar met andere elektrische modellen gaat komen. Wereldwijd doet de I-pace het best aardig. Ik denk toch dat je beste optie volgend jaar de P2 gaat worden. Of misschien de XC40 in elektrische trim. Deze komt ook eind van dit jaar. Maar daar zal de range wel lager van zijn tov de P2. Feitelijk is voor mij de Ipace al een luxe P2. Ik heb enkel een reservering gedaan voor de P2 om de mogelijkheid open te houden er een naast de Ipace te zetten. Mogelijk zelfs om de Ipace te vervangen als de range substantieel groter is. Maar ik denk dat ook de P2 beperkt zal zijn tot een effectieve range van 300km in de zomer met een accu van 64 kWh. Ook een Ipace met 70 kWh zal beperkt in range zijn. En dan schiet ik er weinig mee op. Maar als je een P2 wilt in 2020 zou ik de reservering nu doen. Geeft je de rust dat je in ieder geval een optie hebt. Want het valt mij tegen hoe lang het duurt voordat een elektrische auto uiteindelijk ook geleverd gaan worden. BIj Audi gaat het nog erg traag met de E-tron. En Mercedes is nog de stroom aan het uitvinden. VW kan wel eens de verrassing worden. Van de Europeese industrie dan.

Dan nog je vraag over de ervaring bij Jaguar. Deze is op zich prima. Je merkt aan alles dat het een echt luxemerk is. Maar wij rijden al ruim 15 jaar Volvo. We hebben een hele goede band met de lokale Volvo-dealer. Dat voelt iedere keer weer als thuiskomen. Dat gevoel moet ik bij de Jag-dealer nog krijgen. Heeft ook even tijd nodig. Maar ik denk wel dat je beter bij een Jag-dealer kunt zitten dan een Tesla-dealer. Hoewel ik eerlijk gezegd geen Tesla-ervaring heb. Begrijp dan ook heel goed dat je weer terug wilt naar Volvo. En die komt nu echt wel met de juiste auto's.

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 09.04.2019 - 21:13
door RoaldH
Of een tweedehands S met autopilot, premium stoelen en een 90 of 100 accu.

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 09.04.2019 - 21:21
door XC30
Tja, maar dan rij je weer Tesla. Wel met een superchargernetwerk van heb ik jou daar. Maar met een servicenetwerk waar flink over geklaagd wordt. En ik vond de tweedehands prijzen nou ook niet echt leuk. Qua lease zal het wel loslopen misschien. Ach, luxeproblemen toch?

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 09.04.2019 - 21:36
door RoaldH
XC30 schreef: Tja, maar dan rij je weer Tesla. Wel met een superchargernetwerk van heb ik jou daar. Maar met een servicenetwerk waar flink over geklaagd wordt. En ik vond de tweedehands prijzen nou ook niet echt leuk. Qua lease zal het wel loslopen misschien. Ach, luxeproblemen toch?
Mijn voorkeur heeft een Polestar 2 of de XC40 EV. Ik vraag me ook af of de iPace wel met die kleinere accu zal komen in 2020. Een andere optie is een tweedehands Model S (facelift) uit 2017/2018 met AP2, premium interieur met een 90 of 100 kWh accu. De KIA e-Niro vind ik zelf mooier dan dan Hyundai Kona. Toch heb ik meer vertrouwen in mijn lokale Volvo dealer.

Het grootste nadeel van de andere merken tov Tesla dat het ontbreken van het superchargernetwerk betekent dat lange trips naar mijn familie in Zuid-Europa moeilijker zijn. Afgelopen zomer gingen mijn vrouw en kinderen vooruit in de V60 en reed ik er een paar dagen later met de S achteraan van supercharger naar supercharger. Dan duurt de reis ongeveer 3 uur langer. De rijtijd blijft ongeveer 10 uur. Als Ionity nog niet zover is, zal ik de EV thuislaten als het geen Tesla is. Maar idd luxeproblemen ;)

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 09.04.2019 - 21:43
door RoaldH
Ook zijn het ontbreken van reserveonderdelen een groot probleem bij Tesla. Zelf heb ik geen grote schades gehad. Maar een kennis heeft bijna 3 maanden in een leenauto gereden voordat de S gerepareerd was. En dan het afwerkingsniveau... De S90/V90/XC90 zijn veel mooier en beter in elkaar gezet dan de Tesla.

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 12.04.2019 - 20:13
door RoaldH
Ik vind jouw xc40 wel dik

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 12.04.2019 - 22:49
door XC30
Als je die van mij bedoelt, dat is ie ook wel. Que techniek doet ie weinig onder voor de Ipace. En het dak van de XC40 kan wel open. Heerlijk zo in het voorjaar. En het gemak van de inklapbare trekhaak is geweldig. Dat ge****t met die afneembare trekhaak is voorbij. Druk op de knop en daar is ie. En net zo makkelijk weer verdwenen.

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 31.07.2019 - 10:50
door Giant2000
RoaldH schreef: Ik gebruik die van The New Motion. Deze werkt goed in het buitenland.
Ik krijg over 2 weken een V60 PIH en was ook op zoek naar een laadpas. Ik heb ze vergeleken op www.laadpastop10.nl en heb ook voor deze gekozen. Via de app mooi inzicht waar je kan tanken en voor welke prijs.

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 31.07.2019 - 11:11
door Arnold
Ik adviseer Maingau in het vergelijk mee te nemen.
https://www.maingau-energie.de/e-mobilität

Re: Welke laadpas

Geplaatst: 31.07.2019 - 13:23
door RoaldH
Maingau is goed idd

Welke laadpas

Geplaatst: 17.05.2020 - 19:33
door OceanRace
Hoi,

Ik ga komende week Hybride rijden en zie dat dit topic bijna een jaar oud is.
Is er anno 2020 iets veranderd tav de beoordeling van laadpassen?
Ik heb (na wat Internet onderzoek) gekozen voor de gratis pas van JustPlugIn; maar nog niet gebruikt (auto komt a.s. vrijdag).
Kan er natuurlijk nog een tweede pas bij nemen...
Welke laadpas wordt er veel gebruikt onder de Volvo Hybrid rijders - en wat is jullie ervaring?
Bij Maingau zie ik een vaste kWhr prijs, maar wordt aanbevolen voor snelladen en je krijgt een boete na 4 uur als ie vol is...

Alvast bedannkt voor de reacties
m.vr.grt
Toine

Welke laadpas

Geplaatst: 17.05.2020 - 20:42
door Gouwe
Ik gebruik de pas van de ANWB. Bevalt mij prima en was voor zover ik het destijds uitgerekend heb goedkoper dan plug-in. Heb de plug-in pas nu alleen voor het buitenland.

Welke laadpas

Geplaatst: 18.05.2020 - 20:09
door OceanRace
Hallo Gouwe,
Bedankt voor je reaktie - ik ga kijken op de ANWB site .
Misschien hebben mensen nog ervaringen met andere aanbieders? (nooit geweten dat er zoveel zijn!)
Nog 4 nachtjes slapen :-)