Ventilator binnen gaf er de brui aan

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
TeeCee
Starter

Hoi,

Afgelopen vrijdag kwamen we terug van vakantie en toen we bijna thuis kwam stopte de binnenventilator (aanjager?) er plots mee. Ook de dag erna doet hij niets meer. Hij stond wel al even vrij hard te blazen vanwege de hoge temperatuur buiten.

Ik dacht uiteraard eerst aan een zekering. Volgens de handleiding zou dit over zekering 10 in het motorcompartiment moeten gaan (40A - Interieurventilator). Heb ze echter eens verwisseld met een andere zekering en werkt nog steeds niet.

Zie ik nog iets over het hoofd? Of mag ik uitkijken naar een nieuwe aanjager?

Volvo V40 Ocean Race 2.0 diesel
Bouwjaar 2016

Greetz,

TC
vankol
4th Gear member

TeeCee schreef: Hoi,

Afgelopen vrijdag kwamen we terug van vakantie en toen we bijna thuis kwam stopte de binnenventilator (aanjager?) er plots mee. Ook de dag erna doet hij niets meer. Hij stond wel al even vrij hard te blazen vanwege de hoge temperatuur buiten.

Ik dacht uiteraard eerst aan een zekering. Volgens de handleiding zou dit over zekering 10 in het motorcompartiment moeten gaan (40A - Interieurventilator). Heb ze echter eens verwisseld met een andere zekering en werkt nog steeds niet.

Zie ik nog iets over het hoofd? Of mag ik uitkijken naar een nieuwe aanjager?

Volvo V40 Ocean Race 2.0 diesel
Bouwjaar 2016

Greetz,

TC
Misschien kunnen ze het met VIDA uitlezen om te zien wat er aan de hand is.
Even bij de dealer aankloppen zou ik zeggen.
Een nieuwe ventilator is een hele operatie om die te vervangen.
Dus ik hoop voor je dat het maar een klein dingetje is.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
teebee
7th Gear member

Mag aannemen dat je voor de zekerheid alle zekeringen hebt gechecked?
Gezien je bouwjaar zou het wel snel zijn 8ndien hij kapot is, maar ja.... alles kan stuk gaan ....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Johan s60
6th Gear member

wellicht is alleen de regelaar stuk
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
TeeCee
Starter

teebee schreef: Mag aannemen dat je voor de zekerheid alle zekeringen hebt gechecked?
Gezien je bouwjaar zou het wel snel zijn 8ndien hij kapot is, maar ja.... alles kan stuk gaan ....

Wel, ik heb toch degene gecheckt die er iets mee te maken hebben: deze voor de ventilator, en deze voor het bedieningspaneel. Maar die waren beide OK.

Qua kapotgaan ... ik verschiet van niets meer. Net na de garantie (uiteraard) stopte mijn kofferverlichting met werken. Alles werd uitgemeten door de garage, en als enige oplossing kwam uit de bus om de gehele boordcomputer-module te vervangen. Gezien de leeftijd kwam Volvo nog voor 60% tussen, echter was dit toch nog €650. Dure kofferlampjes ...maar ze branden nu wel terug ;)
teebee
7th Gear member

Dan toch eerst de dealer en laten uitlezen, wellicht geeft dat duidelijkheid.
Uiteraard wel *&*#@€ dat zaken net na de garantieperiode defect raken... soms heb je gewoon die pech.
Hopelijk valt deze storing mee.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
vankol
4th Gear member

Je zou denken als hij er plots mee stopt, dat het niet de ventilator zelf is die kapot is.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Plaats reactie

Terug naar “V40”