Kleine lakbeschadiging met roest, maar wel op het dak.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Interieur op orde.. nu tijd voor de buitenkant.

Vuurwerk beschadiging, vergeet hem steeds... minimaal deukje met lakbeschadiging.
Door stilstaande water daar.. ook roest.. nog niet door en door lijkt het, maar wel hoogste tijd om op te lossen.


Kan/wil ik dit zelf? En zo ja hoe en welke stappen precies..
Zelf geen ervaring ermee

Of beter door professional of iemand buiten werk laten doen?
( Is er iemand hier die op spuiterij werkt en in eigen tijd wat doet in regio arnhem?)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Na inlezen:


1) Metaal kaal/schoon :

Staalborstel
schuurpapier

2)roestverwijderaar:
Rustyco roestoplosser?


3)Roestomvormer en primer
Brunox Epoxy?

4)Volvo OEM , of andere lak:
metal lak 1 of 2x
blanke lak 2x


Nog even denken zelf doen of niet

EDIT: 2- 3 cm rondom roest moet kaal ... dus uitbesteden waarschijnlijk ;)
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Zou oppassen met staalborstel en schuurpapier, 2 tot 3 cm klinkt wat overdreven, ik zou eerst een klein stukje doen en stap 1 overslaan
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Met een dremel goed uitschuren. Kijk met een loupe goud in het gemaakte gaatje of je nog bruine puntjes ziet. Die groeien namelijk later weer uit tot roest. Je moet altijd verder schuren dan je denkt. Dan wat grondlak erin. Goed laten drogen en met lakstift afwerken. Daar zie dan nog maar weinig van hoor.

Roestomvormer/oplosser zou ik niet gebruiken. Als alle roest eruit is komt het echt niet meer terug, en met die roest oplossers heb ik altijd mijn twijfels, er zit dan toch verontreiniging in de lak.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Sander02
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Opzich zijn er wel goede roestomvormers maar dan zou ik alsnog de roest eerst zoveel mogelijk verwijderen. Ik zou zelf rondom met schilderstape afplakken en dan voorzichtig roest met ministaal borsteltje verwijderen en dan een goede roestomvormer zoals Dinitrol. Die penetreert diep en sluit de boel af. Vervolgens verdere afwerking.
Je kan nog een adresje opzoeken voor uitdeuken zonder spuiten. Volvo lakstift erover en hopen dat het niet zo meer opvalt.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”