Ervaringe Pilot Assist?

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FransV60
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 17.03.2019 - 08:54

Wie heeft ervaringen met de pilot assist. Ik gebruik sowieso de adptive cruise control.
MY 04/2019 XC40 T4 Geartronic Inscription Pine/Grey Business Pack Connect Intellisafe Pro Line Versatility line

Trotse eigenaar van een V60 uit 2012. Aangeschaft in 2014. Ex, Koninklijk huis auto AA-58
Met alle opties...
zie
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

op lange afstanden gebruik ik niets anders meer dan de Pilot Assist ... heerlijk :)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Rij er ook veel op, max 138km/uur
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Ik gebruik het dagelijks. Erg fijne toevoeging!
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Geweldig systeem! Aanrader
Zeker indien de software update met koppeling aan navigatie is gedaan.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

Ik ben er ook heel blij mee. Net de software-update gehad, ik hoef bijna niets meer te doen. Vanmiddag vanaf kantoor middenin Den Haag tot aan huis vlak voorbij Schiphol eigenlijk alleen maar overnemen bij speciale verrichtingen ... fantastisch. Downside: haalt wel een beetje de lol uit autorijden ...
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik sluit aan bij bovenstaand rijtje enthousiastelingen!
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27669
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Hier nog een tevreden gebruiker van Pilot Assist.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11538
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

teebee schreef: Geweldig systeem! Aanrader
Zeker indien de software update met koppeling aan navigatie is gedaan.
Leg eens uit, wat doet die update dan? En hoe zie ik of ik een oudere versie heb?
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Bart schreef:
teebee schreef: Geweldig systeem! Aanrader
Zeker indien de software update met koppeling aan navigatie is gedaan.
Leg eens uit, wat doet die update dan? En hoe zie ik of ik een oudere versie heb?
Bart, check dit topic even voor wat meer details mbt de bedoelde upgrade. Heeft met name effect op bochtgedrag.

Edit: daarin aanwezige links lijken niet meer te werken dus op de Volvo site zal het eea zijn gewijzigd. De dealer zal je meer kunnen vertellen.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ja hier ook een tevreden gebruiker, komt metname tot zijn recht in gemiddelde verkeersstromen.
Met zijwind flippert hij wat tussen de lijntjes en stuur ik zelf maar anders altijd op PA.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Gebruik de PA vrij weing moet ik zeggen.
Heb ook een haat-liefde verhouding met de ACC.
Ik vind dat ie erg vroeg inhoudt op de snelweg (staat op kortste afstand) Je moet vrij vroeg naar links om niet teveel automtisch af te remmen.
In druk verkeer (op de snelweg) vind ik de ACC niet echt prettig, op provinciale wegen daarentegen vind ik het wat comfortabeler.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Erikho schreef: Gebruik de PA vrij weing moet ik zeggen.
Heb ook een haat-liefde verhouding met de ACC.
Ik vind dat ie erg vroeg inhoudt op de snelweg (staat op kortste afstand) Je moet vrij vroeg naar links om niet teveel automtisch af te remmen.
In druk verkeer (op de snelweg) vind ik de ACC niet echt prettig, op provinciale wegen daarentegen vind ik het wat comfortabeler.
Je kunt het altijd overrulen door zelf gas bij te geven.
Wanneer iedereen het zou gebruiken zelfs op standje kort zijn kop/staart ongelukken verleden tijd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Ja, dat kan natuurlijk ook, ga het aanleren.
Ik moet er duidelijk nog aan wennen
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
wurtel
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 25.06.2018 - 14:33

Toen ik ACC voor het eerst meemaakte 6 jaar geleden vond ik ook dat ie veel afstand hield. Inmiddels ben ik er aan gewend en merk ook dat ik zelf ook die afstand ben gaan aanhouden, ook als de ACC uitstaat. Ik was eerst huiverig bij zo'n afstand dat vaak iemand voor mij zou invoegen vanwege die ruimte, maar dat valt eigenlijk best mee, blijkbaar lijkt "van buiten" die afstand minder groot. ACC verplicht stellen zou meer levens redden dan alle andere betuttelende maatregelen... da's maar mijn mening :-)

Of het met de huidige generatie ACC anders is, weet ik nog niet...
144 - 244 - 440 - 440 - V40 - V40 - S60 - S60 - S60 - XC40
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb hem op regionale wegen op max staan en dan mag de auto het zelf uitzoeken tenzij er mensen zijn, en man wat zie ik dat vaak, die 20km/u onder de max rijden.
Dan laat ik hem er op toe lopen en mag de D5 even los.
Op de snelweg staat hij op 3 streepjes maar laat hem er vaak op 50/60meter naar toe lopen, anticipeer dan ook door gas te geven wanneer ik zie dat de voorganger naar rechts kan.
Wacht je totdat de auto dat zelf gaat doen, zoals mijn vrouw doet, dan speel je rechts inhalers in de kaart.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Ik heb de afstand op de standaard instelling (3streepjes?) staan en dat gaat perfect. Geen rechtsinhalers, geen tussenkruipers.
En het vaart minderen en vermeerderen gaat veel soepeler en geleidelijker dan wanneer je 'm op de kortste afstand zou zetten. Dus nóg comfortabeler!
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Rob M schreef: Ik heb de afstand op de standaard instelling (3streepjes?) staan en dat gaat perfect. Geen rechtsinhalers, geen tussenkruipers.
En het vaart minderen en vermeerderen gaat veel soepeler en geleidelijker dan wanneer je 'm op de kortste afstand zou zetten. Dus nóg comfortabeler!
Ik heb 'm altijd op 1 streepje, zal ook eens proberen om hem op 3 streepjes te zetten.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Plaats reactie

Terug naar “XC40”